Quantcast

Περίπου 7.000 προσφυγόπουλα στα ελληνικά σχολεία φέτος

Ο αναπληρωτής γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας παραδέχθηκε ότι υπάρχουν προβλήματα, που αφορούν τον αριθμό και τα προσόντα των εκπαιδευτικών.

Στις 7.000 εκτιμά το υπουργείο Παιδείας το συνολικό αριθμό των προσφυγόπουλων, ηλικίας 6-16 ετών, που θα φοιτήσουν φέτος σε δημοτικά και γυμνάσια σχολεία, καθώς επίσης και σε δομές ΔΥΕΠ (Δομές Υποδοχής και Εκπαίδευσης Προσφύγων).

Αναλυτικά, πρόκειται για 2.439 παιδιά προσφύγων που μένουν σε διαμερίσματα και ξενώνες και που θα παρακολουθήσουν το πρωινό σχολικό πρόγραμμα, καθώς και για 2.360 παιδιά, που μένουν σε κέντρα φιλοξενίας προσφύγων και θα φοιτήσουν σε ΔΥΕΠ (απογευματινό πρόγραμμα).

Παράλληλα, όπως ανέφερε ο αναπληρωτής γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας, σε σχετική συνέντευξη Τύπου την Τετάρτη, εκτιμάται ότι περίπου 2.000 παιδιά θα εγγραφούν το επόμενο δεκαπενθήμερο.

Συνολικά, σύμφωνα με τον Γιώργο Αγγελόπουλο, 1.000 σχολεία πανελλαδικά θα δεχτούν προσφυγόπουλα, ενώ επιπλέον, 30 νηπιαγωγεία θα λειτουργήσουν από τον επόμενο μήνα.

Κάνοντας μια αποτίμηση της 13μηνης πορείας του προγράμματος εκπαίδευσης των παιδιών των προσφύγων, ανέφερε ότι πέρυσι, συνολικά φοίτησαν περίπου 5.000 προσφυγόπουλα (3.240 σε ΔΥΕΠ, περίπου 1.500 σε πρωινά τμήματα και 200-300 σε νησιά), ένας αριθμός που ανέρχεται στο 40% του συνολικού αριθμού των παιδιών των προσφύγων πέρυσι.

«Είναι ένα ποσοστό που θεωρείται επιτυχές για πρώτη χρονιά υλοποίησης. Πρόκειται για πανευρωπαϊκή επιτυχία», τόνισε ο γ.γ., προσθέτοντας ότι φέτος είναι πολύ ενθαρρυντικό το γεγονός ότι υπήρξε πανελλαδικά «πολύ θετική ανταπόκριση του προγράμματος από την εκπαιδευτική κοινότητα».

Ωστόσο, σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο, ο ίδιος παραδέχθηκε ότι υπάρχουν προβλήματα, που αφορούν τον αριθμό και τα προσόντα των εκπαιδευτικών.
Όπως είπε, 211 αναπληρωτές έχουν προσληφθεί από την αρχή της σχολικής χρονιάς και αναμένεται η πρόσληψη άλλων 170. Παράλληλα, αναμένεται νομοθετική ρύθμιση που θα επιτρέπει στο υπουργείο την πρόσληψη φιλολόγων αναπληρωτών με αυξημένα προσόντα, ως προς τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας ως δεύτερης ή ξένης.