Quantcast

Το ταξίδι της «νύχτας» ξεκινάει!

Είμαι Θεσσαλονίκη. Σαν να ξανακάνω ρεπορτάζ σε αγαπημένο θέμα. Απόψε ξεκινάει το ταξίδι!

της Σεμίνας Διγενή

Είμαι Θεσσαλονίκη. Σαν να ξανακάνω ρεπορτάζ σε αγαπημένο θέμα. Απόψε ξεκινάει το ταξίδι!

Ο Όμηρος Πουλάκης σε μια συναρπαστική ερμηνεία. Τον έβλεπα στις πρόβες, δεν γνωριζόμασταν, τον πλησιάζω και του λέω: ''Πώς το κάνεις όλο αυτό; Γνωρίζω το πρόσωπο που ερμηνεύεις. Πώς είναι δυνατόν να είσαι πιο Μάριος από τον Μάριο;''

Με κοιτάζει αμήχανα κι εγώ συνεχίζω απτόητη: ''Με συγκινεί αφάνταστα κάθε φορά, που σε βλέπω -όχι να παίζεις- να είσαι αυτή η απίστευτη περσόνα των 80ς, που χάλαγε κόσμο με την εκκεντρικότητα και την τόλμη του!'' Ο Πουλάκης αμίλητος.

Εγώ το βιολί μου. ''Είναι σπουδαίο αυτό που έκανες, ειλικρινά δεν ξέρω πώς αλλιώς να στο πω...''. Εκείνος ψελλίζει ντροπαλά. ένα σχεδόν άηχο ''ευχαριστώ'' και τον αφήνω ήσυχο.

Αν θα' πρεπε να πω την πρώτη θετική εντύπωση, πριν ανέβει η παράσταση απόψε, στο ''Μελίνα Μερκούρη'' της Καλαμαριάς, είναι η σύνθεση αυτής της εξαιρετικής παρέας.

Η Λίλα Μπακλέση, είναι μια σπαρακτική Πόπη Λαμπέτη. Υπαρξιακά ερωτοχτυπημένη.

''Η Μπαρτσελόνα των σκυλάδικων'', όπως χαρακτηριζόταν, πρόσθεσε στην εμφάνιση της γύρω στα 30 κιλά, για τον συγκεκριμένο ρόλο-πρόκληση και όταν τη δείτε, θα σας κάνει να νιώσετε πολλές ανατριχιαστικές στιγμές.



Στο ρόλο της εξαρτημένης από ουσίες, Μπέμπα Ντόλυ, η σαρωτική Μαρία Διακοπαναγιώτου. Η ντίβα της νύχτας, που έβγαινε αφηρημένη στην πίστα... με το εσώρουχο. Υπήρχαν στιγμές στις ερμηνείες των τραγουδιών της, που νόμιζες πως πάλευαν μέσα της η Τζάνις Τζόπλιν με την Καίτη Ντάλι, για το ποιά θα επικρατήσει... (Ενίοτε επικρατούσε η Ανθούλα Αλιφραγκή!!)

Ο συγγραφέας του θρυλικού βιβλίου ''Αυτή η νύχτα μένει'', Θάνος Αλεξανδρής, στο οποίο βασίστηκε η παράσταση, σε σκηνοθεσία Κίρκης Καραλή και συμπρωταγωνιστεί, γράφει:

«Διαδρομή από Σπάρτη και Καλαμάτα μέχρι Ορεστιάδα. Μακρύ οδοιπορικό στα σκυλάδικα τη χώρας, στους γραφικούς ναούς της ελληνικής νύχτας που δεσπόζουν υπογείως στα εντόπια ήθη και πάθη.

Μπουζούκια ίσον νόμιμα «σπίτια ανοχής», με πλήθος στολίδια, βραδινές τουαλέτες, πολύ λούστρο και απόκρυφες επιθυμίες που ζωντανεύουν.

Ένα μωσαϊκό από εικόνες και παραστάσεις, βαθιά ριζωμένο στη μνήμη μου. Οι ντιζέζ της νύχτας, οι «αιωνίως γελαστές» κονσοματρίς, οι αστυφύλακες με τα πολιτικά, κοντοκουρεμένοι, και οι αρραβωνιάρες δίπλα να λικνίζονται στην πίστα με το θόρυβο μιας ανοργάνωτης ορχήστρας, οι νεόπλουτοι οικογενειακώς, εν πλήρη απαρτία, και οι γκόμενες στο νυφοπάζαρο εν μέσω σκληρού φωτός, στη λάμψη των μικρών ωρών. Πρόσωπα που ζουν τον έρωτα με τα όλα του και με τα ωραία του, παράφορα κι απ' όλες τις μεριές, χωρίς ενδοιασμούς.

Σε λίγο δε σε ξέρουν καν, σε ξεχνούν μέχρι να πεις κύμινο. Κορίτσια που ξοδεύουν τα χρόνια τους στην υπηρεσία των πελατών, όπως προστάζει ο νόμος της νύχτας κι η δεοντολογία της κονσομασιόν. Δέκα χρόνια η ίδια διαδρομή. Μπροστά στο κοινό ξεχειλίζει ο πυρετός της νύχτας. Το πρωί το συναντάς γραβατωμένο, σοβαρό και λιγομίλητο.

Είναι οι επιχειρηματίες, οι τραπεζικοί, οι μεγαλογιατροί, οι αστυνομικοί, που τη νύχτα βρομοκοπάνε, κι όταν φτάσει το τσακίρ κέφι και το κρεσέντο στα ύψη, ανεβαίνουν στην πίστα και τότε βλέπεις σκηνές απείρου κάλλους, ιστορικές. Και να ο διευθυντής τραπέζης και ο δόκτορας να ανεβαίνουν στα τραπέζια και να λικνίζονται με τσιφτετέλια. Κάποιοι πιο τολμηροί αφήνουν κατά μέρος τα προσχήματα και χαϊδεύουν άγαρμπα τα οπίσθια της γκόμενας. Και δώστου οι Ελληνάρες, κλέφτες κι αστυνόμοι αχταρμάς…»

Μεγάλες εκπλήξεις, στους πολυδιάστατους και απαιτητικούς χαρακτήρες του έργου, ο έμπειρος και πανέξυπνος σκηνικά Νίκος Μαγδαληνός, στο ρόλο του ατσίδα Νίκου , χαρακτηριστικής προσωπικότητας των άσωτων 80ς, η πολυτάλαντη, αεικίνητη και εκτυφλωτική Μάγδα Πένσου ως ''Γιούλα'' και ''Ζέτα''



και ο απίστευτης ενέργειας και γοητείας Σήφης Πολυζωίδης, στο ρόλο του αηδιαστικού Αλέπογλου καθώς και άλλων κακοποιών στοιχείων, Πολύ ενδιαφέρουσα και πολύ σημαντική η απροσδόκητη πολιτική 'παρέμβαση' κάποιου χαρακτήρα του, προς το τέλος του έργου...

Νικόλας Μακρής, Μυρτώ Γκόνη και Νίκος Λεκάκης, δηλαδή ο ''Λύσανδρος'', η '''Ελενα'' κι ο ''Δημήτρης'', κάποια από τα μοιραία πρόσωπα της ''Νύχτας'', ερμηνευμένα από καλούς ηθοποιούς, που θα καθορίσουν γεγονότα στη διάρκεια της παράστασης.

Ο Αλέξανδρος Τσιούκας, το alter ego του συγγραφέα, συνυπάρχει μοναδικά με τον συγκλονιστικό Θάνο Αλεξανδρή στις περισσότερες σκηνές και καταπλήσσει τα πλήθη, ως οφείλει.

Τους ζηλεύω ... Θάθελα να ζήσω το υπόλοιπο της ζωής μου μαζί τους.

Τόσο αξιαγάπητα, τόσο ταλαντούχα, τόσο μοναδικά πλάσματα όλοι τους.

Καλό ταξίδι στη ''Νύχτα'' σας!