Quantcast

Οpel Adam Rocks: Crossover πόλης

Το νέο γερμανικό μοντέλο σάς πάει παντού με ασφάλεια και... στιλ.
Του Σπύρου Ρέκκα
Αποστολή στη Λετονία


Μόλις παρέδωσα το λευκό Οpel Adam Rocks έξω από κεντρικό ξενοδοχείο στη Ρίγα της Λετονίας, σημείωσα στο μπλοκάκι μου: «Η Opel κέρδισε ένα ακόμη μεγάλο στοίχημα, το οποίο θα συμβάλει στην ταχύτερη ανέλιξη των πωλήσεών της».

Το στοίχημά της δεν έχει σχέση μόνο με την εντυπωσιακή σχεδίαση του νέου τρίθυρου μίνι crossover πόλης, μήκους 3,5 μ., με ηλεκτρική υφασμάτινη οροφή, που εγκαινιάζει μια νέα κατηγορία στην αγορά.

Επεκτείνεται και στη δημιουργία του νέου κινητήρα βενζίνης με τρεις κυλίνδρους, ικανού να δώσει ένα καθοριστικό χτύπημα στην κατανάλωση καυσίμου, στις εκπομπές ρύπων και, επιπλέον, να προσδώσει στον οδηγό την αίσθηση ότι χειρίζεται μια ολοκληρωμένη μονάδα ισχύος.

Το Adam Rocks είναι η πρώτη εκδοχή του προγράμματος Adam. Οι μικρές σχεδιαστικές αλλαγές τού προσδίδουν δυναμικότερη εμφάνιση και αυξάνουν την γκάμα των υποψήφιων αγοραστών.

Ο off-road χαρακτήρας του ενισχύθηκε με την αύξηση κατά 15 χιλ. του ύψους του αμαξώματος - απέχει 14 εκατ. από το έδαφος. Επιφορτίστηκε όμως και με το λανσάρισμα της ολοκαίνουργιας τρικύλινδρης μονάδας 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo, η οποία παράγεται σε δύο εκδόσεις ισχύος (90 και 115 ίππων). Στη Λετονία ήταν διαθέσιμη μόνο η ισχυρότερη, συνδυασμένη με το αναβαθμισμένο εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο.

Οπως διαπίστωσα, το νέο μοτέρ συμπεριφέρεται σαν ένα καλορυθμισμένο σύνολο και δεν έχει να ζηλέψει πολλά από αντίστοιχα τετρακύλινδρα μοτέρ. Μία ακόμη επιτυχία των μηχανικών είναι η δραστική μείωση του θορύβου και των κραδασμών. Ακόμη και όταν είσαι έξω από το αυτοκίνητο και το μοτέρ λειτουργεί στο ρελαντί, ο θόρυβος είναι περιορισμένος. Σε σχέση με τον αντίστοιχο 1.0 Ecoboοst της Ford είναι πιο αθόρυβος.

Στον δρόμο, ο λιλιπούτειος κινητήρας μού θύμισε ηλεκτρικές μονάδες και εκτίμησα ιδιαίτερα την «πολιτισμένη» λειτουργία του. Αποδίδει ικανοποιητικά από χαμηλά και ολοκληρώνει το τεστ 0-100 χλμ./ώρα σε 9,9’’, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία. Η ισχύς είναι ικανή να κινήσει το αυτοκίνητο με ταχύτητες άνω των 160 χλμ./ώρα (τελική 196 χλμ./ώρα). Μέση επίσημη κατανάλωση σε χαμηλά επίπεδα 5,1 λίτρα/100 χλμ. Εκπομπές CΟ2 119 γρ./χλμ. Μου έκανε εντύπωση η βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς σε σχέση με το Adam. Τώρα το πλαίσιο, το σύστημα διεύθυνσης και οι αναρτήσεις συνδυάζονται με πιο επιτυχημένο τρόπο.

Οι Γερμανοί πρότειναν διαδρομές με «βομβαρδισμένο» οδόστρωμα και πατημένο χώμα, όπου το μικρό αυτοκίνητο πήρε υψηλή βαθμολογία. Θα ήθελα όμως λιγότερη υποβοήθηση στο σύστημα διεύθυνσης.

Ο εσωτερικός διάκοσμος και η ποιότητα κατασκευής είναι στο υψηλό επίπεδο του Adam. Τα 170 λίτρα αποθηκευτικού χώρου ικανοποιούν τις βασικές μεταφορικές ανάγκες.

Η υφασμάτινη οροφή Swing Top λειτουργεί καλά, αναδιπλώνεται σε 5’’, ανοίγει και κλείνει με ταχύτητες μέχρι 140 χλμ./ώρα. Φέρει ειδική ηχομόνωση, ενώ το ανθεκτικό ύφασμα τριών υλικών περιλαμβάνει και ένα νεοπρένιο για αδιάβροχη προστασία και υψηλότερη αντοχή. Το προηγμένο σύστημα IntelliLink προσφέρει προηγμένη συνδεσιμότητα multi-media και εφαρμογές. Αρχικές τιμές με πλούσιο εξοπλισμό και το όφελος της απόσυρσης: 1.2 XEL 70 ίππων 15.040 ευρώ, 1.0XFL 90 ίππων 17.040 ευρώ και 1.0 XFT 115 ίππων 17.540 ευρώ. Προωθητικό πρόγραμμα με έκπτωση 500 ευρώ στις τιμές με απόσυρση.