Quantcast

Ολη η έκθεση για την τραγωδία στην Αίγινα: Ποιοι και γιατί καθυστέρησαν το πόρισμα

Ο συνήγορος των θυμάτων Αλέξης Κούγιας και οι συγγενείς τους μιλούν στην «R» για σκόπιμη καθυστέρηση στη σύνταξη του πορίσματος από τον πραγματογνώμονα για να μείνει ελεύθερος ο κατηγορούμενος Θ. Λυκουρέζος.
Της Αννας Κανδύλη

Λεπτό προς λεπτό αναβιώνει μέσα από το πόρισμα του πραγματογνώμονα Ηλία Στεφανάκου η τραγωδία που στοίχισε τη ζωή σε 4 ανυποψίαστους επιβάτες -μεταξύ αυτών και ένα 5χρονο κοριτσάκι- οι οποίοι επέβαιναν στη λάντζα «Αντωνία», που συγκρούστηκε με το ταχύπλοο «Duende» στην Αίγινα, έναν χρόνο πριν.

Στο πολυσέλιδο πόρισμα που αποκαλύπτει η Realnews, ο πραγματογνώμονας διαπιστώνει ότι κανείς από το ταχύπλοο δεν έσπευσε να βοηθήσει τους ναυαγούς, ενώ επιρρίπτει ευθύνες και στους δύο χειριστές των σκαφών, υποστηρίζοντας ότι δεν τήρησαν τα προβλεπόμενα ώστε να αποφευχθεί η σύγκρουση.

Ωστόσο, όπως σημειώνουν ειδικοί του χώρου, παραβλέπει ότι η λάντζα είναι ένα δυσκίνητο σκάφος σε σχέση με το ταχύπλοο, όπως και το ότι η ταχύτητα των 21 έως 25 κόμβων που κινείτο το «Duende» μόλις 50 μέτρα από την ακτή, εγκυμονούσε μεγάλο κίνδυνο ακόμη και για τους λουόμενους.

Ο πραγματογνώμονας αναφέρει συγκεκριμένα: «Στις 16 Αυγούστου, περί ώρα περίπου 12:45, απέπλευσε το Ε/Γ-Τ/Ρ ‘‘Αντωνία’’ από το λιμανάκι της Πέρδικας στη νήσο Αίγινα υπό καλές καιρικές συνθήκες με 24 επιβαίνοντες, από τους οποίους 23 επιβάτες, με κυβερνήτη του σκάφους τον απολεσθέντα στο ναυάγιο Στυλιανό Τρίμη.

Σύμφωνα με το πρωτόκολλο Γενικής Επιθεώρησης του «Αντωνία», ο αριθμός των ατόμων που επιτρεπόταν να μεταφέρει ήταν 20 επιβάτες και ένα άτομο πλήρωμα. Από τα παραπάνω προκύπτει ότι στο σκάφος είχαν επιβιβαστεί 3 άτομα πλέον των επιτρεπόμενων».

Πατήστε πάνω στη φωτογραφία και διαβάστε αναλυτικά το ρεπορτάζ της Realnews