Quantcast

Toyota C-HR 1.8 HSD e-CVT: Υβριδική επανάσταση

Το ιαπωνικό SUV με την τολμηρή σχεδίαση παραδίδει μαθήματα ευελιξίας.
Του Σπύρου Ρέκκα

Η Toyota είναι η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που διέβλεψε έγκαιρα τη στροφή των καταναλωτών στους βενζινοκινητήρες και στα υβριδικά συστήματα κίνησης. Πριν από μερικά χρόνια πήρε μια τολμηρή απόφαση, το νέο Toyota C-HR να μην παράγεται με κινητήρα ντίζελ. Το πιο μοντέρνο αυτοκίνητο της μικρομεσαίας κατηγορίας εξοπλίζεται μόνο με μονάδες που καταναλώνουν βενζίνη.

Για τη δοκιμή μεγάλης διάρκειας επέλεξα την υβριδική έκδοση του Toyota C-HR, γιατί συνδυάζει την πιο προηγμένη τεχνολογία με την οικονομική κατανάλωση και τους περιορισμένους ρύπους.

Δεν είναι, όμως, μόνο αυτά τα πλεονεκτήματα του ιαπωνικού αυτοκινήτου. Προικίστηκε με ρηξικέλευθη σχεδίαση και επιπλέον είναι ο προπομπός των μελλοντικών προτάσεων που θα φέρουν τα σήματα της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας του κόσμου.

Το υβριδικό Toyota C-HR δίνει μαθήματα διαχείρισης της ενέργειας που παράγεται από το εξελιγμένο υβριδικό σύστημα. Ο βενζινοκινητήρας 1.800 κ.εκ. συνδυάζεται με ισχυρό ηλεκτροκινητήρα για να κινήσει το αυτοκίνητο.

Η συνολική ισχύς ανέρχεται στους 122 ίππους και η υψηλότερη απόδοσή της εμφανίζεται στις 5.200 σ.α.λ. Σημαντικό ρόλο στην απρόσκοπτη κίνηση του αυτοκίνητου, μόλις ο οδηγός πατήσει το γκάζι, παίζει η ροπή των δύο μονάδων. Φθάνει τα 14,6 χλγμ. και έχει σχεδόν γραμμική απόδοση.

Στη δοκιμή συχνά αξιοποίησα την αμιγώς ηλεκτρική κίνηση για μερικά χιλιόμετρα. Το κέρδος είναι διπλό: μηδενική κατανάλωση καυσίμου και μηδενικές εκπομπές ρύπων.

Μόλις οι μπαταρίες προσφέρουν την ηλεκτρική ενέργειά τους, αυτόματα ενεργοποιείται ο βενζινοκινητήρας. Λειτουργεί ομαλά και αποδίδει σε όλο το εύρος των στροφών.

Στην πόλη, η οικονομία στο καύσιμο είναι σημαντική. Μέτρησα μόλις 4,8 λίτρα/100 χλμ. Στον αυτοκινητόδρομο η μέση κατανάλωση ήταν 7,5 λίτρα/100χλμ. Εδώ παίζει ρόλο η σταθερή ταχύτητα, η αποφυγή των άσκοπων επιταχύνσεων και ο προγραμματισμός στην κίνηση.

Η μέση εργοστασιακή κατανάλωση είναι 3,8 λίτρα/100χλμ. Οι επιδόσεις είναι ικανοποιητικές, επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 11’’ και τελική ταχύτητα 170 χλμ./ώρα. Εκπομπές CO2 μόλις 86 γραμ./χλμ.

Ενα σημείο που αξίζει να τονιστεί είναι η ικανότητα του υβριδικού αυτοκινήτου να προσφέρει ηρεμία στην οδήγηση. Νιώθεις ότι χειρίζεσαι ένα προηγμένο τεχνολογικό εργαστήριο που σέβεται την τσέπη σου και το περιβάλλον.

Το σημαντικότερο μειονέκτημα του συστήματος κίνησης είναι ο θόρυβος από το αυτόματο κιβώτιο CVT, μόλις πατήσεις βαθιά το γκάζι.

Ωστόσο, είναι περιορισμένος σε σχέση με τις υβριδικές εκδόσεις των Yaris και Auris. Ισχυρό σημείο είναι η καλή οδική συμπεριφορά. Παραμένει σταθερό στις υψηλές ταχύτητες και εμφανίζει μικρές κλίσεις στις στροφές.

Η κουπέ σχεδίαση και η έντονη κλίση της οροφής περιόρισαν τις δυνατότητες των σχεδιαστών στη διαμόρφωση του εσωτερικού χώρου. Αν οι πίσω επιβάτες έχουν ύψος πάνω από 1,75 μ., θα κάνουν περιορισμούς στη περιοχή των γονάτων.

Επίσης, η αποθηκευτική ικανότητα καθορίστηκε στα 377 λίτρα, μέση τιμή για την κατηγορία. Η βασική έκδοση κοστίζει 20.520 ευρώ και περιλαμβάνει πλούσιο πακέτο εξοπλισμού.

Έξι χρόνια εγγύηση για όλο το αυτοκίνητο και δέκα για την μπαταρία. Η Toyota Ελλάς είναι η πρώτη σε πωλήσεις και το 2017.