Quantcast

Citroen C4 Cactus: Ανετο και ασφαλές

Το γαλλικό SUV ξεχωρίζει για τις αναρτήσεις και το μοναδικό «σαλόνι» του.
Του Σπύρου Ρέκκα

Τελικά ο πιο σίγουρος τρόπος για να κατακτήσεις την κορυφή είναι να εκμεταλλευθείς τις αρχές σου.

Η Citroen λίγο πριν από την κοσμογονική αλλαγή στον χώρο του αυτοκινήτου κοίταξε πίσω και αναζήτησε τον δρόμο που θα τη φέρει πιο κοντά στις βασικές αρχές της.

Μάθαμε τα μοντέλα της μέσα από την άνεση και την ηρεμία που προσδίδουν όταν κινούνται. Σας διαβεβαιώ ότι αυτά τα στοιχεία θα προσλάβουμε και τώρα, οδηγώντας το ανανεωμένο Citroen C4 Cactus.

Στη Μασσαλία πήγα μόνο για έναν λόγο, να οδηγήσω την πρόταση της γαλλικής μάρκας που φέρνει τα πάνω κάτω στη μικρομεσαία κατηγορία και είναι ο προπομπός των εξελίξεων στην εταιρεία.

Κατ’ αρχήν να σημειώσω ότι ο χαρακτηρισμός «ανανεωμένο» αδικεί την προσπάθεια των σχεδιαστών και των μηχανικών γιατί άλλαξαν το 90% του αυτοκινήτου.

Από τα πρώτα χιλιόμετρα επικέντρωσα την προσοχή μου στη λειτουργία των αναρτήσεων. Οι Γάλλοι λανσάρουν την καινοτομική διάταξη ανάρτησης Citroen Advanced Comfort.

Περιλαμβάνει αμορτισέρ ειδικών προδιαγραφών διπλής ενέργειας τα οποία έχουν δυο Stop για να απορροφούν πιο αποτελεσματικά τις κινήσεις των τροχών και τις δυνάμεις από την κίνηση του αυτοκινήτου.

Στη πράξη νιώθεις ότι βρίσκεσαι πάνω σε ένα μαγικό χαλί. Οσοι έχουν οδηγήσει τον θρυλικό «Βάτραχο», θα με καταλάβουν. Δεν νιώθεις τους κραδασμούς και τις μετατοπίσεις του φορτίου - αντίθετα, νιώθεις ότι κυλιέσαι πάνω από τις δυσκολίες του δρόμου.

Το ζόρισα, το παίδεψα, του έβαλα δύσκολα, ανέβηκα πεζοδρόμια μπήκα «καρφί» σε λακκούβες, αλλά δεν ένιωσα καμία επιβάρυνση. Η απόδοση των νέων αναρτήσεων έχει επηρεάσει θετικά όλο το αυτοκίνητο.

Η οδική συμπεριφορά αναβαθμίστηκε σημαντικά και πλέον η οδηγοκεντρική προσέγγιση είναι βασικό χαρακτηριστικό του C4 Cactus. Να τονίσω τις νέες ρυθμίσεις στο πλαίσιο και στο σύστημα διεύθυνσης.

Η δεύτερη ενέργεια της γαλλικής μάρκας αφορά τα καθίσματα. Τα νέα καθίσματα Advanced Comfort σε εντυπωσιάζουν από την πρώτη ματιά. Θυμίζουν μικρούς καναπέδες.

Τα υλικά κατασκευής είναι υψηλής ποιότητας και τα αφρώδη τμήματα είναι ειδικών προδιαγραφών για να απορροφούν τους κραδασμούς. Ο συνδυασμός των νέων αναρτήσεων και των καινούργιων καθισμάτων επιτρέπει στο γαλλικό αυτοκίνητο να είναι ηγέτης στην αξιολόγηση της άνεσης και της ηρεμίας.

Να σημειώσω την αναβάθμιση των υλικών, των χρωματικών συνδυασμών καθώς και της ποιότητας κατασκευής.

Οδήγησα και τις δύο διαθέσιμες εκδόσεις στην παρουσίαση. Περισσότερο μου άρεσε η έκδοση με τον βενζινοκινητήρα 1.2 PureTech 110 ίππων ΕΑΤ6. Μου έκανε εντύπωση ο καλός συνδυασμός του τρικύλινδρου κινητήρα με το αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων.
 
Η δεύτερη 1.2 PureTech 130 ίππων με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων είναι κατάλληλη για ταξίδια, αφού έχει περισσότερες ικανότητες στην κίνηση. Οι πωλήσεις ξεκινούν στο τέλος Μαρτίου. Μικρές διάφορες στις τιμές πώλησης.