Quantcast

Νέο Jeep Compass: Ετοιμο για περιπέτεια

Η νέα γενιά του δημοφιλούς SUV ξεχωρίζει για την άψογή κατασκευή της.
Αποστολή στην Πορτογαλία
Του Σπύρου Ρέκκα

Ευτυχώς που μερικά πράγματα δεν αλλάζουν, ούτε τώρα που ζούμε τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης και της παγκοσμιοποίησης. H Jeep μπορεί να πέρασε στο χαρτοφυλάκιο της Fiat, αλλά το DNA της μοναδικής αμερικανικής φίρμας δεν αλλοιώθηκε.

Οι Ιταλοί σεβάστηκαν την ιστορία και τη φήμη της μάρκας που εφηύρε την τετρακίνηση. Η τελευταία δημιουργία στη σχέση της Jeep και της Fiat είναι το ολοκαίνουργιο Compass.
 
Ενα premium μοντέλο που ανταγωνίζεται στα ίσια τις φημισμένες γερμανικές κατασκευές AudiQ3, BMW X1, και Mercedes GLA.

Οδηγώντας το νέο Jeep Compass στη Λισσαβώνα της Πορτογαλίας, στο πλαίσιο της πανευρωπαϊκής παρουσίασης, είχα την ευκαιρία να κινηθώ σε πανέμορφες διαδρομές και να δοκιμάσω το αμερικανικό SUV σε off road υψηλής δυσκολίας.
 
Στην άσφαλτο κινείται αρχοντικά και κρατά όλους τους θορύβους έξω από την καμπίνα.

Ολα τα συστήματα λειτουργούν άψογα και όσο ανεβαίνει η ταχύτητα τόσο περισσότερο εκτιμά ο οδηγός την άψογη κατασκευή και τις καλές ρυθμίσεις. Πας για πλάκα στη Θεσσαλονίκη με υψηλές ταχύτητες χωρίς στάση και αναζητείς τη χωμάτινη διαδρομή που θα σου φτιάξει το κέφι.

Η καλύτερη στιγμή της παρουσίασης ήταν μόλις οι ρόδες του Compass πάτησαν χώμα. Στο Sintra National Park είχαν ετοιμάσει το Jeep Hub.

Επέλεξα την πιο δύσκολη διαδρομή, με φυτευτές πέτρες και νεροφαγώματα, κάτι σαν τις ειδικές διαδρομές του αυθεντικού Ράλι Ακρόπολις.

Πάτησα το γκάζι του τετρακίνητου Jeep Compass Trailhawk 2.000 κ.εκ. ντίζελ 170 ίππων με αυτόματο κιβώτιο και κατέγραψα κάθε λεπτομέρεια. Ενιωσα ότι ξαφνικά ξύπνησε ο άλλος «εαυτός» του αυτοκινήτου.

Μεταμορφώθηκε σε ένα σκληροτράχηλο όχημα, που αναζητεί αντίπαλο στους στενούς χωμάτινους ανηφορικούς δρόμους.

Το μοτέρ ούρλιαξε, το κιβώτιο πήρε θέση μάχης και το σύστημα τετρακίνησης αυτόματα μπήκε στη φάση «δεν καταλαβαίνω τίποτα».

Το αποτέλεσμα είναι εκπληκτικό. Το αυτοκίνητο, που ήταν ένα ήρεμο αρνάκι στην άσφαλτο, έγινε λιοντάρι.

Ανέβηκε, κατέβηκε τις διαδρομές, «έβγαλε γλώσσα» στις εδαφικές ιδιοτροπίες και με έφερε στο τέλος της διαδρομής με ασφάλεια. Δεν σας κρύβω ότι το παράκανα και ο υπεύθυνος της διαδρομής έχασε το χρώμα του.

Ο πιο χαρούμενος άνθρωπος στην ελληνική αποστολή ήταν ο Ανδρέας Σουλουτζιδάκης, γενικός διευθυντής της Lancia Jeep Ελλάς. Γελούσαν και τα μουστάκια του μετά την ειδική διαδρομή.

Το νέο του «παιδί» είναι πανέτοιμο για τη μάχη στην ελληνική αγορά.

Είμαι πεπεισμένος ότι η υπεροχή της Jeep διατηρείται αναλλοίωτη! Τελικά, τίποτα δεν είναι τυχαίο.

Μερικά τεχνικά στοιχεία για να διαμορφώσετε τη λίστα σας: Βενζινοκινητήρες: 1.4 MultiAir 2 Turbo με Stop&Start, 140 ίππων. 1.4 MultiAir 2 Turbo, 170 ίππων, 9τάχυτο αυτόματο κιβώτιο, 4Χ4. Ντίζελ: 1.6 MultiJet II, 120 ίππων. 2.0 MultiJet II 140 ίππων. 2.0 MultiJet II 170 ίππων, 9τάχυτο αυτόματο ταχυτήτων, 4x4 (με λειτουργία low range στο Trailhawk).

Τα πρώτα αυτοκίνητα έρχονται τον Ιούλιο. Οι τιμές ξεκινούν από τα 26.000 ευρώ.