NASA: Η επιφάνεια του νάνου πλανήτη Δήμητρα διαθέτει άφθονη οργανική ύλη

Η επιφάνεια του νάνου πλανήτη Δήμητρα είναι πλούσια σε οργανική ύλη από άνθρακα, όπως αποκαλύπτουν τα στοιχεία που συνέλεξε το σκάφος Dawn (Αυγή) της Αμερικανικής Διαστημικής Υπηρεσίας (NASA).

Η ανάλυση των στοιχείων κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η Δήμητρα διαθέτει στην επιφάνειά της συγκεντρώσεις άνθρακα αρκετές φορές μεγαλύτερες από αυτήν που υπάρχει στους μετεωρίτες με άνθρακα που έχουν βρεθεί στη Γη.

Οι ερευνητές από τις ΗΠΑ, τη Γαλλία και την Ιταλία έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό αστρονομίας "Nature Astronomy". Ο επικεφαλής ερευνητής δρ Σιμόνε Μάρκι του Νοτιοδυτικού Ερευνητικού Ινστιτούτου στο Κολοράντο των ΗΠΑ δήλωσε ότι «η Δήμητρα είναι σαν ένα χημικό εργοστάσιο. Από όλα τα σώματα του εσώτερου ηλιακού συστήματος, έχει μια μοναδική σύνθεση ορυκτών, καθώς ο άνθρακας κοντά στην επιφάνειά της φαίνεται να αποτελεί έως το 20% της συνολικής μάζας της».

Η Δήμητρα, που βρίσκεται στη ζώνη των αστεροειδών μεταξύ 'Αρη-Δία, πιστεύεται ότι δημιουργήθηκε πριν περίπου 4,6 δισεκατομμύρια χρόνια, στην αυγή του ηλιακού μας συστήματος. Στο παρελθόν το Dawn είχε βρει στον μικρό πλανήτη ενδείξεις νερού και άλλων οργανικών πτητικών ουσιών, ενώ τώρα ανιχνεύει μεγάλες ποσότητες άνθρακα.