Quantcast

Νέο Citroen C3: Μικρό θαύμα

Πριν σημειώσω τις παρατηρήσεις μου από την πρώτη δοκιμή του ολοκαίνουργιου Citroen C3 στη Βαρκελώνη, επιτρέψτε μου να επισημάνω τη νέα πορεία που χάραξε η γαλλική μάρκα. Με το νέο supermini στέλνει το μήνυμα της αλλαγής σε όλα τα επίπεδα - από τη σχεδίαση μέχρι την ποιότητα και την οδηγική ευχαρίστηση.
Του Σπύρου Ρέκκα
ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΗΝ ΙΣΠΑΝΙΑ


Πριν σημειώσω τις παρατηρήσεις μου από την πρώτη δοκιμή του ολοκαίνουργιου Citroen C3 στη Βαρκελώνη, επιτρέψτε μου να επισημάνω τη νέα πορεία που χάραξε η γαλλική μάρκα. Με το νέο supermini στέλνει το μήνυμα της αλλαγής σε όλα τα επίπεδα - από τη σχεδίαση μέχρι την ποιότητα και την οδηγική ευχαρίστηση.

Στην πόλη που εκμεταλλεύθηκε τα οφέλη από τους Ολυμπιακούς Αγώνες, αξιολόγησα τα στοιχεία του μοντέρνου αυτοκινήτου. Ξεκίνησα με την έκδοση που θεωρώ ιδανική για τις ελληνικές συνθήκες.
 
Το βραβευμένο τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ βενζίνης 1.2 PureTech, απόδοσης 110 ίππων, πήρε αμέσως μπροστά και πρόθυμα έδωσε ισχύ και ροπή στο αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων.

Ο κινητήρας εκτελεί άψογα την αποστολή του. Εχει δύναμη από χαμηλά, κυρίως λόγω της ροπής των 20,6 χλγμ. που εμφανίζεται μόλις πατήσεις το γκάζι, από τις 1.500 σ.α.λ.

Προσδίδει καλές επιδόσεις και υψηλές ταχύτητες χωρίς πίεση. Τα πρώτα 100χλμ./ώρα έρχονται σε 10,9’’ και η τελική αγγίζει τα 188 χλμ./ώρα.

Στον αυτοκινητόδρομο έφτασα στα όριά του και εκτίμησα ιδιαίτερα την άψογη οδική συμπεριφορά.

Οι ρυθμίσεις των αναρτήσεων ακολουθούν τη γαλλική σχολή παρέχοντας άνεση, αλλά πλέον προσδίδουν και καλύτερη αίσθηση στην γρήγορη οδήγηση.

«Στήνω αυτί» για να ακούσω κάθε θόρυβο. Μετά από αρκετά χιλιόμετρα, ένιωθα σαν να οδηγώ γερμανικό premium μικρομεσαίο αυτοκίνητο, τόσο ήσυχο ήταν στην άψογη ισπανική άσφαλτο.

Το κατέταξα στην πρώτη θέση στον τομέα της ποιότητας κύλισης στην κατηγορία του. Μία ακόμη νίκη των Γάλλων είναι η αξιοποίηση των εσωτερικών χώρων.

Προσφέρει άνετους χώρους για τέσσερις ενήλικες και τον μεγαλύτερο αποθηκευτικό χώρο στην κατηγορία (300 λίτρα). Να τονίσω το μεγάλο εσωτερικό ύψος και πλάτος.

Είναι το μοναδικό μοντέλο της κατηγορίας με τόσο άνετα και μελετημένα καθίσματα. Το μυστικό τους βρίσκεται στη μεγάλη έδρα, η οποία αυξάνει την άνεση και μειώνει τις καταπονήσεις στο σώμα. Ακολουθούν την τάση που έφερε το Cactus και πιστεύω ότι θα πρέπει να το προσέξουν οι υποψήφιοι αγοραστές.

Ο κινητήρας

Ακολούθησε η δοκιμή με τον βασικό κινητήρα 1.2 PureTech, απόδοσης 82 ίππων, που συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων.
 
Εδώ η εικόνα είναι διαφορετική όσον αφορά τις επιδόσεις. Απουσιάζουν οι γρήγορες επιταχύνσεις, λόγω της περιορισμένης ισχύος και ροπής (11,8 χλγμ.). Αυτή η πρόταση είναι κατάλληλη για χρήση κυρίως στο αστικό περιβάλλον και εξασφαλίζει οικονομία στα καύσιμα.

Δοκίμασα και το καινούργιο σύστημα Connected CAM Citroen. Απαρτίζεται από μια full HD κάμερα, εξοπλισμένη με GPS, μία εσωτερική μνήμη 16GB και έναν αυτόνομο ειδικό αισθητήρα, ενσωματωμένο στον εσωτερικό καθρέφτη του νέου C3.

Η κάμερα καταγράφει αυτόματα ό,τι βλέπει ο οδηγός έξω από το όχημα (γωνία 120°) και μπορεί να χρησιμοποιηθεί για λήψη φωτογραφιών ή για δημιουργία videos.

Οι φωτογραφίες και τα videos μπορούν να μοιραστούν στα social media. Σε περίπτωση σύγκρουσης, οι εικόνες που έχουν αποθηκευτεί μπορούν να χρησιμοποιηθούν σαν τεκμήρια. Η camera μπορεί να απενεργοποιηθεί οποιαδήποτε στιγμή.

Το γαλλικό αυτοκίνητο, που έχει τη δυνατότητα να φτάσει μέχρι την πρώτη θέση των ευρωπαϊκών πωλήσεων, είναι μια ολοκληρωμένη κατασκευή με φινέτσα και έντονο δυναμισμό. Ο τιμοκατάλογος ξεκινά από τα 12.900 ευρώ (1.2 PureTech 82 ίππων).