Quantcast

'Επεσαν οι πωλήσεις των ποδηλάτων αλλά αυξήθηκε η παραγωγή τους

Για το 2016...
Φθίνουσα πορεία του όγκου πωλήσεων και τόνωση της εγχώριας παραγωγής, το 2016, παρουσίασε ο κλάδος των ποδηλάτων, όπως προκύπτει από πρόσφατη μελέτη της Infobank Hellastat ΑΕ.

Με αφορμή τη δημοσιοποίηση της μελέτης, ο Αλέξης Νικολαΐδης, Economic Research & Sectorial Studies Senior Analyst, ανέφερε ότι, τα πρώτα χρόνια της οικονομικής ύφεσης, ώθησαν τις πωλήσεις του κλάδου των ποδηλάτων σε επίπεδα μεγαλύτερα των 300.000 τεμαχίων, το έτος, ενώ η μέση χρήση ποδηλάτου αυξήθηκε σημαντικά. Ωστόσο, όπως σημείωσε, η παρατεταμένη επιδείνωση των οικονομικών συνθηκών άρχισε να επηρεάζει και τη συγκεκριμένη αγορά, με συνέπεια η ανάπτυξη να σταματήσει και την τελευταία πενταετία να καταγράφονται πτωτικοί ρυθμοί.

Συγκεκριμένα, το 2016, στη χώρα μας, πωλήθηκαν 166.000 ποδήλατα, αριθμός χαμηλότερος σε σχέση με το 2015 κατά 10,3%. Συνολικά, κατά τη διάρκεια των τελευταίων τεσσάρων ετών, οι πωλήσεις υποχώρησαν σωρευτικά κατά 48%, ενώ η αγορά απώλεσε πάνω από το 60% της αξίας της. Ωστόσο, Οι Έλληνες καταναλωτές, το 2016, στράφηκαν στα value for money ποδήλατα εγχώριας παραγωγής έναντι των εισαγόμενων μοντέλων. Το γεγονός αυτό αποτυπώνεται στην αύξηση των πωληθέντων τεμαχίων κατά 8,7%, στα 112.000 ποδήλατα, μετά την πτωτική πορεία των προηγούμενων ετών.

Επομένως, όπως επισημαίνεται στη μελέτη, «η συμμετοχή της εγχώριας παραγωγής στη συνολική αγορά, το τελευταίο έτος, βελτιώθηκε στο 67% έναντι 41%, πριν από πέντε χρόνια, καθώς οι Έλληνες κατασκευαστές έχουν δώσει έμφαση στον παράγοντα ποιότητα, αλλά και στη value for money τιμολόγηση, προσελκύοντας το ενδιαφέρον των καταναλωτών. Τα παιδικά ποδήλατα αποτέλεσαν τη μοναδική κατηγορία η οποία, το 2016, ενισχύθηκε, αν και με συνεχώς μειούμενες τιμές πώλησης. Η διάθεση των εν λόγω ποδηλάτων σταδιακά επιστρέφει στα εξειδικευμένα καταστήματα του κλάδου, καθώς η λειτουργία τμημάτων ποδηλάτων από τις αλυσίδες καταστημάτων αθλητικών ειδών και τα hyper market δεν είναι οικονομικά αποδοτική».

Σύμφωνα με τον Νίκο Γκουζέλο, πρόεδρο & διευθύνοντα σύμβουλο της Infobank Hellastat, «προϋπόθεση για την ανοδική πορεία του κλάδου αποτελεί η βελτίωση των οικονομικών συνθηκών σε μόνιμη βάση, ώστε να τονωθεί η ψυχολογία των καταναλωτών και να καταστεί εκ νέου πιο ελκυστική η προοπτική απόκτησης ενός ποδηλάτου. Εξάλλου, ο κλάδος ενέχει περιθώρια μεγαλύτερης ανάπτυξης, καθώς, αν και η χρήση του ποδηλάτου έχει αυξηθεί σημαντικά, εντούτοις η διείσδυσή του είναι ακόμα χαμηλότερη σε σχέση με άλλες χώρες».

Χρηματοοικονομική ανάλυση του κλάδου

Στη μελέτη της IBHS αναλύονται οι οικονομικές καταστάσεις πέντε επιχειρήσεων.

Τα βασικά συμπεράσματα συνοψίζονται στα εξής:

Ο συνολικός κύκλος εργασιών, το 2016, αυξήθηκε κατά 1,2% σε σχέση με το 2015, στα 25,19 εκατ. ευρώ.

Τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων, (ΚΠΤΦΑ) αυξήθηκαν κατά 25%, στα 2,18 εκατ. ευρώ, ενώ τα προ φόρων αποτελέσματα διαμορφώθηκαν σε ζημιές 0,1 εκατ. ευρώ έναντι 0,44 εκατ. ευρώ, το 2015.

Τα περιθώρια ΚΠΤΦΑ και ΚΠΦ αυξήθηκαν στο 6,9% και -2,1% αντίστοιχα.

Ο δείκτης των ξένων ως προς τα ίδια κεφάλαια αυξήθηκε οριακά στο 1,2 προς 1.

Τα υψηλά αποθέματα διακινούνται διαχρονικά με αργούς ρυθμούς (9,5 μήνες, το 2016).