Quantcast

Γαβρόγλου στον realfm: Τι είπε για τις αλλαγές στο Λύκειο, το νέο σύστημα εισαγωγής, τα Λατινικά, το ωράριο και τους διορισμούς

Εφ' όλης της ύλης συνέντευξη του υπουργού Παιδείας στον realfm 97,8.

«Άνοιξαν κανονικά τα σχολεία και νομίζω ότι ήταν μια καλύτερη χρονιά από πέρυσι. Το πρόβλημα της στέγασης των εκπαιδευτικών το είχαμε και πέρυσι, είναι ένα πρόβλημα που ζητάμε και από τους δήμους να πάρουν θέση. Το πρόβλημα εντοπίζεται στους αναπληρωτές που θέλουν να πιάσουν σπίτι για λίγους μήνες, λόγω του τουρισμού κλπ. Ετοιμάζουμε ένα μακροχρόνιο σχέδιο στέγασης που θα το δούμε μετά από 5-6 χρόνια. Οι δήμοι πρέπει να πάρουν άμεσες πρωτοβουλίες, και η προοπτική των μόνιμων διορισμών θα δώσει λύση σε αυτό το πρόβλημα. Ο Πρωθυπουργός ανακοίνωσε 4.500 διορισμούς για το 2019 και τον Οκτώβριο θα έχουμε ανακοινώσεις και για τα επόμενα δύο χρόνια. Φέτος οι αναπληρωτές είναι 20.000. Ελπίζουμε σε βάθος τριετίας να είναι πολύ περισσότεροι» τόνισε ο Κώστας Γαβρόγλου μιλώντας στον realfm 97,8 και στην εκπομπή του Δημήτρη Καμπουράκη και του Βασίλη Λυριτζή.

Παράλληλα ο υπουργός Παιδείας επεσήμανε ότι «το επάγγελμα του εκπαιδευτικού είναι ένα κοινωνικό λειτούργημα. Δεν λέω ότι οι άνθρωποι που δεν θέλουν να πάνε στα απομακρυσμένα νησιά δεν έχουν αυτό το λειτούργημα. Για να είμαι ειλικρινής σας λέω ότι πρέπει να τους δίνουμε οικονομικά κίνητρα. Το πρόβλημα είναι κυρίως στα νησιά αλλά δεν είναι μεγάλο πρόβλημα καθώς μετά από 40 χρόνια αναμοριοδοτήσαμε τα σχολεία», ενώ συνέχισε λέγοντας πως «εμείς λέμε για μόνιμους διορισμούς και μόνιμοι διορισμοί έχουν ένα συγκεκριμένο προφίλ. Καλό είναι να μην κυκλοφορούν σχήματα που θα ταλαιπωρήσουν και άλλο ανθρώπους που τρέχουν από νησί σε νησί».

Σύμφωνα με τον κ. Γαβρόγλου «εάν σε ένα σχολείο δεν συμπληρώνεις τις ώρες πας και σε άλλα για να τις συμπληρώσεις. Και για λόγους δημοσιονομικούς λόγους είμαστε υποχρεωμένοι να το κάνουμε αυτό. Εμείς κάνουμε μια οικονομική μελέτη ας πούμε να περιορίσεις να πηγαίνουν από τρία σχολεία και πάνω. Τίποτα από αυτά δεν μπορούμε να κάνουμε εάν δεν έχουμε τη συνεργασία των διευθυντών των σχολείων, των διευθυντών εκπαίδευσης και των περιφερειακών διευθυντών». «Είναι αλήθεια ότι συνεχίζουν να υπάρχουν ελάχιστα κενά, καθώς τελευταία στιγμή κάποιος δεν δέχεται να πάει εκεί που είχε δηλώσει» είπε.

Για το άνοιγμα των σχολείων στις 09:00 το πρωί

«Υπάρχουν πάρα πολύ σοβαρές επιστημονικές μελέτες, για το πότε "ξυπνάει" λειτουργικά ο οργανισμός ενός εφήβου. Οι έφηβοι αποκτούν αυτά τα χαρακτηριστικά μέσα στη μέρα. Αυτή την εβδομάδα συγκροτώ μια επιτροπή με επιστήμονες τους οποίους είχα συμβουλευτεί, πριν το πω προφανώς. Είναι εξαιρετικά σοβαροί επιστήμονες που μελετούν αυτό το πρόβλημα σε όλον τον κόσμο. Έχει εφαρμογή σε πολλές χώρες. Να δούμε μαζί και με εκπροσώπους της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ και τα τεχνικά στοιχεία, και θα αποφασίσουμε» τόνισε ο υπουργός Παιδείας.

«Οι μεγάλοι καβγάδες γίνονται για τρία πράγματα στα σπίτια. Το ένα είναι 'άφησε επιτέλους το κινητό σου και ασχολήσου με τα βιβλία'. Το δεύτερο είναι 'κοιμήσου, αργείς', και το πρωί 'ξύπνα, ξύπνα'. Είναι οι βασικές εντάσεις σε μία οικογένεια. Εμείς δεν λέμε ότι όλα αυτά ως διά μαγείας θα σταματήσουν", ανέφερε, ενώ συμπλήρωσε πως με αυτή την αλλαγή βοηθιούνται πολύ οι οικογένειες που έχουν παιδιά με ειδικές ανάγκες, γιατί ξυπνούν πάρα πολύ νωρίς» είπε.

«Για το Λύκειο και το Γυμνάσιο δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα, γιατί τα παιδιά πάνε μόνα τους στο σχολείο. Για το θέμα του Δημοτικού θα το μελετήσουμε. Προφανώς οι εργαζόμενοι θα μπορούν να αφήσουν τα παιδιά τους νωρίτερα στο σχολείο. Να το δούμε και θα βρούμε λύση» πρόσθεσε ο κ. Γαβρόγλου.

«Προσωπικά ως εκπαιδευτικός ενδιαφέρομαι για το τι λέει η κοινωνία. Η συζήτηση με την κοινωνία δεν γίνεται μεταφυσικά. Νομίζω πως όσο περνάει ο καιρός βλέπουμε δυνατότητες στα γυμνάσια και τα λύκεια» τόνισε.

Από την άλλη πλευρά ο κ. Γαβρόγλου ανέφερε ότι «θα συζητήσουμε με πάρα πολλούς συλλόγους γονέων και κηδεμόνων. Δεν θα βιαστούμε να κάνουμε ας δούμε τα υπέρ και τα κατά και πάμε για τον Σεπτέμβρη του 2019».

Για το θέμα των εισαγωγικών εξετάσεων είπε ότι «όπως όλα είναι ένα σχέδιο που το καταθέσαμε προς διαβούλευση. Έχει σημασία να δούμε σε κάθε εκπαιδευτική μεταρρύθμιση ποιο πρόβλημα πάμε να λύσουμε. Το πρόβλημα είναι ότι είμαστε μια χώρα χωρίς τρίτη λυκείου. Αν τυχόν πουν σε ένα παιδί της τρίτης λυκείου μετά τον αγιασμό "έλα τον Μάιο να πάρεις το απολυτήριο σου θα το κάνει ευχαρίστως" και δεύτερον δε νομίζω ότι θα έχει κάποια επίπτωση στις γνώσεις του. Ο τόπος μας πρέπει να αποκτήσει μια τρίτη λυκείου. Μετά το Πάσχα δεν πατάει κανείς στο σχολείο. Έχει καταντήσει το σχολείο να είναι πάρεργο του σχολείου. Για να λύσεις αυτό το πρόβλημα πρέπει να έχεις μια τέτοια αρχιτεκτονική έτσι ώστε τα παιδιά να αρχίσουν να πηγαίνουν στο σχολείο και να πάρουν ένα απολυτήριο το οποίο έχει νόημα εκπαιδευτικά και πολιτικά» επεσήμανε.

«Περιμένετε να δείτε τι προτάσεις έχουμε να καταθέσουμε στο τραπέζι. Οι εγκύκλιες σπουδές στα χαρτιά κλείνουν στην τρίτη λυκείου. Θα προτείνουμε ένα πρόγραμμα που θα κλείνουν στη δευτέρα λυκείου και η τρίτη θα είναι προπαρασκευαστικό έτος. Πάμε να λύσουμε ένα πρόβλημα που η κοινωνία θα πρέπει να το αντιμετωπίσει. Λέμε λοιπόν λίγα μαθήματα και πολλές ώρες. Γιατί πολλές ώρες; Γιατί ο εκπαιδευτικός θα μπορεί να κάνει παραπάνω πράγματα. Το πρόγραμμα αυτό να είναι τέσσερα μαθήματα. Η γλώσσα μαζί με τη λογοτεχνία και τα άλλα μαθήματα από έξι ώρες. Αξιοπιστία μιας κυβέρνησης είναι εάν τηρεί και κάποια συμφωνημένα. Ο πρώην υπουργός Παιδείας είχε συμφωνήσει ότι το θέμα των Θρησκευτικών θα επιλυθεί με τον τρόπο που στη συνέχεια το επιλύσαμε. Ήμουν και είμαι υποχρεωμένος να συνεχίσω αυτό» συμπλήρωσε.

Όπως είπε ο υπουργός Παιδείας «διάβασα τι λέει το συντονιστικό των μαθητών. Κάθε πρόταση είναι λανθασμένη είναι ανάμεσα στο λανθασμένη και στο ψέμα. Μου κάνει εντύπωση πως κατάφεραν μια μέρα πριν τον αγιασμό να μαζευτούν, να συνεδριάσουν και να βγάλουν απόφαση. Να δούμε το θέμα ότι είναι διπλές οι εξετάσεις στην γ' Λυκείου. Να ξεκαθαρίσουμε ότι πρέπει να δώσεις εξετάσεις για να πάρεις απολυτήριο; Η απάντηση είναι "ναι". Να δεχθούμε ότι εάν θέλεις να παίρνεις ένα αξιόπιστο απολυτήριο πρέπει να κανονικοποιηθεί και η σχολική ζωή. Ούτε να κοπούν όλοι, ούτε να πάρουν όλοι 20αρια. Ο γονέας δεν έχει δικαίωμα να πηγαίνει στο σχολείο και με το δάκτυλο να λέει στους καθηγητές πως να κάνουν το μάθημα. Όταν κάναμε την κλήρωση για τη σημαία πολλοί καθηγητές μας είπαν ότι "επιτέλους βγάλατε από εμάς μια απίστευτη πίεση για να βάζουμε καλούς βαθμούς"»

«Τα παιδιά που θα πάνε με το νέο σύστημα θα είναι τα παιδιά που θα εισαχθούν στο Πανεπιστήμιο το 2020. Τον Σεπτέμβριο του 2020 συναντιέται η νέα δομή του Λυκείου με την νέα αρχιτεκτονική του Λυκείου. Δεν καταργούμε τα ΤΕΙ, αλλά αυτό που λέμε είναι ότι αρχίσαμε μια συζήτηση για το μέλλον της ανώτατης εκπαίδευσης» συμπλήρωσε.

Για τους επιτυχόντες του ΑΣΕΠ το 2008

«Ακροατές ρωτούν τι θα γίνει με τους επιτυχόντες του ΑΣΕΠ του 2008 που λένε ότι έχουν δικαιωθεί και θα προσληφθούν μόνο 300 από τους 600. Δεν είναι σωστά τα νούμερα. Εμείς διορίζουμε αυτούς που θεμελιώνουν δικαίωμα διορισμού» είπε ακόμα ο υπουργός Παιδείας.

«Ακούμε διάφορες απόψεις. Έτσι γίνεται ο δημόσιος διάλογος Μια μέρα να διαβάσετε τις προτάσεις της Ένωσης Φιλολόγων για το τι θεωρεί ότι πρέπει να είναι το σύστημα εισαγωγής α) λιγότεροι στη φιλοσοφική β) να δίνουν 6 μαθήματα, γ) να καταργηθούν διάφορα τμήματα στη φιλοσοφική και να υπάρχει ένα που θα δίνει πτυχίο φιλολόγων. Όσον αφορά τα Λατινικά ακούμε τα επιχειρήματα. Από αυτή τη δέσμη δεν μπαίνεις μόνο σε σχολές φιλολογίας, αλλά μπαίνεις σε άπειρες. Η κοινωνιολογία αφορά πολλά παιδιά. Το να μπορείς να ακούς και να συνεκτιμάς επιχειρήματα θεωρώ ότι είναι ένα θέμα ωριμότητας. Αυτό σημαίνει δημόσιος διάλογος. Το ότι ακούμε δεν σημαίνει ότι θα τα αλλάξουμε. Έχουμε plan a, plan b, plan c» κατέληξε ο υπουργός Παιδείας.