Quantcast

Νέες τεχνολογίες στο Μουσείο των Παλατιών της Απαγορευμένης Πόλης

Ως αυτοκρατορική κατοικία, η Απαγορευμένη Πόλη...
Ως αυτοκρατορική κατοικία, η Απαγορευμένη Πόλη, ένα τεράστιο συγκρότημα παλατιών στο κεντρικό Πεκίνο, για δεκαετίες παρέμενε μακρυά από τα μάτια των κοινών θνητών.

Αλλά όχι πια. Ως το πιο επισκέψιμο μουσείο στην Κίνα πρωτοστατεί τώρα σε μια σταυροφορία για να προσελκύσει τις νεώτερες γενιές στην πλούσια πολιτιστική κληρονομιά της χώρας με πρωτοφανείς τρόπους. Πρόσφατα το μουσείο ζωντάνεψε με τη βοήθεια υψηλής ψηφιακής τεχνολογίας τον πίνακα «Riverside Scene at Qingming Festival» του μεγάλου καλλιτέχνη Ζανγκ Ζεντουάν, ο οποίος τον φιλοτέχνησε την εποχή της βασιλείας της Δυναστείας των Βόρειων Σονγκ (1085–1145) και αναπαριστά την καθημερινή ζωή των κατοίκων της τότε πρωτεύουσας αλλά και την φύση της περιοχής. Με την σύγχρονη αυτή τεχνολογία οι επισκέπτες έχουν τη δυνατότητα να βυθισθούν στο αριστούργημα του Ζεντουάν και να δουν τους ανθρωπους όλων των κοινωνικών στρωμάτων στην ευημερούσα τότε πρωτεύουσα Μπιανλιάνγκ, το σημερινό Καϊφένγκ στην κεντρική επαρχία Χενάν.

Τα τελευταία χρόνια το μουσείο έκανε στοχευμένες προσπάθειες να προσεγγίσει το κοινό με νέα προϊόντα, εκθέσεις, εκπαιδευτικά προγράμματα και ψηφιακή τεχνολογία. Η τάση αυτή ταιριάζει με το θέμα της Φετινής Διεθνούς Ημέρας Μουσείων η οποία εορτάζεται σήμερα: «Συνδεδεμένα με το διαδίκτυο μουσεία: νέες προσεγγίσεις, νέο κοινό». Στις αρχές του 2016 οι «Δεξιοτέχνες στην Απαγορευμένη Πόλη» - μια σειρά ντοκιμαντέρ που παρουσίαζε τη διαδικασία αποκατάστασης μνημείων του μουσείου- έγινε αμέσως viral στο διαδίκτυο. Η πίστη, η εσωτερική ηρεμία και η επιμονή των τεχνιτών τούς έκαναν διάσημους στα μάτια της νεώτερης γενιάς της Κίνας. Η δημοτικότητα του ντοκιμαντέρ συνετέλεσε στο να αυξηθούν οι αιτήσεις για θέσεις εργασίας στο τμήμα αποκατάστασης μνημείων. Το Μουσείο σκοπεύει να ανοίξει το εργαστήριο αποκατάστασης μνημείων στο κοινό στις αρχές Ιουνίου.

Τον περασμένο Δεκέμβριο η εβδομαδιαία εκπομπή «Εθνικός Θησαυρός»- μία συμπαραγωγή της Κρατικής Τηλεόρασης της Κίνας, του Μουσείου των Παλατιών της Απαγορευμένης Πόλης και οκτώ άλλων μουσείων, επίσης έτυχε μεγάλης απόδοχής από το κοινό. Εξάλλου τον περασμένο Μάιο το Μουσείο των Παλατιών παρουσίασε έργα τεσσάρων μοναχών της πρώιμης Δυναστείας Τσινγκ (1644-1911), οι οποίοι θεωρούνται από τους μεγαλύτερους ζωγράφους της εποχής. Οι επιμελητές της έκθεσης έφτιαξαν σε αναπαράσταση κινεζικά παραδοσιακά όργανα, ένα τραπεζάκι για το θυμίαμα, ένα εικονοστάσι για το άγαλμα του Βούδα και ένα τοπίο με γλάστρες για να κατανοήσουν καλύτερα οι επισκέπτες την μύηση στον βουδισμό.

Το 2002 μόνο το 30% της Απαγορευμένης Πόλεως ήταν ανοικτό στο κοινό. Σήμερα πάνω από το 85% του συγκροτήματος είναι προσβάσιμο, ενώ εκτίθενται περίπου 20.000 αντικείμενα. Σε μία προσπάθεια να αφυπνίσει τη νεώτερη γενιά της χώρας για την πολιτιστική της κληρονομιά, το Μουσείο των Παλατιών φιλοξενεί ετησίως πάνω από 25.000 εκπαιδευτικές εκδηλώσεις τις οποίες επισκέπτονται περισσότεροι από 200.000 άνθρωποι.

Η Γουάνγκ Γουεντσιάν προσέφερε εθελοντική εργασία στο Μουσείο των Παλατιών για τρία χρόνια. Αγόρασε μερικά αναμνηστικά πριν τελειώσει την υπηρεσία της και φύγει για σπουδές στην Ευρώπη. Νοιώθει ευγνώμων για την ευκαιρία που είχε να εργασθεί στο μουσείο. Η εμπειρία αυτή, όπως λέει, ενσωματώνει την αρχαία σοφία και την φιλοσοφία της Κίνας.

Η υπηρεσία εθελοντικής εργασίας γίνεται όλο και πιο δημοφιλής στην Κίνα. Περίπου 3.000 εθελοντές έχουν γίνει δεκτοί και έχουν περάσει περισσότερες από 130.000 ώρες με τα μνημεία στο παλάτι. Το Μουσείο του Παλατιού έχει πάνω από 9.600 είδη επώνυμων αναμνηστικών και πέρυσι πούλησε αντικείμενα αξίας άνω του 1 δισ. γιουάν (157 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ) και όπως λέει η Γουάνγκ, αντιπροσωπεύουν την κινεζική κουλτούρα.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ