Quantcast

Η Βούλα Πατουλίδου μιλά στο real.gr για συνεργάτες, εχθρούς, αντιπάλους και... προδοσίες

Η αγαπημένη Ολυμπιονίκης και νυν αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης μιλάει στον Λάμπρο Ζαχαρή για την αγάπη στην πόλη της και τον γιό της, για τη ζωή της μετά τον αθλητισμό και την πορεία της στον πολιτικό στίβο.
Του Λάμπρου Ζαχαρή

Ανέκαθεν έτρεχε όχι επειδή βιαζόταν να φτάσει στον προορισμό της αλλά γιατί εκεί την οδηγούσαν τα βαθύτερα ένστικτα της. Αν και έχουν περάσει 25 χρόνια από τότε που η Βούλα Πατουλίδου δόξασε την Ελλάδα τον ιστορικό καλοκαίρι του 1992 κατακτώντας το χρυσό μετάλλιο στον τελικό των 100μ. μετ εμποδίων στους Ολυμπιακούς Αγώνες της Βαρκελώνης, η ίδια εξακολουθεί να τρέχει στον πολιτικό στίβο με διαφορετικά εμπόδια όμως και πιο σκληρούς αντιπάλους.Αυτή τη φορά ως Αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης και επικεφαλής του τουριστικού οργανισμού της πόλης.
Αντιμέτωπη με κάθε έκτακτη ανάγκη της συμπρωτεύουσας και αρκετά βεβαρημένο πρόγραμμα, συγκινείται πάντα όταν μιλάει για τον γιό της που της δίνει «το καθημερινό μετάλλιο».

Πρόσφατα βρέθηκε σε ένα διαφορετικό ρόλο. Αυτόν της συμπαρουσιάστριας σε ρωσική ταξιδιωτική εκπομπή για την προώθηση της Θεσσαλονίκης όπου δεν δίστασε να βγάλει τα τακούνια και να τρέξει απέναντι στον Ρώσο παρουσιαστή Αλεξάντρ Πριάνικοφ, βγάζοντας τον εκτός μάχης πριν καν ξεκινήσει.

Η αγαπημένη Ολυμπιονίκης και Αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης απαντά με ειλικρίνεια στα ερωτήματα του real.gr για τη ζωή της μετά τον αθλητισμό και την πορεία της στον πολιτικό στίβο.

Εικοσιπέντε χρόνια κλείνουν φέτος από το ιστορικό χρυσό της Βαρκελώνης. Τι έχει αλλάξει σε εσάς μέσα σε αυτό το διάστημα και τι παραμένει αναλλοίωτο;
Αναλλοίωτα παραμένουν η αγάπη μου και το μεγάλο μου «ευχαριστώ» για τον τόπο και τους ανθρώπους της. Αυτό το ευχαριστώ μου δημιουργεί την ευθύνη της αλήθειας και της συνέπειας απ όποιον φορέα κι αν διοικώ.



Θέλω να θυμηθείτε την πιο δύσκολη και την πιο ευχάριστη στιγμή σας.

Οι δύσκολες είναι πολλές. Δυσκολεύομαι να τις ξεχωρίσω. Οι περισσότερες δύσκολες στιγμές είναι πάντως αυτές που έζησα πιο πριν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες και μετά. Κι όχι μόνο μέσα στους αθλητικούς χώρους. Κυρίως σ αυτούς τους "πολιτι-κομματικούς χώρους". Σ αυτούς η …πενταγλωσσία είναι το δεδομένο. Άρα, δεν ξέρεις με ποιον είσαι συνεργάτης που πασχίζεις για το αποτέλεσμα. Αν αυτός ο συνεργάτης την ίδια στιγμή είναι και εχθρός. Υπάρχουν και τέτοιες δύσκολες στιγμές.
Για την πιο ευχάριστη; Είναι όταν ο γιός μου με λέει «καρδουλένια μου». Εντάξει …είναι βεβαίως το Ολυμπιακό μετάλλιο. Δεν ξεχνιέται με τίποτα, αλλά αυτό είναι …άλλο. Είναι το καθημερινό μου μετάλλιο…

Τι είναι αυτό που σας έχει λείψει περισσότερο λόγω του βεβαρημένου προγράμματος;
To διάβασμα. Το διάβασμα της δικής μου επιλογής, όχι το επιβεβλημένο. Επίσης η δυνατότητα να κλείσω το βράδυ το κινητό τηλέφωνο…

Πολιτικούς αντιπάλους έχετε; Υπάρχουν άνθρωποι της τοπικής πολιτικής σκηνής που σας βάζουν τρικλοποδιές;
Δεν έχω κανένα πολιτικό αντίπαλο. Αυτή τη στιγμή ο αντίπαλος είναι μόνο τα προβλήματα. Όταν φτάσει η στιγμή ανανέωσης της θητείας και της διεκδίκησης τότε θα φανούν οι μνηστήρες. Εννοείται πως υπάρχουν άνθρωποι της τοπικής πολιτικής σκηνής που βάζουν τρικλοποδιές αλλά δεν θα τους κατονομάσω τώρα. Άλλωστε από μόνοι τους ξεμπροστιάζονται….

Τι σας δίδαξε η πολιτική σταδιοδρομία σας; Ποιον δεν θα ξαναεμπιστευόσασταν;
Το να πεις στην πολιτική ότι δεν ξαναεμπιστεύομαι κάποιον "ποτέ" είναι μεγάλη λέξη. Εν ονόματι της πολιτικής σου προσφοράς και της αποτελεσματικότητας που χρειάζεται να υπάρχει απέναντι στους πολίτες εμπιστεύεσαι κάποιον, έστω κι αν έχεις την υπόνοια ότι μπορεί να σε προδώσει μελλοντικά… Εκεί «μετράς» τον άνθρωπο. Την προσωπικότητα κι όχι την πολιτική…



Ποια είναι τα επόμενα πολιτικά σας βήματα; Θα σκεφτόσασταν το πέρασμα στην κεντρική πολιτική σκηνή;
Το μόνο που λέω είναι ότι ποτέ δεν θα πάψω να αγαπώ το γιο μου… Αυτό καθορίζει πολλά. Γι αυτό απαντώ εμμέσως, σκεφτόμενη εκείνους τους ανθρώπους που μπορεί να γερνά το κορμί τους αλλά το μυαλό τους και η ψυχή τους εξακολουθούν να αγωνίζονται και να δημιουργούν. Όλοι μας έχουμε χρέος απέναντι στις ερχόμενες γενιές. Αυτό καθορίζει πολλές από τις αποφάσεις μας…

Ποιές είναι οι βαθιές παθογένειες της χώρας μας που θα έπρεπε να αλλάξουν;
Τίποτα μεγαλύτερο από την γραφειοκρατία και το «ποιος είναι αρμόδιος για τι πράγμα, ξεκάθαρα» ….Την γραφειοκρατία σαφώς δεν την έχουμε πατάξει. Η αδυναμία ανταπόκρισης στην δημόσια διοίκηση είναι …τρομακτική. Για ένα θέμα υπάρχει εμπλοκή πολλών που τελικά καταλήγει να δημιουργεί χάος και αναποτελεσματικότητα.

Παγκόσμια ημέρα τουρισμού πριν από λίγες ημέρες. Ως επικεφαλής του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης ποια καινοτόμα δράση ετοιμάζετε για την προβολή της πόλης;
Η Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού ήταν η αφορμή. Η Θεσσαλονίκη είναι πάντα η αιτία για να ξεκινούν δράσεις προστιθέμενης αξίας για τον τουρισμό της. Ο Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης στις 27 Σεπτεμβρίου ξεκίνησε έναν πρωτότυπο διαγωνισμό φωτογραφίας μέσα από τα social media κυρίως στο Instagram και στο Facebook. Τον διαγωνισμό «Μy photo Thessaloniki». Στόχος είναι η προβολή της Θεσσαλονίκης ως τουριστικού προορισμού μέσα από μια διαφορετική ματιά. Αξιοποιούμε την τεχνολογία και το διαδίκτυο για την περισσότερη προβολή της. Αναζητούμε την διαφορετική ματιά των ανθρώπων που ζουν σ αυτήν. Θέλουμε να δούμε την πόλη με τα μάτια τους. Το πάθος που μεταδίδει συχνά η αγάπη τους για την Θεσσαλονίκη… Υπάρχει αυτό .Τις ομορφιές της πόλης τις ανιχνεύουν εύκολα. Το βλέπουμε στις φωτογραφίες και στις εικόνες που μεταδίδουν. Εμείς όμως το έχουμε αντιληφθεί αυτό που βλέπουν ή το προσπερνάμε?
Οι χρήστες ανεβάζουν τις φωτογραφίες τους με hashtag #myphotothessaloniki. Η φωτογραφία με τα περισσότερα likes θα βραβευτεί. Οι 20 καλύτερες θα χρησιμοποιηθούν για την προβολή της Θεσσαλονίκης διεθνώς. Έχουν «ανέβει» ήδη πάνω από 1000 φωτογραφίες…



Ποιες είναι οι κυριότερες τουριστικές δράσεις που αναπτύξατε το περασμένο διάστημα από τη στιγμή που αναλάβατε τα καθήκοντά σας?
Δουλεύουμε την τελευταία διετία με συγκεκριμένο σχέδιο για να αναδειχθεί η Θεσσαλονίκη περισσότερο σ εκείνες τις μορφές τουρισμού που έχει το μεγάλο πλεονέκτημα. Ως city break. Ιδανική πόλη value for money . Γαστρονομικός τουρισμός, εναλλακτικός τουρισμός , προσκυνηματικός , ο τουρισμός για τα μνημεία του Α Παγκοσμίου Πολέμου , περιηγητικός. Για χώρες - στόχους όπως είναι η Ρωσία, η Μ.Βρεττανία, η Ολλανδία, οι Βόρειες χώρες, οι Βαλκάνιοι γείτονές μας. Είμαστε συνδεδεμένοι σε προγράμματα και δράσεις για τον «Δρόμο του Μεταξιού». Θεωρώ όμως ότι το σημαντικότερο που έχουμε πετύχει όλοι οι συνεργαζόμενοι φορείς στον ΟΤΘ ,είναι η δημιουργία –διεύρυνση του portal Thessaloniki.travel που έβαλε την Θεσσαλονίκη στον μεγάλο διεθνή ψηφιακό χάρτη του τουρισμού και μάλιστα με 4 γλώσσες: Στα ελληνικά, στα Αγγλικά, στα Ρωσικά και προσφάτως στα Κινέζικα. Αναδεικνύει στο διαδίκτυο το τεράστιο τουριστικό πλεονέκτημα της πόλης σε όλα τα επίπεδα. Είναι ταξιδιωτικός οδηγός , τουριστικό πανόραμα, ιστοσελίδα εξωστρέφειας. Είναι κάτι περισσότερο από ψηφιακός ξεναγός που «μιλάει» ελληνικά, αγγλικά, ρωσικά, κινέζικα. Σε λίγες μέρες θα μιλάει και γερμανικά. Το περιεχόμενό του θα είναι εξ ολοκλήρου διαθέσιμο και στην Γερμανική γλώσσα καθώς οι Γερμανοί τουρίστες παραμένουν σταθερά στην πρώτη πεντάδα των τουριστών που προτιμούν την Θεσσαλονίκη. Το Thessaloniki .travel αλλά και οι άλλες ιστοσελίδες όπως αυτή των φοιτητών και νέων που συνδέονται μαζί της είναι αυτή τη στιγμή « κλειδί» , είναι το πολυεργαλείο μας για τον τουρισμό της Θεσσαλονίκης.

Σας είδαμε σε μια από τις δημοφιλέστερες ταξιδιωτικές εκπομπές της Ρωσικής τηλεόρασης σε ρόλο συμπαρουσιάστριας να ξεναγείτε τον παρουσιαστή της εκπομπής στην αγορά της Θεσσαλονίκης και μάλιστα να …τρέχετε. Τι είπατε σε εκείνη την εκπομπή;
Ξεναγήσαμε το μεγαλύτερο ρώσικο ταξιδιωτικό κανάλι «My planet» στην αρχαία ρωμαϊκή αγορά της Θεσσαλονίκης. Προτρέψαμε το ρώσικο κοινό να επισκεφτεί την πόλη. Να γνωρίσει από κοντά την μεγάλη ιστορία της αλλά και να έρθει σε επαφή με την σύγχρονη πνοή της. Πρόκειται για μια εξαιρετική δουλειά, ένα καλό ντοκιμαντέρ. Η ομάδα του Αλεξαντρ Πριάνικοφ με την καθοδήγηση του Έλληνα Ανταποκριτή Θανάση Αυγερινού, μας δίνει το βήμα να προβάλλουμε ένα σημαντικό κομμάτι του τόπου μας. Από εκεί και πέρα ο τουρίστας που θα έρθει, θα πάει και σε άλλα μέρη.Έχουμε φροντίσει για αυτό. Εμείς τους ξεναγήσαμε στην αρχαία αγορά. Αυτή η ξενάγηση έχει μια βαρύτητα καθώς το σημείο αυτό είναι γνωστό για εμάς αλλά όχι για τον υπόλοιπο κόσμο. Σωστά το επέλεξαν μέσα από την έρευνα τους, το παρουσιασαν τόσο με τη σοβαρότητα όσο και με το χιούμορ που τους διακατέχει και αποτελεί το μαγνήτη για μια επιπλέον σελίδα σε αυτό που λέμε τουριστικός προορισμός Θεσσαλονίκης.