Quantcast

Το 2018 ήταν... χρυσό!

Πάνω από 100.000 καινούργια αυτοκίνητα κυκλοφόρησαν την περασμένη χρονιά. Ποιες μάρκες κέρδισαν την προτίμηση των Ελλήνων οδηγών.

Ο τερματισμός του ράλι των πωλήσεων για το 2018 έφερε χαμόγελα στην πλειονότητα των αυτοκινητοβιομηχανιών που δραστηριοποιούνται στην ελληνική αγορά.

Μόνο τέσσερις σημαντικές μάρκες είδαν τις πωλήσεις τους να μειώνονται σε σχέση με το 2017. Οι υπόλοιποι άνοιξαν σαμπάνιες γιατί ο αυξημένος όγκος των πωλήσεων έφερε και ανάλογα κέρδη.

Το 2018 ήταν η πρώτη χρονιά μετά από μια μακρά περίοδο ύφεσης που η αγορά έγραψε πωλήσεις πάνω από 100.000 μονάδες. Συγκεκριμένα, το 2018 ταξινομήθηκαν 103.466 καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα. Η αύξηση των πωλήσεων σε σχέση με το 2017 ήταν 17,5%. Καλυτέρα δεν θα μπορούσε να γίνει όταν ακόμη η μεγαλύτερη μερίδα των καταναλωτών αντιμετωπίζει οικονομικά προβλήματα.

Και το 2018 η Toyota ήταν ο απόλυτος νικητής στο ράλι των πωλήσεων. Δεν πτοήθηκε από την είσοδο νέων μοντέλων και από την επιθετική εμπορική πολιτική των ανταγωνιστών της. Ακολούθησε σταθερή γραμμή, προέβαλε εντονότερα την υπεροχή της στην υβριδική τεχνολογία και σημείωσε νέο ρεκόρ στις πωλήσεις. Την εμπιστεύθηκαν 11.762 αγοραστές. Ποσοστό στη συνολική πίτα των πωλήσεων 11,4%. Κατέγραψε ένα ακόμη θετικό δείκτη, αύξησε τις πωλήσεις της κατά 17,3%.

Μεγάλη αξία έχει και η προσπάθεια που έκανε η VW. Η γερμανική μάρκα πήρε τη δεύτερη θέση, μετά την πώληση 9.025 αυτοκινήτων. Ποσοστό 8,7%. Αξίζει να τονισθεί και η αυξητική τάση που κατέγραψε στην ελληνική αγορά. Εφτασε το 32,1%, μια εκπληκτική επίδοση που επιβεβαιώνει τη δυναμική της μάρκας και την προτίμηση των οδηγών στη γερμανική φίρμα.

Η γαλλική σημαία κυμάτισε ψηλά και το 2018. Η δημοφιλής Peugeot έκανε μια πρωτόγνωρη προσπάθεια να αυξήσει τον όγκο των πωλήσεών της και τα κατάφερε.

Ταξινόμησε 8.375 καινούργια αυτοκίνητα και αναβάθμισε τη σχέση της με τους λάτρεις της γαλλικής σχολής για την αυτοκίνηση. Πολύ σημαντική εξέλιξη είναι και η κατάκτηση του ποσοστού της στην ελληνική αγορά. Εφτασε στο 8,1%, ένα ακόμη ρεκόρ. Η αυξητική της τάση στον όγκο των πωλήσεων άγγιξε το 28,8%. Ακολούθησαν οι μάρκες Nissan, Fiat, Opel, Suzuki, Hyundai, Citroen, Renault, Ford κ.ά.

Το 2018 δεν ήταν καλή χρονιά για τις πολυτελείς μάρκες αυτοκινήτων. Η Mercedes διατήρησε την πρώτη θέση στη λίστα των premium αυτοκινητοβιομηχανιών, αλλά οι πωλήσεις της μειωθήκαν κατά 3,4%. Διέθεσε 3.787 αυτοκίνητα, ποσοστό 3,4%. Δυστυχώς η BMW υπέστη μεγάλο πλήγμα. Πήρε τη δεύτερη θέση στην αγορά των πολυτελών αυτοκινήτων γιατί ταξινόμησε μόνο 2.865 αυτοκίνητα. Οι πωλήσεις της περιορίσθηκαν κατά 9,7%. Το ποσοστό της στην ελληνική αγορά μειώθηκε στο 2,8%.

Μεγάλες δυσκολίες αντιμετώπισε και η Audi, που κατέλαβε την τρίτη θέση στα premium. Πτώση των πωλήσεων κατά 13,7%. Διέθεσε μόλις 2.662 καινούργια ακριβά αυτοκίνητα. Το ποσοστό της μειώθηκε στο 2,6%. 

Μόνο η Volvo παρουσίασε έντονη αυξητική πρόοδο (29,8%). Πούλησε 1.695 αυτοκίνητα. Εκτιμάται ότι και φέτος οι πωλήσεις των πολυτελών αυτοκινήτων θα κυμανθούν σε χαμηλά επίπεδα.

Στους χαμένους του 2018 περιλαμβάνεται και η Alfa Romeo(-14,5%).