Quantcast

Νέα προϊόντα τονώνουν τον τουρισμό της Αρκαδίας

Στον τουριστικό χάρτη της Ελλάδας επανέρχεται δυναμικά η Αρκαδία, φιλοδοξώντας να αποσπάσει ένα σημαντικό μερίδιο από το εισερχόμενο ταξιδιωτικό ρεύμα της χώρας και να ενισχύσει έτι περαιτέρω τον εγχώριο τουρισμό.

Στο πλαίσιο αυτό, οι τουριστικοί φορείς της περιοχής δημιουργούν νέα ταξιδιωτικά προϊόντα και προωθούν τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού που πρεσβεύει η περιφερειακή ενότητα της Πελοποννήσου, με στόχο την τόνωση της τοπικής οικονομίας. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα των τουριστικών παραγόντων της βόρειας Κυνουρίας, οι οποίοι προτίθενται να ακολουθήσουν κοινή τιμολογιακή πολιτική και να συνασπίσουν τις δυνάμεις τους με τους επιχειρηματίες της εστίασης, αλλά και με εκείνους που προσφέρουν εναλλακτικές εμπειρίες στους ταξιδιώτες, δημιουργώντας πακέτα all inclusive για όλη την περιοχή που θα περιλαμβάνουν εκτός από διαμονή, φαγητό και δραστηριότητες για όλα τα βαλάντια. Σύμφωνα με την πρόεδρο των Ξενοδόχων Ανατολικής Αρκαδίας, Βίβιαν Μανωλέσου, τα πακέτα αυτά αναμένεται να είναι διαθέσιμα για τους τουρίστες το 2020.

«Η Τοσκάνη της Ελλάδας»

Την επιθυμία του να αναδειχθεί το brand της Αρκαδίας πιο ψηλά στον τουριστικό χάρτη της χώρας εξέφρασε από την πλευρά του ο Γιάννης Τρουπής, πρόεδρος του Επιμελητηρίου Αρκαδίας, επισημαίνοντας ότι η περιοχή βρίθει διαφορετικών μορφών τουρισμού, όπως ο θρησκευτικός, ο ιατρικός, ο αθλητικός, ο θερινός και ο ορεινός.

Για την υστέρηση της Αρκαδίας ως τουριστικού προορισμού, σε σχέση με άλλες περιοχές της χώρας, έκανε λόγο ο Γιάννης Σαμπράκος, πρόεδρος του τουριστικού τμήματος του Επιμελητηρίου Αρκαδίας και τόνισε ότι η Αρκαδία μπορεί να γίνει η «Τοσκάνη της Ελλάδας». «Είναι ένας φιλόδοξος στόχος, ο οποίος, όμως, μπορεί να υλοποιηθεί», επεσήμανε.

Για τους τουριστικούς φορείς της Πελοποννήσου, στόχο αποτελεί η προσέλκυση τουριστών με υψηλή αγοραστική δύναμη και η αναθέρμανση του εγχώριου τουριστικού ρεύματος με προβολή εναλλακτικών προϊόντων καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.

Η Αρκαδία έχει περίπου 6.000 κλίνες, κυρίως 3 και 4 αστέρων, με το 90% των τουριστών να προέρχεται από άλλες περιοχές της Ελλάδας και μόνο το 10% να αφορά εισερχόμενο τουρισμό, παρά το γεγονός ότι ο αριθμός των ξένων ταξιδιωτών παρουσίασε το 2018 άνοδο σε ποσοστό 40% σε σχέση με το 2017.

Νέες αγορές

Το Βέλγιο, η Γαλλία, η Αυστρία, το Ισραήλ, η Ρωσία, η Ιταλία και η Σαουδική Αραβία είναι οι νέες αγορές τις οποίες στοχεύει να προσελκύσει το Επιμελητήριο Αρκαδίας τα επόμενα χρόνια.

Στην κατεύθυνση ενίσχυσης της ποικιλομορφίας της περιοχής και των διαφορετικών εμπειριών που μπορεί να προσφέρει η Αρκαδία, λειτουργούν η δημιουργία καταδυτικού πάρκου στον Τυρό, το αναρριχητικό πάρκο στο Λεωνίδιο και το Menalon Trail, η πρώτη πιστοποιημένη με ευρωπαϊκές προδιαγραφές πεζοπορική διαδρομή στην Ελλάδα.

Την ανάγκη για προσθήκη νέων κλινών στην περιφέρεια Πελοποννήσου εξέφρασε από τη μεριά της η αντιπεριφερειάρχης Πελοποννήσου, Ντίνα Νικολάκου, επισημαίνοντας ότι από το 2018 οι Ελληνες έχουν αρχίσει να κάνουν ξανά διακοπές.