Quantcast

Suzuki Baleno 1.2 SHVS: Υβριδικό και… άπιαστο

Το ιαπωνικό supermini μεγάλωσε σε διαστάσεις και... μίκρυνε σε κόστος χρήσης.
Του Σπύρου Ρέκκα

Είναι αυθεντικό ιαπωνικό μοντέλο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε ποιότητα και αξιοπιστία, έχει επιτυχημένη σχεδίαση, φιλοξενεί άνετα τέσσερις ενήλικες και μας... ανακουφίζει εκεί που πονάμε, στο κόστος χρήσης.
 
Ο λόγος για το ολοκαίνουργιο Suzuki Baleno, ένα supermini με διευρυμένες διαστάσεις, που οδήγησα πριν από λίγες ημέρες.

Επέλεξα την υβριδική έκδοση γιατί «αγαπάει» περισσότερο τη τσέπη μας όταν κινούμαστε στο αστικό περιβάλλον και δεν αναπτύσσουμε μεγάλες ταχύτητες.

Η πρώτη προσπάθεια της μάρκας να προσεγγίσει την υβριδική τεχνολογία έγινε με γνώμονα τον πιο οικονομικό και αποδοτικό τρόπο.

Αντί να εφοδιάσει το αυτοκίνητο με ένα πολύπλοκο σύστημα υβριδικής κίνησης μεγάλου βάρους και ανάλογου κόστους, προτίμησε μια ήπια μορφή, η οποία εξυπηρετεί κυρίως τις ανάγκες κίνησης στην πόλη.

Το Baleno 1.2 SHVS προβάλλει σαν ισχυρό πλεονέκτημα τη χαμηλή κατανάλωση στην πόλη, η οποία είναι μόλις 4,7 λίτρα/100 χλμ. Οι εκπομπές CO2 περιορίστηκαν στα 93 γρ./χλμ.

Το SHVS είναι ένα μερικώς υβριδικό σύστημα που δημιούργησε η Suzuki, το οποίο χρησιμοποιεί μια ενσωματωμένη ηλεκτρογεννήτρια (ISG - Integrated Starter Generator) για την υποβοήθηση του κινητήρα στην επιτάχυνση και την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας στο φρενάρισμα.

Χρησιμοποιώντας την ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται μέσω της πέδησης, η λειτουργία της ηλεκτρογεννήτριας ISG βελτιώνει την οικονομία καυσίμου υποστηρίζοντας μερικώς τον βενζινοκινητήρα, αναπληρώνοντας το επιπλέον καύσιμο που απαιτείται σε περιπτώσεις υψηλών καταναλώσεων ενέργειας, όπως η εκκίνηση από στάση και η επιτάχυνση.

Χρησιμοποιεί μια συμπαγή, ταχείας φόρτισης μπαταρία ιόντων λιθίου, επιτρέποντας έτσι τη συχνή υποβοήθηση του κινητήρα.
 
Στον δρόμο, τα τεχνολογικά συστήματα συνεργάζονται άψογα, εξασφαλίζοντας απρόσκοπτη κίνηση. Οπως διαπίστωσα, μειώνουν δραστικά την κατανάλωση. Η απόδοση φθάνει τους 90 ίππους και είναι ικανοποιητική για το αστικό περιβάλλον.

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 12,3’’, τελική 180 χλμ./ώρα.

Η ανάρτηση απαρτίζεται από γόνατα MacPherson και ελικοειδή ελατήρια εμπρός και έναν ημιάκαμπτο άξονα με ελικοειδή ελατήρια πίσω. Τα ελαστικά με μειωμένη τριβή κύλισης βελτιώνουν την οικονομία καυσίμου.

Η νέα πλατφόρμα αναπτύχθηκε από τη Suzuki. Η ακαμψία αυξήθηκε κατά 10% και το βάρος μειώθηκε κατά 15%.

Το ηχοσύστημα με Smartphone Linkage Audio Display και οθόνη αφής 7 ιντσών έχει θύρα σύνδεσης USB και υποδοχή κάρτας μνήμης SD.
 
Η οθόνη απεικονίζει σε πραγματικό χρόνο την εικόνα πίσω από το αυτοκίνητο κατά την όπισθεν, μέσω μιας κάμερας οπισθοπορείας.
 
Το σύστημα adaptive cruise control παρακολουθεί την ταχύτητα του προπορευμένου οχήματος. Επιταχύνει ή επιβραδύνει αυτόματα το αυτοκίνητο, προκειμένου να διατηρήσει την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα.
 
Ο χώρος αποσκευών αγγίζει τα 355 λίτρα, ο μεγαλύτερος σε όλα τα hatchback της κατηγορίας.

Το μήκους 3,99 μ. αυτοκίνητο έχει και άλλα ατού, τα οποία εκτιμώ ότι θα παίξουν καθοριστικό στην εμπορική καριέρα του στην ελληνική αγορά.

Διατίθεται με νέο τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.0 Boosterjet, άμεσου ψεκασμού, 112 ίππων, 17,2 χλγμ. ροπή, καθώς και με 1.2 χωρίς υβριδική υποβοήθηση.

Ο 1.0 συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων ή αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων, ενώ ο 1.2 με 5τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ή με CVT. Τιμές, 1.2 11.340 ευρώ, 1.0 12.660 ευρώ και 1.2 SHVS 14.710 ευρώ.