Quantcast

Δάσκαλοι γίνονται πλούσιοι και διάσημοι, παραδίδοντας μαθήματα στο διαδίκτυο

Με έναν μέτριο μισθό, η διδασκαλία αποτελεί ένα από τα συνηθισμένα επαγγέλματα στην Κίνα.

Με έναν μέτριο μισθό, η διδασκαλία αποτελεί ένα από τα συνηθισμένα επαγγέλματα στην Κίνα.

Ωστόσο, τα πράγματα θα μπορούσαν να είναι πολύ διαφορετικά από τη στιγμή που οι εκπαιδευτικοί γίνονται διασημότητες του διαδικτύου.

«Φέτος τα συνολικά έσοδα από τα μαθήματά μου αναμένεται να υπερβούν τα 3 εκατ. γιουάν (455.858 δολάρια)», λέει ο Γιαν Γιανσέν, γνωστός στο διαδίκτυο και ως «Slipper Bro».

Παραδίδει μέσω διαδικτύου μαθήματα για μεταπτυχιακές σπουδές στην Κίνα, αναφέρει το Αθηναϊκό Πρακτορείο.

Ο Γιαν ξεκίνησε να παραδίδει μαθήματα μέσω διαδικτύου το 2014 όταν ανάρρωνε από ένα αυτοκινητιστικό ατύχημα, καθώς την εποχή εκείνη έκανε το μεταπτυχιακό του.

Μη θέλοντας να χάσει τον χρόνο του, θέλησε να μοιρασθεί την εμπειρία του σχετικά με τις εξετάσεις μέσω διαδικτύου.

«Τότε, οι άνθρωποι δεν ήταν συνηθισμένοι να πληρώνουν για μαθήματα μέσω διαδικτύου. Όρισα την αμοιβή μου σε ένα Γιουάν ανά τάξη και ελάχιστοι με ακολούθησαν» θυμάται ο Γιαν.

Τώρα έχει μια ομάδα 40 καθηγητών, ενώ πάνω από 3.000 φοιτητές έχουν εγγραφεί στο εκπαιδευτικό του πρόγραμμα. Το πιο ακριβό πρόγραμμα στοιχίζει 7.200 Γιουάν ανά άτομο και ήδη σχεδόν 300 μαθητές έχουν κάνει εγγραφή.

Τα έσοδα από την ηλεκτρονική εκπαίδευση στην Κίνα ανήλθαν στα 71,4 δισ. Γιουάν το τρίτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, ποσό που καταδεικνύει μία αύξηση σε ετήσια βάση πάνω από 50%, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρίας δεδομένων Analysys. Η εταιρία Analysys προβλέπει ότι η αγορά της διαδικτυακής εκπαίδευσης στην Κίνα θα φτάσει τα 371,8 δισ. Γιουάν το 2019.

«Χάρη στην ανάπτυξη των κοινωνικών μέσων στην Κίνα, άνθρωποι όπως εγώ που έχουν ένα συγκεκριμένο είδος γνώσης μπορούν να επικοινωνήσουν άμεσα με ένα ακροατήριο», λέει ο Γιαν.

Για πολλούς Κινέζους που ζουν σε μεγάλες πόλεις, ο φόβος να μείνουν πίσω τους αναγκάζει να ακολουθήσουν τη δια βίου μάθηση για να διατηρήσουν ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

«Σήμερα, αν δεν είστε μέλος μίας ηλεκτρονικής λέσχης ανάγνωσης ή εάν δεν πληρώσετε για αρκετά διαδικτυακά μαθήματα, αισθάνεστε σχεδόν ότι δεν μπορείτε να συμμετέχετε σε μια συζήτηση» λέει η 36χρονη Γουάν Γιτιάν υπάλληλος σε διαδικτυακή εταιρία.

Η Γουάν πληρώνει για τέσσερα ραδιοφωνικά μαθήματα στο Dedao App, μία από τις πολλές διαδικτυακές πλατφόρμες διδασκαλίας. Πέρυσι, πριν αλλάξει θέση εργασίας, παρακολούθησε ένα διαδικτυακό μάθημα σχετικά με τις συνεντεύξεις προς αναζήτηση εργασίας.

«Αν και κάθε μάθημα κοστίζει 199 Γιουάν, αξίζει τον κόπο επειδή οι καθηγητές -ομιλητές είναι κορυφαίοι παγκοσμίως» λέει.

Ο Σούε Τζαοφένγκ, διάσημος καθηγητής οικονομικών του Πανεπιστημίου του Πεκίνου, φέτος δημιούργησε ένα διαδικτυακό μάθημα, το οποίο έχει πάνω από 200.000 συνδρομητές.

Με μια τιμή συνδρομής 199 Γιουάν ανά άτομο, τα μαθήματά του αποφέρουν έσοδα περίπου 40 εκατ. Γιουάν.

Από την πλευρά του, ο 43χρονος Σιάνγκ Χούι είναι ειδικός στη συντήρηση των αυτοκινήτων.

Για δύο χρόνια παρέδιδε μαθήματα εκτός διαδικτύου και τώρα προσπαθεί να διδάξει στο διαδίκτυο.

«Αν και οι δεξιότητες συντήρησης και διακόσμησης αυτοκινήτων πρέπει να διδάσκονται αυτοπροσώπως, ορισμένες βασικές γνώσεις και ασκήσεις μπορούν να παρουσιαστούν στο διαδίκτυο, γεγονός που σημαίνει εξοικονόμηση χρόνου μετακινήσεων» λέει ο Σιάνγκ.

Παρά το γεγονός ότι περισσότεροι Κινέζοι είναι πρόθυμοι να πληρώσουν για τη γνώση, τα μαθήματα μέσω διαδικτύου αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο της πειρατείας.

Ο Γιαν βρήκε περισσότερα από 300 αντίγραφα των μαθημάτων και των υλικών του στο διαδίκτυο.

«Οι αρμοδιες αρχές έλαβαν μέτρα για την προστασία των πνευματικών μας δικαιωμάτων όπως π.χ. ο καθορισμός ημερομηνίας λήξης για τα αρχεία και η προβολή των λογαριασμών των χρηστών στο βίντεο. Έτσι, μπορούν να ανακαλύψουν ποιος καταγράφει και μεταπωλεί τα βίντεο» λέει ο Γιαν.

«Οι διασημότητες στο διαδίκτυο δεν θα πρέπει να είναι μόνο οι όμορφοι και εκείνοι που προσφέρουν ψυχαγωγικό περιεχόμενο» λέει η Σιάνγκ.

«Οι δάσκαλοι που παραδίδουν σοβαρά και πολύτιμα μαθήματα μπορούν επίσης να είναι διάσημοι για τον λόγο ότι οι πελάτες τους έχουν ανάγκη τις γνώσεις τους», λέει ο Γιαν.