Quantcast

Γερμανία: Σε χαμηλά πέντε μηνών η καταναλωτική εμπιστοσύνη

Η άνοδος του πληθωρισμού έχει ανησυχήσει τους Γερμανούς, που αναμένουν διάβρωση στην αγοραστική τους δύναμη.
Η γερμανική καταναλωτική εμπιστοσύνη υποχώρησε απροσδόκητα στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων πέντε μηνών, καθώς πλησιάζει ο Απρίλιος, όπως κατέδειξε ο δείκτης του ινστιτούτου GfK που δημοσιεύθηκε σήμερα.
 
Η πτώση οφείλεται κατά ένα μέρος στις ανησυχίες του κόσμου πως ο αυξανόμενος πληθωρισμός θα διαβρώσει την αγοραστική του δύναμη.

Ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης του Gfk υποχώρησε σε 9,8 οδεύοντας στον Απρίλιο. Αντίθετα, οι οικονομολόγοι του Reuters ανέμεναν η μέτρηση να μείνει σταθερή στις 10 μονάδες.

Το ινστιτούτο ανέφερε ότι οι οικονομικές προσδοκίες του κόσμου και η τάση του για αγορές αυξήθηκαν, αλλά το τρίτο συστατικό του δείκτη -οι προσδοκίες για τα προσωπικά εισοδήματα- υποχώρησε για δεύτερο συνεχόμενο μήνα.

«Μια άνοδος στον πληθωρισμό στη Γερμανία και οι επακόλουθες εντεινόμενες ανησυχίες για την αγοραστική δύναμη, έχουν προφανώς εμποδίσει την πλήρη ανάκαμψη στην καταναλωτική εμπιστοσύνη», τόνισε σε ανακοίνωσή του ο ερευνητής του GfK, Rolf Buerkl, σύμφωνα με το πρακτορείο.

Ο πληθωρισμός της Γερμανίας ενισχύθηκε σε 2,2% το Φεβρουάριο από 1,9% έναν μήνα προηγούμενα, κυρίως λόγω των αυξανόμενων κοστών σε ενέργεια και τρόφιμα.

Επικαλούμενο μια πτώση 10% στην τιμή του αργού το πρώτο μισό του Μαρτίου, το GfK εκτίμησε πως ο πληθωρισμός θα υποχωρήσει κάτω του 2% τους ερχόμενους μήνες.

Το ινστιτούτο προέβλεψε ακόμη ότι θα αυξηθεί η αμερικανική παραγωγή σχιστολιθικού πετρελαίου, προσθέτοντας στην πτωτική πίεση στις τιμές του αργού.

«Η εμπειρία έχει δείξει πως οι Γερμανοί αντιδρούν έντονα στις αλλαγές σε συγκεκριμένες τιμές, όπως της βενζίνης, του ντίζελ και του πετρελαίου θέρμανσης», τόνισε ο Buerkl, προσθέτοντας ότι «συγκεκριμένα, βλέπουν την αγοραστική δύναμη των εισοδημάτων τους να επιβαρύνεται από τις αυξανόμενες τιμές ενέργειας».

ΠΗΓΗ: Euro2day