Quantcast

Volvo XC90: Αρχοντικό και ασφαλές SUV

Φορτωμένο με τεχνολογία και ειδικές μονάδες υποστήριξης.
Του Σπύρου Ρέκκα

Η Volvo καλπάζει στον στίβο των πωλήσεων και δεν κρύβει τις υψηλές φιλοδοξίες της.

Νέο πεδίο δράσης της σουηδικής αυτοκινητοβιομηχανίας είναι η ανώτερη κατηγορία των οχημάτων ελεύθερου χρόνου.

Η μάρκα, που έχει αναγάγει την ασφάλεια σαν πρώτη προτεραιότητα στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού (4-19 Οκτωβρίου), θα πραγματοποιήσει την παγκόσμια πρεμιέρα ενός αυτοκινήτου κατάλληλου και για μακρινά ταξίδια.

Ο λόγος για το φορτωμένο με τεχνολογία και ειδικές μονάδες υποστήριξης, το νέο Volvo XC90. Η θέση του είναι δίπλα στα διακεκριμένα πολυτελή SUV Mercedes M Class, BMW X5 και Audi Q7.

Και τι δεν έκαναν οι υπεύθυνοι της μάρκας για να ανταγωνιστούν τους premium Γερμανούς κατασκευαστές; Αναζήτησαν νέες κομψές φόρμες για το εξωτερικό και εσωτερικό design που να παραπέμπει στη σκανδιναβική φιλοσοφία.

Ενσωμάτωσαν τις νέες τεχνολογίες και τη νέα μεταβλητή αρχιτεκτονική προϊόντος στην κατασκευή οχημάτων. Υιοθέτησαν κορυφαία υλικά και δημιούργησαν αίσθηση πολυτέλειας, ανάλογη ενός ακριβού σαλονιού. Εξασφάλισαν άνετους χώρους για 7 επιβάτες.

Τοποθέτησαν ένα νέο σύστημα ελέγχου με κεντρική κονσόλα αφής στο μέγεθος ενός μεγάλου tablet. Η μουσική πανδαισία έρχεται μέσω του κορυφαίου ηχοσυστήματος B&W, 1.400 W και 19 ηχείων.

Τετρακύλινδροι κινητήρες 2.000 κ.εκ. Drive-E υψηλής απόδοσης με πρόνοια για μειωμένη κατανάλωση και περιορισμένες εκπομπές ρύπων. Οι θιασώτες των υβριδικών μοντέλων θα βάλουν στη λίστα τους την έκδοση Twin Engine plug-in. Συνδυάζει έναν δίλιτρο, τετρακύλινδρο κινητήρα βενζίνης με υπερσυμπιεστή και turbo και έναν ηλεκτροκινητήρα, προσφέροντας περίπου 400 ίππους. Εκπομπές CO2 περίπου 60 γρ./χλμ.

Να σταθώ στον τομέα της ασφάλειας. Ανακοινώθηκε ότι διαθέτει στον βασικό του εξοπλισμό ό,τι πιο σύγχρονο και τεχνολογικά προηγμένο σύστημα ασφάλειας υπάρχει σήμερα.

Ανάμεσά τους, δύο τεχνολογίες ασφάλειας που παρουσιάζονται για πρώτη φορά στον κόσμο: ένα σύστημα προστασίας σε περίπτωση εκτροπής από τον δρόμο και αυτόματο φρενάρισμα σε διασταύρωση με αντίθετα ερχόμενο όχημα.

Σε περίπτωση εκτροπής, ένα σύστημα αντιλαμβάνεται τη σοβαρότητα της κατάστασης και σφίγγει τις ζώνες ασφαλείας εμπρός, συγκρατώντας τους επιβαίνοντες στη θέση τους.

Προκειμένου να αποτραπούν τραυματισμοί στη σπονδυλική στήλη, μια λειτουργία απορρόφησης της ενέργειας ανάμεσα στο κάθισμα και τον σκελετό του καθίσματος απορροφά τις κατακόρυφες δυνάμεις που αναπτύσσονται όταν το αυτοκίνητο προσγειώνεται ανώμαλα στο έδαφος.

Είναι το πρώτο αυτοκίνητο στον κόσμο με τεχνολογία που φρενάρει το αυτοκίνητο αυτόματα αν ο οδηγός στρίψει απρόσεκτα διασταυρούμενος με όχημα που έρχεται από την αντίθετη κατεύθυνση, με αυξημένο κίνδυνο για τα δύο οχήματα.

Το πακέτο City Safety (στάνταρ) περιλαμβάνει σύστημα αποφυγής συγκρούσεων με ταχύτητα έως 50 χλμ./ώρα, ανίχνευση και αυτόματο φρενάρισμα μπροστά σε ποδηλάτες και πεζούς εμπρός από το αυτοκίνητο, ημέρα και νύχτα.

Tο μεγαλεπήβολο πρόγραμμα εξέλιξης του αυτοκινήτου, που αναβαθμίζει την εικόνα της μάρκας, κόστισε 11 δισ. δολ. Εργάστηκαν τρία χρόνια ομάδες ερευνητών, σχεδιαστών και μηχανικών, κάτω από την επίβλεψη των τελειομανών Σουηδών.