Δύο μάγισσες!

Είναι κάποιες στιγμές που δεν νιώθεις σίγουρος για τις αντοχές σου, που δεν μπορείς να υπολογίσεις μέχρι πόσο θα αντέξεις πόνο και φόβο. Μιλάω για εκείνα τα βασανιστικά, αργοκίνητα δευτερόλεπτα, πριν λιποθυμήσεις. Σε τέτοια κατάσταση παρακολούθησα στη σκηνή του θεάτρου «Ραντάρ» το «Καληνύχτα Μητέρα» της Μάρσαλ Νόρμαν. Η μεσήλικη, άνεργη, χωρισμένη και επιληπτική κόρη αποφασίζει να «φύγει». «Θα αυτοκτονήσω, μαμά, με το όπλο του μπαμπά», ανακοινώνει.

Η μητέρα της προσπαθεί απεγνωσμένα να την αποτρέψει.

Αυτό που με διέλυε συνεχώς στη διάρκεια της παράστασης δεν ήταν ούτε ο σπαραγμός της μάνας, ούτε οι ικεσίες της, ούτε το ψυχολογικό κομμάτιασμα και των δύο.

Αυτό που θα με στοιχειώνει για πολύ καιρό είναι οι συνεχείς υπενθυμίσεις της κόρης, λίγο πριν «φύγει», στη μητέρα. Την ενημερώνει για το πότε θα έρθουν τα ψώνια του σούπερ μάρκετ, τα γλυκά που της παρήγγειλε, οι συνδρομές των αγαπημένων της περιοδικών, της λέει για το τι περιέχουν τα βαζάκια που τακτοποίησε στην κουζίνα, για τη θέση των κλειδιών, για το πώς λειτουργεί το πλυντήριο... Ολα αυτά, ψύχραιμα, οργανωμένα και τρυφερά. Συγκλονιστική κόρη η Αναστασία Παπαστάθη. Ειλικρινής, αληθινή, ακριβής, μια γυναίκα αποφασισμένη να βάλει τέλος στη ζωή της πριν ξημερώσει. Καθηλωτική στον ρόλο της μητέρας η μεγάλη κυρία του ελληνικού θεάτρου, η Μαρία Σκούντζου. Στην ερμηνεία της νιώθεις παρόντα όλα της τα σπουδαία χρόνια στην τέχνη.

Δύο μάγισσες του θεάτρου κονταροχτυπιούνται έως θανάτου κι εσύ έχεις το προνόμιο, την τύχη, την ευλογία να τις βλέπεις, να νιώθεις την ανάσα τους και τους παλμούς τους. Μην το χάσετε.