Quantcast

Ετοιμάζονται να τραβήξουν «χειρόφρενο» στα φορτηγά

Έτοιμοι για κινητοποιήσεις είναι οι οδηγοί των ΔΧ φορτηγών. Σοβαρά προβλήματα αναμένεται να παρουσιαστούν στην αγορά και στον ανεφοδιασμό των πρατηρίων με καύσιμα.
Την Δευτέρα αναμένεται να αποφασίσουν για το μέλλον των κινητοποιήσεων τους οι οδηγοί των ΔΧ φορτηγών οι οποίοι διαφωνούν με το άμεσο άνοιγμα του επαγγέλματος αλλά για την υψηλή τιμή της άδειας.

Το «χειρόφρενο» που αναμένεται να τραβήξουν αναμένεται να προκαλέσει νέο έμφραγμα στην αγορά αλλά και στον ανεφοδιασμό των πρατηρίων με καύσιμα.

Το υπουργικό συμβούλιο αποφάσισε την κατάργηση της μεταβατικής περιόδου προσαρμογής που ήταν μέχρι το 2013 για την απελευθέρωση του κλάδου των χερσαίων μεταφορών

Κυβερνητικές πηγές σημειώνουν ότι κατά τη διάρκεια του Υπουργικού υπήρξε συμφωνία των κομμάτων ώστε να διευθετηθούν άμεσα και οι τελευταίες λεπτομέρειες. Οι ίδιες πηγές ανέφεραν ως «παραδειγματικό» για τη λειτουργία της κυβέρνησης τον τρόπο έγκρισης της εν λόγω διάταξης.

Ο υπουργός Μεταφορών Μ.Βορίδης, υπογράμμισε ως «πυρήνα της διάταξης» για τις χερσαίες μεταφορές τη σύντμηση του μεταβατικού χρόνου ανοίγματος του επαγγέλματος.

Απαντώντας ο υπουργός Εξωτερικών, είπε ότι στην διάταξη δεν αντανακλάται και δεν αποτυπώνεται ό,τι συμφωνήθηκε με την ΝΔ. Ο Στ.Δήμας έθεσε μάλιστα, σύμφωνα με αυτές τις πηγές, το ερώτημα μήπως η όλη διάταξη πρέπει να επανεξεταστεί.

Παρεμβαίνοντας, ο πρωθυπουργός επισήμανε ότι δεν μπορεί να γίνεται αυτό όταν υπάρχει διαφωνία σε ένα άρθρο, τονίζοντας την ανάγκη αποτελεσματικότητας του κυβερνητικού έργου.

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης παρενέβη και ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης Δημήτρης Ρέππας, επί των ημερών του οποίου στο υπουργείο Μεταφορών ξεκίνησε το άνοιγμα του κλάδου.

Ο νόμος εκείνος, ανέφερε, είχε γίνει «κατόπιν απόλυτης συμφωνίας με την τρόικα» μετά από επίπονες διαπραγματεύσεις, λέγοντας πως οι όροι για το άνοιγμα της συγκεκριμένης αγοράς είναι σύμφωνοι με όσα ισχύουν στην ΕΕ.

«Ο νόμος αυτός έγινε κατόπιν απόλυτης συμφωνίας με τους εκπροσώπους του μηχανισμού στήριξης, στους οποίους και δόθηκε το κείμενο του νομοσχεδίου στα Αγγλικά. Για τη σύνταξή του προηγήθηκαν επίπονες διαπραγματεύσεις, όπως και για όλες τις μνημονιακές υποχρεώσεις που θεωρούνταν ακραίες και πάντα βρίσκαμε την χρυσή τομή. Προφανώς την επίσπευση του χρόνου της μεταβατικής περιόδου δεν την έθεσαν οι εκπρόσωποι του μηχανισμού στήριξης, αλλά η Κυβέρνηση κατόπιν» φέρεται να είπε ο Δ. Ρέππας.