Παρέμβαση του υπουργείου Μεταφορών για τα πατίνια - «Πόλεμος» με τα ταξί

Την παρέμβαση του υπουργείου Μεταφορών προκαλεί η κυκλοφορία των ηλεκτρικών πατινιών στο κέντρο της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.

Μιλώντας στον Realfm 97,8 και στην εκπομπή του Μάνου Νιφλή ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ, Θύμιος Λυμπερόπουλος τόνισε ότι είχε τηλεφωνική επικοινωνία με τον υπουργό Μεταφορών, Χρήστο Σπίρτζη για το θέμα αυτό και όπως μετέφερε ο κ. Λυμπερόπουλος, ο κ. Σπίρτζης θα δει άμεσα το θέμα γιατί όπως μου είπε ''εδώ υπάρχει πρόβλημα. Ποιος τους έδωσε άδεια και κυκλοφορούν, εμείς στο υπουργείο δεν τους έχουμε δώσει''.

«Φυσικά, δεν είχαν πάρει άδεια από το υπουργείο Μεταφορών. Σήμερα επικοινώνησα με τον υπεύθυνο από το υπουργείο, τον κ. Παρίση και μου ζήτησαν να κάνω καταγγελία για να ξεκινήσουν την έρευνα. Είχα άμεση παρέμβαση από τον υπουργό γιατί του εξήγησα ότι μου χτύπησαν τρία ταξί. Δεν είναι ασφαλισμένα για αποζημίωση», πρόσθεσε.

Παράλληλα, ο κ. Λυμπερόπουλος υποστήριξε ότι «έχουν άμεση επίπτωση στην δουλειά τους οι οδηγοί ταξί μέσα στην κίνηση. Δεν μπορούν να λειτουργούν μέσα στην κίνηση και το κυκλοφοριακό πρόβλημα μη αδειοδοτημένες εταιρείες, οι οποίες για να βγάλουν άδεια πρέπει να έχουν τις δυνατότητες να λειτουργούν βάσει οδικής ασφάλειας. Δεν μπορούν να κάνουν προσπεράσεις ανάμεσα στα αυτοκίνητα, δεν σέβονται τίποτα. Πηγαίνει να κατέβει ο πελάτης από δεξιά, παίρνουν την πόρτα των ταξί. Δεν μπορεί να παίρνει ο οποιοσδήποτε ένα πατίνι και να μην έχει ελεγχθεί αν μπορεί να το κυκλοφορήσει μέσα στην κίνηση και παράλληλα να υπάρχουν ειδικοί δρόμοι. Θέλει πολύ μελέτη για να λειτουργήσουν σωστά».

Εκτίμησε, μάλιστα, ότι πρόκειται για «μία εταιρεία μη αδειοδοτούμενη, μην έχοντας βιβλία εσόδων, μην έχοντας άδεια για την οδική κυκλοφορία που μπορεί να σκοτώσουν ανθρώπους. Λειτουργούν παράνομα γιατί δεν υπάρχει κράτος. Σε μία χώρα που έχει αποδεχτεί την παγκοσμιοποίηση δεν λειτουργούν κανόνες, αρχές, αδειοδοτήσεις. Δεν λειτουργεί ούτε η οδική ασφάλεια ούτε η φορολογική λειτουργία ενός επιχειρηματία ή μίας πολυεθνικής που έχει δημιουργήσει πρόβλημα σε όλη την Ευρώπη».

Από την πλευρά του ο συγκοινωνιολόγος - πολεοδόμος από το ΕΜΠ, Θάνος Βλαστός εκτίμησε « είναι παράξενο να σκεφτόμαστε να απαγορεύσουμε την κυκλοφορία τους τη στιγμή που θα αγγίξουμε μόνο ένα 5% του προβλήματος. Η τύχη τους είναι απολύτως κοινή με την τύχη των ποδηλάτων, του περπατήματος. Αυτή τη στιγμή, έτσι όπως είναι η ελληνική πόλη, δεν έχουμε που να βάλουμε το πατίνι. Στο πεζοδρόμιο δεν χωράει, στο οδόστρωμα επικρατούν οι γνωστές συνθήκες. Ακόμα και να το απαγορεύσουμε, έχουμε μπροστά μας ένα μεγάλο πρόβλημα, όπως τι θα γίνει με τον ανάπηρο, με τα παιδιά, με τους ηλικιωμένους. Ας πάρουμε το παράδειγμα των ευρωπαϊκών πόλεων που έχουν πεζοδρομήσεις, έχουμε λωρίδες για το ποδήλατο, δρόμους ήπιας κυκλοφορίας», τονίζοντας ότι «πρέπει να αποκτήσουμε επειγόντως υποδομή στο οδόστρωμα, λωρίδες για το ποδήλατο, το πατίνι και οτιδήποτε άλλο όχημα αυτής της κατηγορίας ή και για το αυτοκίνητο που κινείται με πολύ χαμηλή ταχύτητα, ώστε να δώσουμε λύση σε όλα αυτά τα οχήματα».

«Σε καμία περίπτωση δεν θα έλεγα να κάνουμε πατίνι στη Συγγρού αλλά υπάρχουν πάρα πολλές γειτονιές στην Αθήνα εκεί όπου τα αυτοκίνητα δεν μπορούν να τρέξουν. Το πατίνι βάζει τις δημοτικές αρχές και τα υπουργεία προ των ευθυνών τους, να κάνουν γρήγορα υποδομές που θα έπρεπε να έχουν κάνει εδώ και 20 χρόνια, σχετικά με το ποδήλατο. Αν δημιουργήσουμε λωρίδες ήπιας κυκλοφορίας, διευκολύνουμε και τον πεζό», πρόσθεσε.