Quantcast

Πρόγραμμα κινητοποίησης ανθρώπων να συνεχίσουν τις σπουδές τους

Την έμπνευση που χρειάζονται άτομα με χαμηλά εκπαιδευτικά προσόντα, προκειμένου να τα αναβαθμίσουν, θα αναζητήσουν τα μέλη του Γραφείου Διασύνδεσης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

Την έμπνευση που χρειάζονται άνθρωποι με χαμηλά εκπαιδευτικά προσόντα, προκειμένου να αποφασίσουν να τα αναβαθμίσουν, λαμβάνοντας πανεπιστημιακή μόρφωση, θα αναζητήσουν τα μέλη του Γραφείου Διασύνδεσης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης μέσα από ευρωπαϊκό πρόγραμμα.

Πρόκειται για το έργο "MUININ An EU Project on the Recognition of Prior Learning (RLP) - Building Institutional Confidence in Work/Life Learning Experience", που υλοποιείται με εταίρους την Equal Ireland Education Research & Related Co Ltd, το πανεπιστήμιο Bacau της Ρουμανίας, το World University Service of the Mediterranean (WUS MED), τον ιδιωτικό, μη κερδοσκοπικό οργανισμό TUCEP της Περούτζια της Ιταλίας και το Γραφείο Διασύνδεσης του ΑΠΘ.

"Στόχος μας είναι ο σχεδιασμός, ανάπτυξη και υλοποίηση ενός προγράμματος εκπαίδευσης μεντόρων, οι οποίοι θα ενδυναμώνουν και θα κινητοποιούν άτομα με χαμηλά τυπικά προσόντα, δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ώστε να αποφασίσουν να συνεχίσουν τις σπουδές τους" εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η σύμβουλος σταδιοδρομίας στο Γραφείο Διασύνδεσης, ψυχολόγος Αικατερίνη Παπακώτα η οποία παραθέτει και σχετικό παράδειγμα:
 
"Φανταστείτε έναν άνθρωπο που δουλεύει χρόνια στον κλάδο του τουρισμού, χωρίς όμως τα σχετικά πτυχία και πιστοποιήσεις. Αυτός ο άνθρωπος πρέπει να ενισχυθεί, να αναγνωρίσει τις δεξιότητες που έχει αποκτήσει από τα χρόνια εμπειρίας και να αποφασίσει, με την καθοδήγηση ενός μέντορα, να κάνει ανώτερες σπουδές".

Όσο για τον δύσκολο ρόλο του μέντορα, η κ. Παπακώτα ξεκαθαρίζει ότι "θα πρέπει να είναι κάποιος με κατανόηση, με θέληση να βοηθήσει τους άλλους και κυρίως κάποιος που θα λειτουργεί ως έμπνευση και παράδειγμα προς μίμηση".

Οι δράσεις του προγράμματος παρουσιάστηκαν σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε πριν από λίγο καιρό στο Κέντρο Διάδοσης Ερευνητικών Αποτελεσμάτων του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου, με τη συμμετοχή εκπροσώπων φορέων που δραστηριοποιούνται σε δράσεις εκπαίδευσης και κατάρτισης μεντόρων, καθώς και υποψηφίων εκπαιδευτών (mentors) και εκπαιδευόμενων (mentees).

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ