Quantcast

Ο Μπολτ κερδίζει πιο εύκολα... εκτός γηπέδων

Ο αυθορμητισμός και η προθυμία του είναι δύο από τα χαρακτηριστικά του Τζαμαϊκανού σπρίντερ, για τους διαφημιστές που θεωρούν ότι έχει σχεδόν έμφυτη την αίσθηση του μάρκετινγκ.
Ο Γιουσέιν Μπολτ αποχωρεί από τους στίβους, αλλά φαίνεται ότι δεν έχει κανένα λόγο να ανησυχεί, μιας και οι επιχειρήσεις του, μακριά από τους διαδρόμους, θα εξακολουθήσουν να αναπτύσσονται και να του φέρνουν κέρδη.

Ένας πραγματικός γίγαντας, ανάμεσα στους αθλητές, αλλά μάλλον ένας νάνος σε σύγκριση με άλλους «συναδέρφους του» σε σχέση με τα εισοδήματα, όπως αναφέρει η γαλλική εφημερίδα LeFigaro.
 
Αν και βρίσκεται σίγουρα ανάμεσα στους πέντε πιο διάσημους αθλητές στον κόσμο, ο αστέρας του στίβου είναι στο Νο 23 της λίστας του Forbes με τους υψηλότερα αμειβόμενους αθλητές για το 2016-2017.

Με 34.200.000 δολάρια ετησίως, ή λίγο κάτω από 30 εκατομμύρια ευρώ, ο Τζαμαϊκανός βρίσκεται πολύ μακριά από τα 93 εκατ. του Κριστιάνο Ρονάλντο ή τα 86,2 εκατ του ΛεΜπρον Τζέιμς.

«Τα αστέρια του στίβου δεν πρόκειται να κερδίσουν ποτέ τόσα πολλά χρήματα όπως τα αστέρια των ομαδικών αθλημάτων», είπε ο Ιρλανδός μάνατζερ του Μπολτ Ρίκι Σιμς.

«Είναι χαρακτηριστικό ότι ο Καρλ Λιούις, ο Μάικλ Τζόνσον ή ο Μορίς Γκριν, ακόμα και στο απόγειο της καριέρας τους, δεν μπόρεσαν πολλά χρήματα».
Μια εξήγηση που οδηγεί σε ένα στατιστικό στοιχείο, αμείλικτο: το 93,5% των εσόδων του Τζαμαϊκανού σπρίντερ προέρχονται από μη αθλητικές δραστηριότητες. Ο Μπολτ πήρε περισσότερο από 2,2 εκατομμύρια πέρυσι για την παρουσία του στους αγώνες.

Από εκεί και πέρα η πλειοψηφία των εσόδων του προέρχεται από τους χορηγούς, όπως αναφέρει το Αθηναϊκό Πρακτορείο.

Η Puma τον είχε ανακαλύψει στην ηλικία των 16, όταν πήρε τον τίτλο στο Junior World Champion στα 200 μέτρα.

Από τότε, το ειδύλλιο τους δεν σταμάτησε ποτέ και η Puma του προσφέρει, συνολικά 10 εκατομμύρια ετησίως.

Μάλιστα έστω κι αν το 2017 θα είναι η τελευταία του χρονιά στους στίβους, η εταιρεία δεν δίστασε να κάνει μαζί του συμβόλαιο έως το 2025 (!).

«Από την αρχή, η προσωπικότητά του μας κέρδισε» θυμάται ο Γιότσεν Ζέιτς, πρώην επικεφαλής της γερμανικής εταιρείας. Αλλά η Puma δεν είναι ο μόνος χορηγός. Υπάρχουν ακόμα Visa, η σαμπάνια Mumm, η ιστοσελίδα PokerStars , η Konami, μία ιαπωνική εταιρεία ψυχαγωγίας, ή ο δημιουργός του PES, ένα παιχνίδι ποδοσφαίρου βίντεο που έχει κάνει τον πρέσβη της.

Ο αυθορμητισμός και η προθυμία του είναι δύο από τα κύρια χαρακτηριστικά του Μπολτ, για τους διαφημιστές, που θεωρούν ότι έχει σχεδόν έμφυτη την αίσθηση του μάρκετινγκ.

Για πολλούς, είναι η επιτομή της πειθαρχίας και πολλοί αναρωτιούνται για το μέλλον του αθλητισμού, μετά το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα στο Λονδίνο.

Υπάρχει ζωή μετά τον Μπολτ, αναρωτιούνται. Ετσι κι αλλιώς πάντως ο Τζαμαϊκανός, φαίνεται ότι δεν θα σταματάει να αναπτύσσει τον θρύλο του.