Quantcast

Toyota Yaris 1.5: Ιαπωνική αξιοπιστία

Οδηγήσαμε το ανανεωμένο μοντέλο με τον καινούργιο βενζινοκινητήρα 1.500 κ.εκ. στη Μεσσηνία.
Του Σπύρου Ρέκκα

Ο συνδυασμός για τη δημοσιογραφική αποστολή του ανανεωμένου Toyota Yaris ήταν ιδανικός για το φετινό καλοκαίρι. Οδήγηση της έκδοσης με τον καινούργιο βενζινοκινητήρα 1.500 κ.εκ. με προορισμό την Πύλο.

Η περιοχή, που εμφανίζει υψηλή αυξητική τάση στον τουρισμό, πλέον έχει και εύκολη πρόσβαση. Σε δυόμισι ώρες βρίσκεσαι σε μια περιοχή που συνδυάζει τη θάλασσα και το βουνό.

Αμέτρητες παραλίες, έντονη βλάστηση και πανέμορφα χωριουδάκια με παραδοσιακά προϊόντα και καταλύματα σε λογικές τιμές.

Το ανανεωμένο Toyota Yaris με τον ισχυρότερο βενζινοκινητήρα αντιμετώπισε με επιτυχία τις προκλήσεις της διαδρομής.

Στον αυτοκινητόδρομο απέδειξε την αξία του. Μεταφέρει με άνεση τέσσερις ενήλικες, αναπτύσσει εύκολα υψηλές ταχύτητες και παρέχει την αίσθηση της ασφάλειας.

Οι ανασχεδιασμένες βάσεις του κινητήρα αυξάνουν την οδηγική άνεση, περιορίζοντας τους κραδασμούς.

Αλλαγές έχουν γίνει και στις δυνάμεις απόσβεσης των αμορτισέρ που βελτιώνουν την άνεση.

Το σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση έχει χαρτογραφηθεί εκ νέου για λιγότερη αίσθηση «τριβής» και πιο ομαλή απόκριση στις εντολές του οδηγού. Η κατευθυντικότητα στις στροφές έχει βελτιωθεί.

Η κατανάλωση παρέμεινε σε χαμηλά επίπεδα, επιβεβαιώνοντας την προσπάθεια της μάρκας να μειώσει το οικολογικό αποτύπωμα των μοντέλων της. Εκαψε 5,9 λίτρα/100 χλμ. Να σημειωθεί ότι ο κλιματισμός δούλευε συνεχώς.
 
Δεν ξεπέρασα τα όρια ταχύτητας γιατί παντού υπάρχουν ραντάρ. Η ποιότητα κύλισης είναι στο μέσο επίπεδο της κατηγορίας των supermini.

Μικρή παραφωνία, το σχετικά υψηλό επίπεδο θορύβου του κινητήρα στις υψηλές στροφές.

Ο νέος βενζινοκινητήρας 1.5 με VVT-iE αποδίδει περισσότερη ισχύ και ροπή με μικρότερη κατανάλωση και χαμηλότερες εκπομπές ρύπων από την προηγούμενη μονάδα 1.33.

Μεγιστοποιεί τον θερμικό βαθμό απόδοσης για να επιτευχθεί καλύτερος συνδυασμός απόδοσης και οικονομίας. Διαθέτει σύστημα μεταβλητού χρονισμού VVT-iE για εναλλαγή του κύκλου λειτουργίας.

Ο κινητήρας εναλλάσσει τον κύκλο λειτουργίας του από Otto σε Atkinson και αντίστροφα. Στα χαμηλά φορτία χρησιμοποιεί τον κύκλο Atkinson για μέγιστη οικονομία.

Μόλις οι απαιτήσεις ισχύος αυξηθούν (π.χ. απότομη επιτάχυνση), ο κύκλος λειτουργίας αλλάζει αστραπιαία σε κύκλο Otto για μέγιστη απόδοση και καλύτερες επιδόσεις. Η σχέση συμπίεσης έχει αυξηθεί σε 13,5:1 και βελτιώθηκε η ανάμειξη του μίγματος στον θάλαμο καύσης.

Για πρώτη φορά σε κινητήρα αυτής της κατηγορίας υιοθετείται σύστημα υδρόψυξης στη πολλαπλή εξαγωγής, ώστε να μειώνεται αποτελεσματικά η θερμοκρασία των καυσαερίων.

Υιοθετήθηκε εκτεταμένη χρήση τεχνολογιών μείωσης τριβών στα κινούμενα μέρη του. Το αποτέλεσμα όλων αυτών είναι να επιτυγχάνει κορυφαίο θερμικό βαθμό απόδοσης 38,5%.

Οι αλλαγές του εσωτερικού αναβάθμισαν την εμφάνιση. Υπάρχουν νέες ταπετσαρίες, ομορφότερος διάκοσμος και αναβαθμισμένα όργανα και χειριστήρια.

Ο πίνακας οργάνων του οδηγού έχει νέα διάταξη δύο αναλογικών οργάνων που πλαισιώνουν μία νέα έγχρωμη οθόνη TFT πολλαπλών πληροφοριών 4,2 ιντσών.
 
Διαφορετικές πληροφορίες και δεδομένα οχήματος μπορούν να επιλέγονται και να ρυθμίζονται μέσω των διακοπτών ελέγχου στο τριάκτινο τιμόνι. Κοστίζει 13.100 ευρώ.
 
Επίσης με βενζινοκινητήρα 1.0 από 12.000 ευρώ. Είναι το μοναδικό supermini με πλήρες υβριδικό σύστημα κίνησης(1.5 HSD 16.690 ευρώ). Ντίζελ 1.4 D4D 16.200 ευρώ.