Quantcast

Πώς θα γίνει η αδειοδότηση των τηλεοπτικών σταθμών

Κατατέθηκε στη Βουλή με την μορφή του επείγοντος . Θα ψηφιστεί από την ολομέλεια το Σάββατο.
Κατατέθηκε στις αρμόδιες επιτροπές της Βουλής το νομοσχέδιο του υπουργού Επικρατείας Νίκου Παππά το οποίο θα ψηφιστεί το Σάββατο από την Ολομέλεια.

Σύμφωνα με τις διατάξεις του προς ψήφιση σχεδίου νόμου το οποίο αποτελείται από τέσσερα κεφάλαια, δεν αναφέρεται ο αριθμός των αδειών αλλά και προβλέπονται μεταξύ άλλων, τα εξής:

• Ο τρόπος αδειοδότησης των παρόχων τηλεοπτικού σήματος θα γίνεται μέσω του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης (ΕΣΡ) μέσω δημοπρασίας.

• Η χρονική διάρκεια των αδειών θα είναι δεκαετής με ελάχιστο καταβεβλημένο κεφάλαιο για τη χορήγηση άδειας, τα 8.000.000 ευρώ για ενημερωτικό πρόγραμμα γενικού περιεχομένου, 5.000.000 ευρώ για ενημερωτικό πρόγραμμα θεματικού περιεχομένου και 2.000.000 ευρώ όταν αφορά μη ενημερωτικό πρόγραμμα.

• Συστήνεται ανώνυμη εταιρεία συνδεδεμένη με την ΕΡΤ Α.Ε. με την επωνυμία «ΕΡΤ Δίκτυο Επίγειας Ψηφιακής Ευρυεκπομπής - ΕΡΤnet Α.Ε.» (στο εξής «Εταιρία» με σκοπό την εκμετάλλευση και διαχείριση του ψηφιακού δικτύου και την παροχή υπηρεσιών.

• Για την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) προβλέπονται, μεταξύ άλλων, τα εξής: Ρυθμίζονται η εξειδίκευση των προσώπων που επιλέγονται ως μέλη της ΕΕΤΤ, το ασυμβίβαστο των μελών της, και επανακαθορίζεται η πειθαρχική διαδικασία για πειθαρχικά παραπτώματα, ποινές κ.λπ.

• Όσον αφορά την άσκηση της Εθνικής Επικοινωνιακής Πολιτικής αποσαφηνίζεται ότι αυτή θα καθορίζεται από την κυβέρνηση και τα αρμόδια κυβερνητικά όργανα και θα εφαρμόζεται από τη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας (ΓΓΕΕ) με κατάρτιση τριετούς στρατηγικού σχεδίου για την επίτευξη των στόχων της Εθνικής Επικοινωνιακής Πολιτικής με δεσμευτικό χαρακτήρα για τους εποπτευόμενους φορείς του Δημοσίου.

• Συστήνεται ΝΠΙΔ με την επωνυμία «Εθνικό Κέντρο Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας Α.Ε.» (ΕΚΟΜΕ) με σκοπό την υλοποίηση προγραμμάτων και δράσεων στους τομείς των οπτικοακουστικών μέσων, καθώς και στην εξειδικευμένη υποβοήθηση των σχετικών επικοινωνιακών πολιτικών του Δημοσίου, ενώ θα διατηρεί κινηματογραφικό αρχείο.

• Συστήνεται Μητρώο Επιχειρήσεων Ηλεκτρονικών Μέσων Ενημέρωσης το οποίο θα υπάγεται στη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας και στο οποίο θα καταχωρούνται τα στοιχεία των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον χώρο.

Για την τιμολόγηση των διαφημίσεων οι νέες ρυθμίσεις θα ισχύσουν από 2.1.2016 όπως ορίστηκε στο άρθρο 12 του ν.2328/1995.