Quantcast

Περιφέρεια Αττικής: Δυσλειτουργίες και παθογένειες ακυρώνουν ώριμα και κρίσιμα έργα

Σε θεατρική επιθεώρηση παραπέμπουν...
Σε θεατρική επιθεώρηση παραπέμπουν οι παλινωδίες και τα πισωγυρίσματα που αντιμετωπίζουν οι υπηρεσίες της Περιφέρειας Αττικής στην προσπάθεια να εντάξουν ώριμα έργα στο πρόγραμμα της. Αυτό στην καλύτερη περίπτωση γιατί αρκετές φορές επικρατεί αδυναμία, απόγνωση αλλά και οργή καθώς μεμιάς ακυρώνονται κόποι, σειρά διαδικασιών και συναντήσεων που προηγήθηκαν για την προώθηση κρίσιμων έργων υποδομής, υψηλού κόστους. Ο αγώνας με το τέρας της γραφειοκρατίας, άνισος και με πολλά «κρυφά χαρτιά» να εμφανίζονται από το «χρονοντούλαπο» γονατίζοντας και τον πιο δυνατό αντίπαλο.

Το μέγεθος των προσπαθειών αποκάλυψε στο ΑΠΕ - ΜΠΕ ο αντιπεριφερειάρχης Οικονομικών της Περιφέρειας Αττικής Χρήστος Καραμάνος με αφορμή την πρόσφατη παρουσίαση της Α΄ τροποποίησης του Προγράμματος Εκτελεστέων Έργων της ΠΑ στο Περιφερειακό Συμβούλιο.

Αναφερόμενος στα 852 από τα 1000 έργα που εντάχθηκαν στο ΠΕΕ επί των ημερών της νέας Περιφερειακής Αρχής, ο κ. Καραμάνος χαρακτήρισε «εξαιρετικά δύσκολη» τη διαδικασία που πασχίζουν να προωθήσουν καθημερινά, αντιμετωπίζοντας «σύνθετες και πολύπλευρες» εκδοχές για την ωρίμανση των έργων, οι υπηρεσίας της ΠΑ, το ΠΕΣΥ και κυρίως η Οικονομική Υπηρεσία.

Ως χαρακτηριστικό παράδειγμα ανέφερε τον «Κυκλοβόρο». «Πρόκειται για τον μεγαλύτερο αγωγό όμβριων και αποχέτευσης στην Αθήνα. Εξυπηρετεί μεγάλη πυκνοκατοικημένη έκταση, εκτείνεται από Αμπελόκηπους-Κυψέλη μέχρι Πετράλωνα και Ελαιώνα. Είναι παντορροϊκό (όμβρια και λήμματα), εκβάλλει στον Κηφισό και στη θάλασσα και αποτελεί “ωρολογιακή βόμβα υγειονομικού - περιβαλλοντικού κινδύνου”». Για το συγκεκριμένο έργο, βρέθηκε μελέτη του 2002 σε κάποιο συρτάρι, επικαιροποιήθηκε, έτρεξαν οι διαδικασίες για την ωρίμανση του έργου, και τον Φεβρουάριο έφθασε στην υπηρεσία, επιστολή του ΣτΕ όπου αναφέρει ότι κατά τη μελέτη εκκρεμεί αίτησης ακύρωσης του έργου από τον δήμο Μοσχάτου το 2009.

Παρόμοιες αιτίες και δυσλειτουργίες, πρόσθεσε ο κ. Καραμάνος, αντιμετώπισαν οι υπηρεσίες της ΠΑ στην περίπτωση της Μάνδρας. Συγκριμένα και ενώ υπήρχε προμελέτη από το 2003 για το ρέμα Σούρες, δημοπρατήθηκε το 2011. Για τον δρόμο της ΠΕΟΘ όπου «είχαμε και τα περισσότερα θύματα της φονικής καταιγίδας του Νοέμβρη, υπήρχε μελέτη του 2005 η οποία βρέθηκε το 2014». Το έργο εντάχθηκε στο ΠΕΕ τον Οκτώβριο του ίδιου έτους, στην α΄ αναπροσαρμογή του προϋπολογισμού τον 10/2014. «Δόθηκε σκληρή μάχη για την προώθηση των διαδικασιών (αδειοδοτήσεις) και μόλις προχθές πήραμε την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων για το διερχόμενο ρέμα από το αρμόδιο υπουργείο».

Ωστόσο οι παθογένειες και οι ανευθυνότητες ορισμένων «ακόμη και αιρετών αυτοδιοικητικών είναι περισσότερο απογοητευτικές» σημειώνει ο αντιπεριφερειάρχης. Στις περιπτώσεις αυτές ανήκουν: το μεγάλο και επικίνδυνο ρέμα Κόρμπι (στη Βάρη) για το οποίο δεσμεύτηκαν 20 εκατ. ευρώ και άλλα τόσα για το μεγάλο κλειστό αθλητικό κέντρο στην Ν. Σμύρνη. Το πρώτο, εντάχθηκε πριν από δύο χρόνια και σήμερα δεν μπορούν να υπογραφούν συμβάσεις, λόγω ελλιπών απαλλοτριώσεων «για τις οποίες κανείς δεν ήξερε τίποτα!» Το ίδιο και στο δεύτερο έργο, για το οποίο συμπληρώνει: «Αγωνιστήκαμε να το ωριμάσουμε και προχωρήσαμε στη δημοπράτηση». Λοιπόν, την προηγούμενη εβδομάδα «πληροφορήθηκα όχι από κάποιον, επίσημα ενδιαφερόμενο, απλά τυχαία», ότι για την κατασκευή του απαιτείται αλλαγή του γενικού πολεοδομικού σχεδίου. «Και για τα δύο αυτά ζητήματα κανείς δεν έχει ευθύνη, κανένας από τους εισηγητές, τους μελετητές ή όποιους άλλους εμπλεκόμενους δεν αντιλήφθηκε το πρόβλημα; αν είναι δυνατόν!!» αναρωτιέται ο κ. Καραμάνος.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ