Quantcast

Audi Q2 1.4 TFSI CoD 150 S tronic: Το SUV... αγρίεψε

Το γερμανικό μοντέλο ξεχωρίζει για την ποιότητα κατασκευής και τις επιδόσεις του.
Του Σπύρου Ρέκκα

Οδηγώντας για μεγάλο χρονικό διάστημα την ισχυρότερη έκδοση βενζίνης του ολοκαίνουργιου Audi Q2, παραδέχτηκα για μια ακόμη φορά τη γερμανική τεχνολογία.

Στον δρόμο το premium SUV, με τον πιο εξελιγμένο βενζινοκινητήρα του γερμανικού γκρουπ, πετάει. Αρκεί ένα ελαφρύ πάτημα του γκαζιού για να φθάσουν στους μπροστινούς τροχούς οι θετικές συνέπειες από την ισχύ και τη ροπή. Ολα γίνονται με μαγικό τρόπο, λες και δεν υπάρχουν ενδιάμεσα μηχανικά τμήματα μεταξύ του ακριβού μοτέρ και του μπροστινού άξονα.

Κι όμως, παρεμβάλλεται το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S tronic. Ενα βραβευμένο κιβώτιο επτά σχέσεων, με άριστα χαρακτηριστικά που εκτελεί άμεσα τις εντολές του οδηγού. Ενα τεχνολογικό διαμάντι, το οποίο συμβάλλει στην ομαλή κίνηση του αυτοκινήτου, στη μείωση της κατανάλωσης και στην άνεση.

Ο κινητήρας είναι ο καλύτερος στην κατηγορία του. Αποδίδει 150 ίππους, 25,4 χλγρμ. ροπής και επιπλέον διαθέτει το σύστημα απενεργοποίησης των δυο κυλίνδρων CoD (Cylinder on Demand). Οταν απαιτείται μικρή ενέργεια, αυτόματα οι δύο από τους τέσσερις κυλίνδρους ξεκουράζονται. Οπως διαπίστωσα, η απενεργοποίηση και η εμπλοκή των δύο κυλίνδρων γίνεται με ομαλό τρόπο. Ο οδηγός δεν αντιλαμβάνεται τίποτα. Χαίρεται, όμως, όταν βλέπει τη μέση κατανάλωση. Στη δοκιμή χρειάστηκαν μόνο 7,2 λίτρα για 100χλμ., όταν ο κατασκευαστής ανακοινώνει 4,9 λίτρα/100χλμ.

Οι επιδόσεις είναι εντυπωσιακές για το μέγεθος του αυτοκινήτου. Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 8,5’’ και πολύ καλές ενδιάμεσες ρεπρίζ για ασφαλή προσπεράσματα. Τελική 212 χλμ./ώρα.

Εκπληξη αποτελεί και η οδική συμπεριφορά. Ευχαριστήθηκα το στιβαρό πλαίσιο, τις σχετικά σκληρές ρυθμίσεις των αναρτήσεων και το άμεσο τιμόνι. Είναι ευκολοδήγητο, μου θύμισε το Α3.

Η premium θέση του Audi Q2 επιβεβαιώνεται ακόμη και στους ελληνικούς δρόμους με τις απίστευτες κακοτεχνίες των ακριβοπληρωμένων εργολάβων οδικών έργων.

Στην αξιολόγηση του κόστους χρήσης των εκδόσεων που καταναλώνουν βενζίνη είτε ντίζελ εισέρχεται ένας νέος παράγοντας, ο οποίος διευκολύνει τον υποψήφιο αγοραστή. Η Audi Kosmocar καθόρισε ίδια τιμή για το βενζινοκίνητο Q2 1.4 TFSI CoD 150 ίππων S tronic και το πετρελαιοκίνητο Q2 1.6 TDI 116 ίππων S tronic.

Πωλούνται προς 31.400 ευρώ. Κατέληξα στο συμπέρασμα ότι και στο Q2, αν τα ετήσια διανυθέντα χιλιόμετρα είναι πάνω από 15.000, τότε η πετρελαιοκίνηση είναι μονόδρομος. Σε κάθε άλλη περίπτωση, η βενζίνη ακόμη και τώρα που οι τιμές της ανεβαίνουν, κερδίζει έδαφος και συμφέρει. Ο ντίζελ υστερεί σε ιπποδύναμη, αλλά η συνολική απόδοση αναβαθμίζεται σημαντικά από την υψηλή ροπή.

Ωστόσο, είναι σαφής η υπεροχή του βενζινοκινητήρα στις επιδόσεις.

Χρηματοδοτικό πρόγραμμα με τα πλεονεκτήματα του leasing. Προκαταβολή από 10.340 ευρώ, μηνιαία δόση από 191 ευρώ (τα ποσά αφορούν τη βασική έκδοση 1.0 TFSI 116 ίππων), 5 χρόνια εγγύηση, 4 χρόνια service και ασφάλεια.