Quantcast

Mercedes CLA Shooting Brake: Το «αστέρι» των στέσιον βάγκον

Το γερμανικό μοντέλο προσφέρει απλόχερα χώρους, πολυτέλεια και ασφάλεια.
Του Σπύρου Ρέκκα

Οταν είδα για πρώτη φορά την εντυπωσιακή σε εμφάνιση μπερλίνα Mercedes CLA αναθεώρησα την άποψή μου για τα οικογενειακά αυτοκίνητα και την έβαλα στις πρώτες θέσεις της δικής μου λίστας. Μόλις όμως βρέθηκα μπροστά στην CLA Shooting Brake θυμήθηκα τα όνειρά μου για ανέμελα ταξίδια.

Σας μιλάω για ένα στέσιον βάγκον με καινοτόμα σχεδίαση, που προέκυψε από την ξεχωριστή μπερλίνα. Υπάρχει όμως μία σημαντική διαφορά σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

Οι στιλίστες δεν ακολούθησαν τον εύκολο δρόμο της προσθήκης ενός τμήματος για να ικανοποιήσουν τις ανάγκες της κατηγορίας των οχημάτων ενός όγκου. Αναζήτησαν νέες ιδέες και άλλαξαν όλη τη σχεδίαση, από τη μεσαία κολόνα και πίσω.

Δανείστηκαν στοιχεία από τα κουπέ και τόλμησαν να δώσουν απότομη κλίση στο τελείωμα της οροφής. Το αποτέλεσμα είναι άριστο και αναδεικνύει την τέχνη της μάρκας να δημιουργεί νέες φόρμες.

Με τη Mercedes CLA 200 Shooting Brake 7G-DCT έκανα ένα τριήμερο ταξίδι στην Πύλο. Ο αποθηκευτικός χώρος των 495 λίτρων χώρεσε άνετα τις αποσκευές μας.

Οι διαθέσιμοι χώροι για τους μπροστινούς επιβάτες είναι άνετοι, όμως αν καθίσουν ψηλοί στη δεύτερη σειρά καθισμάτων θα κάνουν υποχωρήσεις στο ύψος, λόγω της κλίσης της οροφής. Βλέπετε, τα κάλλη έχουν το κόστος τους και στα αυτοκίνητα.

Στο πρατήριο καυσίμων γέμισα το ρεζερβουάρ με βενζίνη και μηδένισα τον χιλιομετρητή. Την ώθηση στο αυτοκίνητο με τις μικρές πλαϊνές γυάλινες επιφάνειες δίνει ο βενζινοκινητήρας 1.600 κ.εκ. με άμεσο ψεκασμό και turbo.

Παράγει 156 ίππους και είναι προικισμένος με ροπή 25,6 χλγμ. που εμφανίζεται χαμηλά από τις 1.250 σ.α.λ. Η μηχανολογική λίστα συμπληρώνεται με ένα από τα καλύτερα αυτόματα κιβώτια διπλού συμπλέκτη της αγοράς, το 7G-DCT με paddles στο τιμόνι.

Υψηλές επιδόσεις

Οι επιδόσεις ταιριάζουν στον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, εξασφαλίζουν απρόσκοπτη κίνηση, καθώς και γρήγορα προσπεράσματα. Εργοστασιακές τιμές 0-100 χλμ./ώρα σε 8,8’’ και τελική ταχύτητα 225 χλμ./ώρα.

Εκμεταλλεύθηκα το cruise control για να εξασφαλίσω τη χαμηλότερη δυνατή κατανάλωση και να μειώσω τις περιττές αυξομειώσεις στην ταχύτητα.

Εκαψε 7,5 λίτρα/100 χλμ. με τρεις επιβάτες και αρκετές αποσκευές. Μια αποδεκτή τιμή για ένα αυτοκίνητο βάρους 1.480 κιλών. Σίγουρα μεγάλο ρόλο παίζει και η πολύ καλή αεροδυναμική του (cd 0,27).

Ο αυτοκινητόδρομος είναι το καλύτερο πεδίο δράσης για το μήκους 4,63 μ. γερμανικό αυτοκίνητο. Θεωρώ επιτυχημένη την προσπάθεια της μάρκας να προσδώσει μια σπορ χροιά. Κινείται σταθερά ακόμη και στις υψηλές ταχύτητες, δεν επηρεάζεται από τα πλευρικά ρεύματα και στις στροφές εμφανίζονται μικρές κλίσεις.

Στο επαρχιακό δίκτυο οι σκληρές ρυθμίσεις των αναρτήσεων μειώνουν τα επίπεδα άνεσης. Η αποτελεσματική ηχομόνωση περιορίζει τους θορύβους στο σαλόνι. Θα ήθελα υλικά καλύτερης ποιότητας και σύστημα πλοήγησης στον βασικό εξοπλισμό.

Η αρχική τιμή είναι 32.570 ευρώ με απόσυρση, έξτρα το αυτόματο κιβώτιο, εκπομπές CO2 130 γρ./χλμ., τέλη 143 ευρώ. CLA 180 Shooting Brake 1.6 βενζίνη, 122 ίππων, προς 29.620 ευρώ.