Χωρίς ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες όλη η χώρα, την Τετάρτη

24ωρη πανελλαδική απεργία έχει κηρύξει η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία, με προοπτική κλιμάκωσης.
Δεμένα στα λιμάνια όλης της χώρας, από αύριο στις 6 το πρωί της Τετάρτης 18 Απριλίου έως στις 6 το πρωί της Πέμπτης 19 Απριλίου, θα παραμείνουν τα πλοία της ακτοπλοΐας, λόγω της 24ωρης πανελλαδικής απεργίας που έχει κηρύξει η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία, με προοπτική κλιμάκωσης.

Η ΠΝΟ ζητά την κατάργηση του νόμου 4150/2013 για τις ειδικές συνθέσεις των πληρωμάτων, στις γραμμές Πάτρας Ιταλίας, αλλά αντιδρά και στο σχέδιο υπουργικής απόφασης για τις ενδομεταφορές από πλοία με σημαία τρίτου κράτους μεταξύ ελληνικών λιμένων.

Ήδη, πολλές ακτοπλοϊκές εταιρείες έχουν ήδη ανακοινώσει αλλαγές των δρομολογίων λόγω της απεργίας, ενώ στην αυριανή κινητοποίηση των ναυτικών συμμετέχει και η Πανελλήνια Ένωση Πληρωμάτων Ρυμουλκών & Ναυαγοσωστικών (Π.Ε.Π.Ρ.Ν.).

Σημειώνεται ότι η συνομοσπονδία των ναυτικών αναφορικά με το σχέδιο υπουργική απόφασης για τις ενδομεταφορές από πλοία με σημαία τρίτου κράτους μεταξύ ελληνικών λιμένων, έχει υποβάλει προτάσεις, οι οποίες, σύμφωνα με την κυβέρνηση, έχουν γίνει δεκτές και θα ενσωματωθούν στο εν λόγω σχέδιο.

Δεμένα τα πλοία στις 18 Απριλίου: 24ωρη πανελλαδική απεργία της ΠΝΟ

Η ΠΝΟ σε επιστολή που απέστειλε προς το υπ. Ναυτιλίας υπογραμμίζει ότι πάγια και σταθερή θέση της συνομοσπονδίας των ναυτικών, είναι όλες οι ενδομεταφορές, προσώπων και πραγμάτων, στη χώρα μας να γίνονται με πλοία με ελληνική σημαία, με ελληνικά πληρώματα, με πλήρη συγκροτημένα εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα για όλους και με συνθέσεις πληρώματος που να ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες του πλοίου και όχι με την ελάχιστη επάνδρωση.

Σε διαφορετική περίπτωση, προσθέτει, εάν το υπουργείο προχωρήσει στην έκδοση απόφασης που θα επιτρέπει την εκτέλεση των ενδομεταφορών εμπορευμάτων με πλοία σημαίας τρίτων χωρών, θα πρέπει αυτά να στελεχώνονται υποχρεωτικά από ελληνικά πληρώματα, αμειβόμενα σύμφωνα με τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας της ΠΝΟ και να είναι ασφαλισμένα με την ελληνική νομοθεσία.

Επίσης, η Ομοσπονδία ζητεί να διευκρινίζονται οι ειδικότητες των μελών του πληρώματος, ότι πράγματι εξυπηρετούν τις ανάγκες του πλοίου και ότι δεν περιορίζονται στην ελάχιστη επάνδρωση.