Quantcast

Νέο Seat Ibiza: Ισπανική αντεπίθεση

Το δημοφιλές supermini έχει αναβαθμιστεί τόσο μηχανικά όσο και αισθητικά.
Αποστολή στην Ισπανία
Του Σπύρου Ρέκκα


Ενα ακόμη δείγμα της ικανότητας του γκρουπ Volkswagen να δημιουργεί ολοκληρωμένα αυτοκίνητα, τα οποία έχουν διαφορετική στόχευση στην αγορά, είναι η νέα γενιά του Seat Ibiza.
 
Το ισπανικό αυτοκίνητο έχει δεχθεί όλο το πρόγραμμα εξέλιξης και αναβάθμισης που καθόρισε η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου. Τώρα πλέον οι Ισπανοί δεν εκφράζουν παράπονα για τις αποφάσεις των Γερμανών ιδιοκτητών της μάρκας, γιατί στο νέο supermini έδωσαν το καλύτερο πακέτο.

Οι Γερμανοί ξεκίνησαν την προσπάθειά τους με την πιο εξελιγμένη πλατφόρμα της αγοράς. Η MQB-A0 (Modular Quer Baukasten) χρησιμοποιείται πρώτη φορά σε μοντέλο του ομίλου.

Διαπίστωσα στον δρόμο ότι προσδίδει ιδιαίτερα υψηλά ποσοστά ακαμψίας στο αυτοκίνητο μήκους 4,05 μ. Εξευγένισαν τα τεχνικά χαρακτηριστικά όλων των μηχανικών τμημάτων και έβαλαν την τελευταία πινελιά τους στο στήσιμο του αυτοκινήτου.

Οδηγώντας το ολοκαίνουργιο μοντέλο στους δρόμους της Βαρκελώνης, παραδέχτηκα για μια ακόμη φορά τη γερμανική τεχνολογία. Το αυτοκίνητο που θα κυκλοφορήσει στα μέσα Ιουνίου στην Ελλάδα πατάει με αποφασιστικότητα στον δρόμο.

Αδιαφορεί για τις λακκούβες, τα σαμαράκια και στις στροφές κινείται σαν διαβήτης. Αποφεύγει καθετί που θα κουράσει τους επιβάτες και αναπτύσσει απαγορευτικές ταχύτητες.

Η οδήγηση

Ευχαριστήθηκα την οδήγηση, απόλαυσα την κορυφαία στην κατηγορία ποιότητα κύλισης και χάρηκα γιατί οι Ισπανοί απέκτησαν ένα αυτοκίνητο υψηλών προδιαγραφών ικανό να σταθεί δίπλα στα καλύτερα μοντέλα της πιο δημοφιλούς κατηγορίας της αγοράς.

Και λίγη γκρίνια. Δεν μου αρέσουν τα σκληρά πλαστικά στο ταμπλό και οι χρωματικοί συνδυασμοί. Μειώνουν την ωραία εικόνα και αίσθηση που έχει το μοντέρνο αυτοκίνητο. Οδήγησα την ισχυρότερη βενζινοκίνητη έκδοση που υπάρχει τώρα στην γκάμα. Μοτέρ γερμανικό τρικύλινδρο 1.000 κ. εκ. TSI απόδοσης 115 ίππων. Δοκίμασα και την έκδοση με το DSG επτά σχέσεων. Με εντυπωσίασε και το συστήνω ανεπιφύλακτα, γιατί εκτός από την ευκολία και την άνεση φροντίζει και για την οικονομική λειτουργία.

Οι επιδόσεις είναι στο ανώτερο τμήμα της κατηγορίας. Ο κατασκευαστής ανακοίνωσε επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 9,3’’ και τελική ταχύτητα 195 χλμ./ώρα. Η κατανάλωση στη δόκιμη ήταν 5,9 λίτρα/100 χλμ. Εργοστασιακή κατανάλωση 4,7 λίτρα/100 χλμ. ΕκπομπέςCO2 108 γραμ./χλμ.

Ευχάριστα νέα και από τη χωροταξία του αυτοκινήτου. Η τοποθέτηση των τροχών στις άκρες του πλαισίου, η αύξηση του μεταξονίου στα 2.564 χιλ. και άλλες παρεμβάσεις εξασφάλισαν τον μέγιστο δυνατό ωφέλιμο χώρο. Οι πίσω επιβάτες κάθονται άνετα και ταξιδεύουν χωρίς να πιάνονται.

Ο τιμοκατάλογος ξεκινά κάτω από τα 12.000 ευρώ. Αυτή η τιμή αφορά τη βασική έκδοση με κινητήρα 1.0 MPI 75 ίππων. Ισχυρό ατού και η εξασφάλιση από τη Seat Τεχνοκάρ εξοπλισμού από πλήρη πακέτα, ακόμη και στη βασική έκδοση κάθε κινητήρα.