Quantcast

Μαθητές συμπεριφέρονται ως ενεργοί πολίτες

Παιδικές φωνές μιλούν για ανθρώπινα δικαιώματα, παγκόσμια ειρήνη και δικαιοσύνη, βιώσιμη ανάπτυξη, κατά την επιμορφωτική ημερίδα «Ο ρόλος του σχολείου στην εκπαίδευση του ενεργού παγκόσμιου πολίτη».
Παιδικές φωνές μιλούν για ανθρώπινα δικαιώματα, παγκόσμια ειρήνη και δικαιοσύνη, βιώσιμη ανάπτυξη. Μαθητές μαθαίνουν με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών τους μέσα στη σχολική τάξη αλλά και έξω από αυτήν, να συμπεριφέρονται ως ενεργοί παγκόσμιοι πολίτες.

Κατά την επιμορφωτική ημερίδα «Ο ρόλος του σχολείου στην εκπαίδευση του ενεργού παγκόσμιου πολίτη» που διοργάνωσαν το υπουργείο Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων (ΥΠΟΠΑΙΘ), το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) και το υπουργείο Εξωτερικών, με αφορμή το Ευρωπαϊκό Έτος Ανάπτυξης 2015, το αμφιθέατρο του μουσείου της Ακρόπολης αποτέλεσε το σκηνικό όπου μαθητές και δάσκαλοι σχολείων της Αττικής παρουσίασαν εκπαιδευτικά προγράμματα και αφηγήθηκαν εμπειρίες που δεν απέκτησαν μέσα από το «κλασικό» μάθημα αλλά κατά τη διάρκεια υλοποίησης βιωματικών δράσεων, είτε πρόκειται για τη δημιουργία ενός παραμυθιού που μιλάει για τη φιλία, μιας ταινίας που μιλάει για το παιδί πολίτη του κόσμου, είτε πρόκειται για μια δράση για το περιβάλλον όπως η ανακύκλωση.

Νηπιαγωγεία, δημοτικά και γυμνάσια, σχολεία σε προνομιούχες ή μη περιοχές, έδειξαν ότι είναι δυνατόν μέσα από το όραμα , τη δράση και την εξωστρέφεια να τεθούν κατά τις μικρές σχολικές ηλικίες οι βάσεις για να κερδηθεί το στοίχημα για έναν καλύτερο κόσμο.

«Η ανάπτυξη συνείδησης για τα δικαιώματα των ανθρώπων, η υιοθέτηση ενός συμμετοχικού τρόπου ζωής που σέβεται το περιβάλλον και την ετερότητα σε κάθε έκφρασή της, η καλλιέργεια κριτικής σκέψης γύρω από θέματα ισότητας και δικαιοσύνης είναι τα βασικά στοιχεία στη διαμόρφωση των πολιτών του σήμερα και αύριο, του ενεργού παγκόσμιου πολίτη» υπογράμμισε κατά την εισήγησή του ο Σταύρος Γιαγκάζογλου, σύμβουλος ΥΠΟΠΑΙΘ, προϊστάμενος Γραφείου Α του ΙΕΠ.

Όπως εξήγησε «ξεκινώντας από τη μικρή κοινωνία του σχολείου, η αναπτυξιακή εκπαίδευση περιλαμβάνει τον σχεδιασμό και την υλοποίηση βιωματικών δράσεων, σχεδίων εργασίας στο πλαίσιο μιας ουσιαστικής σύνδεσης του σχολείου με την οικογένεια και την τοπική κοινότητα, ενώ συγχρόνως αξιοποιεί και μεθόδους από τη μη τυπική εκπαίδευση. Η μη τυπική εκπαίδευση αποτελεί μορφή εκπαίδευσης που παρέχεται σε οργανωμένο εκπαιδευτικό πλαίσιο εκτός του τυπικού εκπαιδευτικού συστήματος, και καθημερινά κερδίζει έδαφος λόγω της μαθητοκεντρικής προσέγγισης και μεθοδολογίας της, η οποία βασίζεται στην ενεργό συμμετοχική μάθηση, στις προσωπικές εμπειρίες των μαθητών και αποσκοπεί στην ανάπτυξη στάσεων, αξιών και δεξιοτήτων χρήσιμων για την ανάληψη ρόλων ενεργού πολίτη».

Ωστόσο, ο κ. Γιαγκάζογλου επισήμανε ότι «μολονότι σε σημαντικό βαθμό στόχοι της αναπτυξιακής εκπαίδευσης για τον παγκόσμιο ενεργό πολίτη μπορούν να εντοπιστούν στα Προγράμματα Σπουδών, στα διδακτικά εγχειρίδια και σε διάφορες δράσεις του Υπουργείου Παιδείας, αρκετά βήματα χρειάζεται ακόμα να γίνουν προς την κατεύθυνση αυτή».

Την ημερίδα πλαισίωσαν με μουσικά και καλλιτεχνικά δρώμενα τα Μουσικά Σχολεία Αλίμου, Ιλίου, Παλλήνης και το Καλλιτεχνικό Σχολείο Γέρακα.

Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ