Quantcast

Ford EcoSport: Ετοιμο για όλα!

Το ανανεωμένο SUV προσφέρει άνεση και ευχαρίστηση σε κάθε δρόμο.
Του Σπύρου Ρέκκα

Οδηγώντας το ανανεωμένο Ford EcoSport στη μοναδική Πάρνηθα, επιβεβαίωσα τη δυνατότητα της φίρμας να μεταμορφώνει τα μοντέλα της ανάλογα με τις συνθήκες στην αγορά.

Η νέα πρόταση στην κατηγορία των SUV έχει βελτιωθεί στους περισσότερους τομείς και εκτιμώ ότι θα μπορούσε να αποτελέσει ακόμη και την επόμενη γενιά του συγκεκριμένου μοντέλου.

Δημιουργήθηκαν περισσότερα από 2.300 νέα εξαρτήματα, τα οποία συμβάλλουν στην επίτευξη καλύτερων χαρακτηριστικών στους περισσότερους τομείς του αυτοκινήτου.

Η πρώτη παρατήρηση από την οδήγηση στους δρόμους του βουνού -που διαθέτει έναν από τους καλύτερους εθνικούς δρυμούς στον κόσμο- αφορά τη βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς.

Διαπίστωσα ότι το αναβαθμισμένο αυτοκίνητο στέκεται καλύτερα στον δρόμο σε σχέση με το αρχικό μοντέλο. Οι νέες ρυθμίσεις του πλαισίου, των αναρτήσεων και του συστήματος διεύθυνσης απέδωσαν καρπούς.

Στην άσφαλτο δεν προβληματίζει τον οδηγό ακόμη και όταν ανεβεί ο ρυθμός κίνησης. Είναι σταθερό στις υψηλές ταχύτητες. Στο πατημένο χώμα η αυξημένη απόσταση από το έδαφος διευκολύνει την κίνηση του αυτοκινήτου.

Οι αναρτήσεις φιλτράρουν τις ανωμαλίες και περιορίζουν τους κλυδωνισμούς.

Για το μοτέρ δεν είχα καμιά αμφιβολία. Το σύνολο 1.000 κ.εκ. EcoBoost αποδίδει 140 ίππους και συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Είναι ένας δοκιμασμένος κινητήρας με υψηλά τεχνικά χαρακτηριστικά.

Το κιβώτιο έχει καλή λειτουργία και οι διαδρομές μεταξύ των σχέσεων είναι περιορισμένες.

Οι παρεμβάσεις στην εξωτερική σχεδίαση περιλαμβάνουν ανασχεδιασμένο καπό με θόλο στο κέντρο, νέα μάσκα, νέα φανάρια με φώτα ημέρας LED και προβολείς Xenon, ανασχεδιασμένους προβολείς ομίχλης με ενσωματωμένα φλας, νέες ζάντες ελαφρού κράματος 16”, 17”, 18”, νέα κρύσταλλα στα πίσω φώτα κ.ά.

Θετικά σχόλια διατυπώνονται και για την αναβάθμιση του εσωτερικού χώρου που είχε δεχθεί κριτική.

Πλέον διαθέτει έγχρωμη οθόνη αφής, τιμόνι με δερμάτινη διάτρητη επένδυση, νέας σχεδίασης καθίσματα, νέα εμπρός μεσαία κονσόλα με συρόμενο υποβραχιόνιο κ.ά. Επίσης αντικαταστάθηκε η σκληρή επιφάνεια του ταμπλό με μαλακό πλαστικό νέας γενιάς.

Σημαντικό στοιχείο είναι η προσθήκη του νέου ντίζελ 1.5 EcoBlue 125 ίππων. Παραμένουν οι βενζινοκινητήρες 1.0 EcoBoost με ισχύ 125 ίππων είτε 140 ίππων, καθώς και ο ντίζελ 1.5 TDCi 100 ίππων.

Αυξήθηκαν οι δυνατότητες διασύνδεσης χάρη στο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας Ford SYNC 3. Στη λίστα των συστημάτων ασφαλείας προστέθηκαν αισθητήρες ελέγχου της απόστασης, σύστημα επιτήρησης τυφλών σημείων (BLIS) και προβολείς Xenon.

Για πρώτη φορά διατίθεται και με σύστημα τετρακίνησης, το οποίο αξιολογεί το επίπεδο πρόσφυσης των τροχών στον δρόμο και προσαρμόζει την κατανομή ροπής έως 50:50 εμπρός/πίσω σε λιγότερο από 20 χιλιοστά του δευτερολέπτου.

Το Ford EcoSport 1.0 EcoBoost 140 ίππων ST-Line Μ6 FWD που οδήγησα κοστίζει 21.169 ευρώ (Titanium). Ο τιμοκατάλογος ξεκινά από τα 15.168 ευρώ (1.0 100 ίππων με επίπεδο εξοπλισμού Trend).