Quantcast

Toyota i-Tril: Μια ματιά στο μέλλον

Οι μηχανικοί της ιαπωνικής εταιρείας παρουσίασαν στην Έκθεση της Γενεύης το όραμά τους για τα μικρά αυτοκίνητα πόλης.
Του Σπύρου Ρέκκα

Φέρτε στο μυαλό σας μια εικόνα: Η μητέρα ή ο πατέρας που αναζητούν τρόπους να μετακινηθούν γρήγορα στην πόλη για να προλάβουν το σχολείο και τις άλλες υποχρεώσεις των παιδιών τους.
 
Αυτή η καθημερινή ανάγκη απασχολεί όλους τους κατασκευαστές αυτοκινήτων. Η προσπάθειά τους επικεντρώνεται στη δημιουργία μικρών αυτοκινήτων που καλύπτουν τις μεταφορικές ανάγκες, καταλαμβάνουν λιγότερο χώρο από τα συμβατικά μοντέλα και δεν εκπέμπουν ρύπους.

Η Toyota στην Εκθεση της Γενεύης αποκάλυψε το νέο πρωτότυπο i-Tril, που σύντομα θα δούμε στους μποτιλιαρισμένους δρόμους των μεγαλουπόλεων.

Μελέτες της Ε.Ε. για τις πόλεις του μέλλοντος δείχνουν ότι αντί να συνεχιστεί η περαιτέρω επέκταση των ήδη τεράστιων μητροπολιτικών περιοχών, όπως το Λονδίνο και το Παρίσι, θα υπάρξει μία σταθερή ανάπτυξη κατοικημένων περιοχών δίπλα σε υπάρχουσες πόλεις, με τη μορφή προαστίων χωρίς πυκνή δόμηση SMESTO (Small to Medium Sized Town).

Ο αριθμός αυτών των SMESTO στην Ευρώπη είναι ήδη σημαντικός και οι κάτοικοί τους διανύουν μεγάλες αποστάσεις για να πάνε τα παιδιά τους στο σχολείο ή να επισκεφθούν καταστήματα, εστιατόρια και για κοινωνικές συναναστροφές.

Για τέτοιου είδους ενίοτε δύσκολες απαιτήσεις τα μικρά ευέλικτα οχήματα πόλης είναι η λύση. Το i-Tril έχει μήκος 2.83 μ. και ύψος 1.46 μ. Μετατρόχιο εμπρός 1.200 χιλ. και 600 χιλ. πίσω, παίρνει ισχύ από ένα ηλεκτροκινητήρα και το βάρος του είναι μόλις 600 κιλά.

Μια ειδική κατασκευή επιτρέπει στο αμάξωμα και τα εμπρός ελαστικά να γέρνουν, ενώ οι κινητήριοι πίσω τροχοί παραμένουν κάθετοι ως προς το οδόστρωμα συνεχώς.

Οι πόρτες ανοίγουν σαν φτερά πεταλούδας για μεγιστοποίηση του ανοίγματος και διευκόλυνση της εισόδου στην καμπίνα. Δεν απαιτούν περισσότερο χώρο στάθμευσης σε σχέση με τις συμβατικές πόρτες. Οι 25 μοίρες περιστροφής των εμπρός τροχών εξασφαλίζει κύκλο στροφής μόλις 4 μ. (παρόμοιο με αυτό του Toyota iQ).

Η πραγματική αυτονομία θα είναι μεγαλύτερη των 200 χλμ. Δεν έχει πεντάλ και ο οδηγός τεντώνει τα πόδια του με άνεση και φορά τα παπούτσια της αρεσκείας του, χωρίς κίνδυνο να χάσει τον έλεγχο του αυτοκινήτου. Τα συστήματα διεύθυνσης γκαζιού-πέδησης ελέγχονται μέσω της τεχνολογίας drive-by-wire.

Λειτουργεί μέσω χειριστηρίων αριστερά και δεξιά (όπως ένα ποντίκι υπολογιστή ή joystick), που εκτείνονται προς τα χέρια του οδηγού. Κατά τη διάρκεια της αυτόνομης οδήγησης, τα άκρα του πίνακα οργάνων φωτίζονται αυτόματα, όποτε πρόκειται να στρίψει, ώστε όλοι οι επιβάτες να ξέρουν προς τα πού θα γείρει η καμπίνα.

Δεν υπάρχουν άλλα χειριστήρια ή διακόπτες, ούτε πίνακας οργάνων οδηγού. Σε μηχανικό πρόγραμμα οδήγησης μία οθόνη head-up display δίνει στον οδηγό όλες τις απαραίτητες πληροφορίες. Τεχνολογία φωνητικής ενεργοποίησης για τον έλεγχο των συστημάτων multimedia & infotainment.