Quantcast

Citroen C4: Εχει τις λύσεις

Το ανανεωμένο γαλλικό μοντέλο καλύπτει κάθε ανάγκη του σύγχρονου οδηγού.
Του Σπύρου Ρέκκα

Ανατρέχοντας στην ιστορία της Citroen, έφερα στη μνήμη μου εικόνες από το λανσάρισμα της πρώτης γενιάς τουC4. Το καινοτόμο μικρομεσαίο αυτοκίνητο με την ιδιαίτερη σχεδίαση είχε ως κύριο σλόγκαν επικοινωνίας δύο λέξεις: «Γεννημένος Νικητής».

Η εμπορική του πορεία δικαίωσε τους εμπνευστές της καμπάνιας και έδωσε τη δυνατότητα στη μάρκα να υλοποιήσει το πρόγραμμα εξέλιξης της επόμενης γενιάς.

Τώρα στην γκάμα της φίρμας, η οποία μάς έμαθε τα μυστικά της αερανάρτησης, εισήλθε η ανανεωμένη δεύτερη γενιά. Μια ολοκληρωμένη πρόταση, η οποία αναβαθμίζει τις αρετές των αυτοκινήτων που καλούνται να ικανοποιήσουν όλες τις μεταφορικές μας ανάγκες με το λιγότερο δυνατό κόστος.

Στο γνώριμο αμάξωμα είναι εμφανής η παρουσία των νέων μπροστινών φωτιστικών σωμάτων με στοιχεία LED, καθώς και των επίσης νέων 3D-effect πίσω φώτων. Στο εσωτερικό οι παρεμβάσεις είναι ευπρόσδεκτες γιατί αναβαθμίζουν τους τομείς της εργονομίας και της ποιότητας.

Να τονίσω την καινούργια οθόνη αφής 7 ιντσών, μέσω της οποίας ο οδηγός, εκτός των άλλων, μπορεί να ελέγξει μια σειρά λειτουργιών όπως το ηχοσύστημα, τον υπολογιστή ταξιδιού, το σύστημα πλοήγησης κ.ά. Η επιτυχημένη εκμετάλλευση των εσωτερικών χώρων και το μεταξόνιο των 2,61 μ. εξασφαλίζουν πλούσιους χώρους για επιβάτες και τον κορυφαίο χώρο στην κατηγορία για αποσκευές (408 λίτρα).

Οι Γάλλοι έκαναν νέες ρυθμίσεις στις αναρτήσεις και βελτίωσαν την ηχομόνωση. Η οδική συμπεριφορά και η ασφάλεια έχουν συμμάχους τα ηλεκτρονικά βοηθήματα: ESP με Intelligent Traction Control, Brake Assist, ηλεκτρονικό κατανεμητή πέδησης, σύστημα προειδοποίησης ακούσιας παρέκκλισης πορείας, σύστημα ελέγχου τυφλής γωνίας κ.ά.

Το Intelligent Traction Control, σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης, παρακάμπτει τη λειτουργία του συστήματος ολίσθησης τροχών (ASR), μεταφέροντας τη δύναμη του κινητήρα στον τροχό με την καλύτερη πρόσφυση. Τα ηχομονωτικά υλικά, τα φιλμ στις γυάλινες επιφάνειες και οι αποσβεστήρες στον κινητήρα μειώνουν τους θορύβους. Καθίσματα με λειτουργία μασάζ (προαιρετικά).

Κινητήρες

Διαθέσιμο με πλήρη γκάμα σύγχρονων αποδοτικών κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου, συνδυασμένα με χειροκίνητα και αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων.
 
Η Citroen, έχοντας κατακτήσει ηγετική θέση στους κινητήρες ντίζελ, κάνει εξίσου δυναμική παρουσία στους κινητήρες βενζίνης με τα νέα υπερτροφοδοτούμενα σύνολα Pure Tech. Πρόκειται για τρικύλινδρες μονάδες 1.2 ισχύος 110 ή 130 ίππων και μέση κατανάλωση μόλις 4,7 λίτρα/100 χλμ.

Η έκδοση 130 ίππων συνεργάζεται με νέο εξατάχυτο αυτόματο κιβώτιο, το οποίο φέρει και μετατροπέα ροπής. Εξασφαλίζει 40% ταχύτερες αλλαγές χάρη στη λειτουργία Quick Shift, που συγχρονίζει τις στροφές του κινητήρα και του κιβωτίου. Πετρελαιοκινητήρες HDi και e-HDi.

Κατανάλωση 4,1 λίτρα/100 χλμ. στον 1.6 HDi και 3,8 λίτρα/100 χλμ. στον 1.6 e-HDi, χωρίς τέλη κυκλοφορίας. Σύντομα νέοι κινητήρες Blue HDi, ειδικών προδιαγραφών, 1.6 κ.εκ., απόδοσης 100 ή 120 ίππων. Κατανάλωση μόλις 3,3 και 3,6 λίτρα/100 χλμ. αντίστοιχα και εκπομπές CO2 86-99 γρ./χλμ., μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.

Αναβαθμισμένο πακέτο βασικού εξοπλισμού: ESP με Hill Assist, Brake Assist, σύστημα πρόσφυσης, 6 αερόσακοι, έλεγχος πίεσης ελαστικών, κλιματισμός, cruise control με speed limiter, ηλεκτρικά παράθυρα - καθρέφτες.
 
Το εξαιρετικό value for money διατηρείται και υποχρεώνει τον ανταγωνισμό να αλλάξει τα πλάνα του. Από 13.940 ευρώ το μοντέλο 1.2 Pure Tech, 110 ίππων, με απόσυρση.