Με τη γλώσσα του παιχνιδιού επικοινωνούν προσφυγόπουλα και ελληνόπουλα

Ξύλινα παιχνίδια κατασκευάζουν παιδιά από προσφυγικούς καταυλισμούς και συνομήλικά τους από τη χώρα μας, "σπάζοντας" το φράγμα της γλώσσας

Ξύλινα παιχνίδια κατασκευάζουν παιδιά από προσφυγικούς καταυλισμούς και συνομήλικά τους από τη χώρα μας, "σπάζοντας" το φράγμα της γλώσσας και επικοινωνώντας με τη "γλώσσα" της ανεμελιάς και του παιχνιδιού!

Το πρωτότυπο εργαστήριο λειτουργεί σε χώρο του Μουσείου Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης και δημιουργήθηκε με τη σύμπραξη των Τμημάτων Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων του Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης, των Υπηρεσιών Κοινωνικής Πολιτικής και Αλληλεγγύης του Δήμου Θεσσαλονίκης, της "Άρσις" και του Προγράμματος Προαγωγής Αυτοβοήθειας του Τμήματος Ψυχολογίας του Α.Π.Θ.

"Το πρόγραμμα απευθύνεται σε παιδιά από 8 έως 10 χρόνων που προσέρχονται στον χώρο συνοδευόμενα από τους γονείς τους, προκειμένου να έρθουν σε επαφή με πρόσφυγες που ζουν στο κέντρο φιλοξενίας, στο λιμάνι, με ανθρώπους της πόλης" ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η υπεύθυνη εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Μουσείου Φωτογραφίας Μαρία Κοκορότσκιου. Παιδιά και γονείς κατασκευάζουν από ανακυκλώσιμα υλικά επιτραπέζια παιχνίδια και παίζουν μεταξύ τους, ενώ τα προσφυγόπουλα μπορούν να πάρουν, στη συνέχεια, μαζί τους τα παιχνίδια στον καταυλισμό.

"Συμμετέχουν κάθε φορά 8 παιδιά από τον καταυλισμό που έρχονται με μισθωμένο λεωφορείο και 8 από την πόλη και με τη βοήθεια αραβόφωνης μεταφράστριας, μαθαίνουν να παίζουν τα επιτραπέζια" εξηγεί η κ. Κοκορότσκιου. Συμπληρώνει, μάλιστα, ότι τα παιδιά διασκεδάζουν τόσο, που αρνούνται, κατά την επιστροφή τους στον καταυλισμό, να αποχωριστούν τα καρτελάκια που φορούν στο πρόγραμμα, με τα ονόματά τους στα ελληνικά και τα αραβικά!

Όσο για την επιλογή των παιχνιδιών, πρόκειται για επιτραπέζια απ' όλο τον κόσμο που μπορούν να κατασκευασθούν σχετικά εύκολα, με ανακυκλώσιμα υλικά.
"Επιλέξαμε παιχνίδια που δεν χρειάζονται ιδιαίτερες οδηγίες, κατά βάση ομαδικά και που προϋποθέτουν τη συνεργασία μεταξύ των παικτών" διευκρίνισε ο Κώστας Φραγκιαδάκης από το Πρόγραμμα Προαγωγής Αυτοβοήθειας του Τμήματος Ψυχολογίας του Α.Π.Θ.

Σημειώνεται ότι η κάθε ομάδα παιδιών και γονέων που συμμετέχει στο πρόγραμμα, παρακολουθεί ένα εργαστήριο διάρκειας τριών ωρών, κάθε Τρίτη και Πέμπτη, στο Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης, τις ώρες 10:30-12:00.

Οι επόμενες συναντήσεις, με δωρεάν συμμετοχή, θα γίνουν Τρίτη 5 και Πέμπτη 7 Ιουλίου, Τρίτη 12 και Πέμπτη 14 Ιουλίου, Τρίτη 19 και Πέμπτη 21 Ιουλίου.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ