Quantcast

Αρχοντες της πόλης!

Τα νέα Smart fortwo και Smart forfour ήρθαν για να δώσουν λύσεις.
Του Σπύρου Ρέκκα
Αποστολή στη Γερμανία

Αναμφισβήτητα η απόφαση της Smart να κατασκευάσει δύο αυτοκίνητα τα οποία απευθύνονται στην ίδια ομάδα καταναλωτών είναι ριψοκίνδυνη. Από την πρώτη στιγμή που βρέθηκα στο Βερολίνο, προσπάθησα να εντοπίσω τα πλεονεκτήματα της κάθε πρότασης και -κυρίως- να απαντήσω στο ερώτημα, ποιο θα αγόραζα: το δίπορτο Smart Fortwo ή το τετράπορτο Smart Forfour;

Το μήκος για το Fortwo είναι 2,69 μ. και για το Fortwo 3,49 μ. Εχουν ίδιο πλάτος (1,66 μ.) και ίδιο ύψος (1,55 μ.). Μεταξόνιο 2.494 χιλ. και 1.873 χιλ. αντίστοιχα. Το δίπορτο συνεχίζει τη θριαμβευτική πορεία της πρώτης γενιάς, που άλλαξε τη ροή της αυτοκίνησης και έγινε το αγαπημένο αυτοκίνητο όσων κινούνται στην πόλη και αντιμετωπίζουν δυσκολίες στο παρκάρισμα, λόγω των περιορισμένων χώρων στάθμευσης. Η νέα πρόταση έχει σημαντικά πλεονεκτήματα. Ξεχωρίζω την αναβαθμισμένη εξωτερική εμφάνιση, το ομορφότερο και πιο λειτουργικό εσωτερικό (185 λίτρα), τα ποιοτικότερα υλικά κατασκευής και το προσεκτικότερο φινίρισμα.

Το τετράπορτο ανήκει στην οικογένεια των έξυπνων μικρών αυτοκινήτων με διπλό ρόλο. Δηλαδή να κινείται εύκολα στην πόλη και να καλύπτει ικανοποιητικά τις ανάγκες ενός μικρού ταξιδιού. Οι Γερμανοί, σε συνεργασία με τους Γάλλους της Renault, έχουν χωρέσει όλα όσα θα ήθελε ο απαιτητικός οδηγός. Μου άρεσαν το σύγχρονο ντιζάιν, η καλή εργονομία και η επιτυχημένη διάταξη των χώρων. Η άνεση είναι ικανοποιητική για τους πίσω επιβάτες, ενώ στο ανώτερο επίπεδο της κατηγορίας είναι η αποθηκευτική ικανότητα. Χωράει αποσκευές όγκου 255 λίτρων, ενώ αν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων, δημιουργείται επιφάνεια φόρτωσης 1285 x 996 χιλ. με όγκο φόρτωσης μέχρι 975 λίτρα.

Εμφαση δόθηκε και στην ασφάλεια. Διαθέτουν κλωβό tridion, χάλυβα υπερυψηλής και μέγιστης αντοχής, Crosswind Assist (βασικός εξοπλισμός), σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης με προπορευόμενο όχημα (προαιρετικά) και το σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας (προαιρετικά). Στις εσωτερικές δοκιμές πρόσκρουσης είχαν πολύ καλές επιδόσεις σε μετωπικές συγκρούσεις με S-Class και C-Class. Επίσης υπόσχονται ανώτερα οδηγικά χαρακτηριστικά και καλύτερη αίσθηση στον δρόμο, λόγω της βελτιωμένης μπροστινής ανάρτησης, του πίσω άξονα De Dion κ.ά. Ενα ακόμη στοιχείο που μου έκανε εντύπωση είναι ότι αυξήθηκαν οι διαθέσιμοι χώροι για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους. Στο διθέσιο Fortwo κάθισαν άνετα και ψηλοί Γερμανοί με παραπανίσια κιλά. Στο τετραθέσιο και τετράπορτο Forfour, οι μπροστινοί επιβάτες κάθονται άνετα, ενώ ικανοποιητικός είναι ο χώρος για τους πίσω επιβάτες.

Και τα δύο αυτοκίνητα έχουν τον κινητήρα στο πίσω μέρος. Το γνωστό τρικύλινδρο σύνολο 1.0 αναβαθμίστηκε και στο λανσάρισμα θα προφέρεται σε δύο εκδόσεις ισχύος, ατμοσφαιρική με 71 ίππους και υπερτροφοδοτούμενη 90 ίππων. Αργότερα, και με 60 ίππους. Κιβώτια, πεντατάχυτο είτε αυτόματο διπλού συμπλέκτη twinamic. Επειδή οι τιμές δεν θα έχουν σημαντικές διαφορές σε σχέση με το απερχόμενο δίπορτο και η διαφορά με το τετράπορτο θα είναι γύρω στα 700 ευρώ, μάλλον θα προτιμούσα το Smart Forfour, λόγω της πρακτικότητας και των περισσότερων δυνατοτήτων του. Ερχονται τον Νοέμβριο