Quantcast

Υβριδικό και καινοτόμο

Το σουηδικό SUV ξεχωρίζει για την ασφάλεια, την άνεση και τον οικολογικό του χαρακτήρα.
Του Σπύρου Ρέκκα

Ακόμη και ο πιο φανατικός οπαδός των συμβατικών κινητήρων βενζίνης ή ντίζελ θα έρθει σε δύσκολη θέση όταν θα αναλύσει τις αρετές των νέων υβριδικών και ηλεκτρικών συστημάτων παραγωγής ενέργειας. Από το 2018 θα ζήσουμε την άνοιξη των εναλλακτικών μορφών κίνησης. Μια άνοιξη που θα διαρκέσει πολλές δεκαετίες και θα φέρει τα πάνω-κάτω. Το ποτάμι της ηλεκτροκίνησης έρχεται για να κατακλύσει κάθε τι παλαιό στον χώρο του αυτοκινήτου.

Στον μακροσκελή κατάλογο των νέων αυτοκινήτων με οικολογικό χαρακτήρα ξεχωρίζει μια προσπάθεια που διαθέτει καινοτόμα στοιχεία. Ο λόγος για το υβριδικό Volvo XC90 T8, ένα premium SUV, υψηλής αξίας, που λίγοι θα αποκτήσουν όσο διαρκεί η οικονομική κρίση, το οποίο όμως δείχνει την πρόοδο της μάρκας. Το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στα μηχανικά μέρη. Εξοπλίζεται με βενζινοκινητήρα Drive-E 2.000 κ.εκ. απόδοσης 320 ίππων, ο οποίος κινεί μόνο τους μπροστινούς τροχούς. Επίσης, διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 87 ίππων.

Το ηλεκτρικό μοτέρ είναι τοποθετημένο στον πίσω άξονα και δίνει κίνηση μόνο στους πίσω τροχούς. Ετσι εξασφαλίζεται η τετρακίνηση. Η συνολική απόδοση του υβριδικού συστήματος φτάνει τους 407 ίππους. Ο κατασκευαστής ανακοίνωσε ότι οι εκπομπές CO2 είναι μόλις 49 γρ./χλμ. και η μέση κατανάλωση 2,1 λίτρα/100 χλμ. Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 5,6’’.

Συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων. Η ενιαία γεννήτρια υψηλής ισχύος και η μίζα είναι τοποθετημένες στον στροφαλοφόρο άξονα, ανάμεσα σε κινητήρα εσωτερικής καύσης και κιβώτιο ταχυτήτων και έχουν καθοριστικό ρόλο στην εκμετάλλευση της ισχύος και της ροπής.

Η μπαταρία υψηλής τάσης 400 V, με απόδοση ισχύος 65 kW, είναι τοποθετημένη κατά μήκος του αυτοκινήτου. Η θέση αυτή παρέχει δυο πλεονεκτήματα: Δεν μειώνει τον διαθέσιμο χώρο στο εσωτερικό και εξασφαλίζει χαμηλό κέντρο βάρους στο κέντρο του αυτοκινήτου. Η φόρτιση της μπαταρίας γίνεται και από το δημόσιο ηλεκτρικό δίκτυο, μειώνοντας σημαντικά τη δαπάνη για τα καύσιμα. Ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να θερμάνει ή να ψύξει την καμπίνα, πριν εισέλθει στο αυτοκίνητο, χρησιμοποιώντας την εφαρμογή του κινητού τηλεφώνου Volvo On Call.

Το πολυτελές επταθέσιο SUV διαθέτει πέντε προγράμματα οδήγησης: Hybrid, για καθημερινή χρήση. Pure, όταν η μπαταρία είναι πλήρως φορτισμένη, οπότε χρησιμοποιείται σαν αποκλειστική πηγή ενέργειας για την τροφοδοσία του ηλεκτροκινητήρα που κινεί τον πίσω άξονα. Power, συνδυασμένη απόδοση του βενζινοκινητήρα και του ηλεκτροκινητήρα. AWD, συνεχής κίνηση στους τέσσερις τροχούς. Save, δεν χρησιμοποιείται όλη η ενέργεια της μπαταρίας.

Η βασική έκδοση του υβριδικού Volvo XC90 T8 κοστίζει 91.830 ευρώ. Επίσης εισάγονται και συμβατικές μονάδες κίνησης. Η Τ6 με κινητήρα βενζίνης 2.0 320 ίππων κοστίζει 74.778 ευρώ. Η ντίζελ D4 2.0 190 ίππων 69.968 ευρώ και η D5 2.0 235 ίππων 75.354 ευρώ.