Αυτό είναι το νέο πρόγραμμα του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης

«Πολυεπίπεδο, καλειδοσκοπικό, εναλλακτικό, εξωστρεφές, πρόγραμμα που δοκιμάζει τα όρια του εφικτού που δεν ξεχνά να κινείται στη σφαίρα του ιδεώδους» χαρακτηρίζει ο καλλιτεχνικός διευθυντής και βασικός σχεδιαστής του, Γιώργος Εμμανουήλ Λαζαρίδης, το πρόγραμμα του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης, για την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουνίου 2018.
«Πολυεπίπεδο, καλειδοσκοπικό, εναλλακτικό, εξωστρεφές, πρόγραμμα που δοκιμάζει τα όρια του εφικτού που δεν ξεχνά να κινείται στη σφαίρα του ιδεώδους» χαρακτηρίζει ο καλλιτεχνικός διευθυντής και βασικός σχεδιαστής του, Γιώργος Εμμανουήλ Λαζαρίδης, το πρόγραμμα του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης, για την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουνίου 2018.

Συμφωνικές ορχήστρες, μουσικές τζάζ, «κλασσικές» αλλά και ρεμπέτικοι ήχοι των Ελλήνων μεταναστών της Αμερικής, με «τσιμπητές» κιθάρες, περιστρεφόμενοι δερβίσηδες, θέατρο, μιούζικαλ, χορός, όπερες, αλλά και ημερίδες για τη φιλοσοφία της μουσικής, το ρόλο της μουσικής στην ιατρική και τη σχέση «ασθένειας»- μουσικής, -ακόμα και συναυλία από την πρώτη Ιατρική Ορχήστρα της Αυστραλίας (το Corpus Medicorum αποτελείται από γιατρούς, φοιτητές Ιατρικής και επαγγελματίες υγείας και τα κέρδη από τις συναυλίες προσφέρονται στο Βασιλικό Νοσοκομείο της Μελβούρνης, για τη χρηματοδότηση της ιατρικής έρευνας), περιλαμβάνει το πολυεπίπεδο πρόγραμμα του επόμενου εξαμήνου.

Με ενισχυμένο τον προϋπολογισμό του, το Μέγαρο Μουσικής κατάφερε φέτος να υπερδιπλασιάσει το κονδύλι του καλλιτεχνικού προγραμματισμού, γεγονός που οδήγησε στη σημαντική αύξηση των δικών του παραγωγών.

Να σημειωθεί ότι η έκτακτη επιχορήγηση που εγκρίθηκε ήδη, περιλαμβάνει, πέραν της ετήσιας χρηματοδότησης 1,5 εκατ. ευρώ, κονδύλι ύψους 1.100.000 ευρώ από το υπουργείο Οικονομικών και πρόσθετο ποσό 200.000 ευρώ από το ΥΠΠΟ.

«Παραλάβαμε τον ΟΜΜΘ εν μέσω μιας έντονης κρίσης, με ταξικό και ιδεολογικό πρόσημο, που είχε σαν αποτέλεσμα την προσπάθεια αποσύνδεσης του πολίτη από τον πολιτιστικό παράγοντα. Παραλάβαμε μηδενικό χρέος, αλλά εντονότατα προβλήματα στις υποδομές και τον εξοπλισμό, υποστελεχωμένο σε προσωπικό και αποδυναμωμένο σε ό,τι αφορά το εκπαιδευτικό και καλλιτεχνικό του έργο. Το στοίχημα για μας» ανέφερε ο κ. Νικήτας Μυλόπουλος, πρόεδρος του ΔΣ του ΟΜΜΘ την τελευταία διετία, «ήταν να μετατρέψουμε έναν κοινωνικά ουδέτερο και ψυχολογικά απόμακρο για τον πολύ κόσμο Οργανισμό, σε έναν σύγχρονο και ανοιχτό θεσμό συμμετοχής και μύησης των πολιτών στο πολιτιστικό γίγνεσθαι».

Αναφέρθηκε δε αναλυτικά, στα σχέδια της διοίκησης για τεχνικά έργα διαμόρφωσης του περιβάλλοντα χώρου, ώστε να συνδεθεί, χωρίς εμπόδια, το Μέγαρο με το παραλιακό μέτωπο, στην εκπόνηση business plan, ώστε να εξασφαλιστεί η βιώσιμη λειτουργία ως το 2025.

Διάσημες ορχήστρες, μεταξύ των οποίων η περίφημη Συμφωνική Ορχήστρα της Πράγας, που έρχεται με αφορμή την εκατονταετηρίδα της Τσεχικής Δημοκρατίας, η Glasperlenspiel Sinfoniettta από την Εσθονία, που κατά σύμπτωση γιορτάζει, επίσης την εκατονταετηρίδα, της Εσθονικής Δημοκρατίας, η νεαρή αλλά γεμάτη ενέργεια και επιτυχίες Φιλαρμονική Ορχήστρα της Χανγκτσόου (Hangzhou) από την Κίνα, αλλά και το εντελώς ξεχωριστό Corpus Medicorum από τη Μελβούρνη της Αυστραλίας, η ΚΟΘ, η ΣΟΔΘ, η MOYSA, η Συμφωνική Ορχήστρα Νέων του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης, που συνεχίζει τον σπουδαίο εκπαιδευτικό της ρόλο και τις συναυλίες της, είτε στη σκηνή του Μεγάρου μόνη της ή σε συμπράξεις, η συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών, με συμπράξεις νέων μουσικών (από την Ακαδημία Νέων της ΚΟΑ και τη MOYSA) και με σολίστ τον μεγάλο Λεωνίδα Καβάκο, συνθέτουν την...συμφωνική άνοιξη στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης,

Παρόντες στη σημερινή παρουσίαση του πλούσιο καλλιτεχνικού προγράμματος του ΟΜΜΘ, πέραν του προέδρου του ΔΣ του, Ν. Μυλόπουλου και του καλλιτεχνικού του διευθυντή, ΓιώργουΕμμανουήλ Λαζαρίδη, ήταν και οι εκπρόσωποι σχεδόν όλων των πολιτιστικών φορέων της πόλης (φεστιβάλ Κινηματογράφου, ΚΘΒΕ, ΚΟΘ, ΑΠΘ, ΠΑΜΑΚ κά) τονίζοντας και με την παρουσία τους την ανάγκη των συνεργασιών και συμπράξεων.

Το πρόγραμμα συναυλιών και εκδηλώσεων άρχισε ήδη, ενώ για τις επόμενες μέρες αναμένονται με ενδιαφέρον: η συναυλία της ΚΟΘ στο Μέγαρο για την Ημέρα Μνήμης των Ελλήνων Εβραίων Μαρτύρων, στις 28 Ιανουαρίου (ο παγκοσμίου φήμης και βραβευμένος με 2 βραβεία «Γκράμυ» -εβραικής καταγωγής, πιανίστας Murray Perahia, που επρόκειτο να εμφανισθεί για πρώτη φορά στη γενέτειρα των γονιών του, ματαίωσε τελικά για λόγους υγείας την παρουσία του, αλλά το πρόγραμμα θα πραγματοποιηθεί κανονικά).

Την ίδια μέρα εγκαινιάζεται και η έκθεση φωτογραφίας της Αρτέμιδος Αλκαλάη, Σπουδή πάνω στο τραύμα, τη μνήμη και την απώλεια: Έλληνες Εβραίοι επιζώντες από το Ολοκαύτωμα (διάρκεια έκθεσης έως 28.02.2018).

Στις 30 Ιανουαρίου και την 1η Φεβρουαρίου, ο κύκλος «Ελληνική Μουσική στο Μέγαρο» παρουσιάζει τον Σταύρο Ξαρχάκο και την Α. Πρωτοψάλτη, σε συναυλία με τίτλο «Η συνάντηση της χρονιάς», ενώ από 2 έως 4 Φεβρουαρίου, ο κύκλος «Χορός στο Μέγαρο» παρουσιάζει το σχήμα «Χορευτές του Βορρά» με το έργο «Το Πορτρέτο του Ντόριαν Γκρέι» -μια σκηνική μεταφορά του έργου του Όσκαρ Ουάιλντ, όπου... «η όψη της τελειότητας χωρίς συναίσθημα -αντανακλά ολόκληρη την κοινωνία- έναν κόσμο με ένα κινητό στο χέρι αυτοφωτογραφίζεται και η γενιά των selfies, της ανάγκης αποδοχής μέσα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, της συχνής αυτοέκθεσης, κοιτάζει με αμηχανία το πορτρέτο του Ντόριαν…».

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ