Quantcast

«Κανόνι» ισπανικής εταιρείας πίσω από την πτήση του πρωθυπουργού με C-130

Πως όμως ο Αλεξης Τσίπρας βρέθηκε στο ασφαλέστατο αλλά και θορυβώδες C -130, όταν η Ελλάδα διαθέτει τρία vip αεροσκάφη;
Ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας είχε υπηρετήσει τη θητεία του στο “αριστοκρατικό” Πολεμικό Ναυτικό και δεν είχε ποτέ την εμπειρία πτήσεων με στρατιωτικά αεροσκάφη. Το ΄φερε όμως έτσι η τύχη αλλά και τα οικονομικά προβλήματα μιας ισπανικής εταιρείας και ως προωθυπουργός δοκίμασε την εμπειρία μιας πτήσης με μεταγωγικό αεροσκάφος C-130 της Πολεμικής Αεροπορίας με το οποίο πέταξε ο ίδιος και η ελληνική αντιπροσωπεία για την Ρίγα της Λετονίας .

Τα μεταγωγικά αεροσκάφη C-130 ,της ΠΑ είναι…αθάνατα αφού έχουν τα …χρονάκια τους, αλλά θεωρούνται από τα πιο ασφαλή πτητικά μέσα παγκοσμίως. Δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι αυτός ο τύπος αεροσκάφους κρίνεται…αναντικατάστατος και αυτό αποδεικνύεται ότι όλες οι μεγάλες χώρες με τις ΗΠΑ πρώτες, εξακολουθούν να τα χρησιμοποιούν.

Είναι αεροσκάφη που μπορούν να μεταφέρουν τόνους εφοδίων,οχήματα και βέβαια είναι το βασικό αεροπορικό μέσο από το οποίο πέφτουν οι αλεξιπτωτιστές μας. Όταν χρειαστεί όμως μετατρέπεται σε vip αεροσκάφος. Μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 1990 οι Έλληνες πρωθυπουργοί και υπουργοί με C-130 πετούσαν. Στα αεροσκάφη αυτά τοποθετείται μια παλέτα με κανονικά καθίσματα και από αεροσκάφη πολεμικών αποστολών μετατρέπονται γρήγορα σε vip αεροσκάφη.

Πως όμως ο Αλεξης Τσίπρας βρέθηκε στο ασφαλέστατο αλλά και θορυβώδες C -130, όταν η Ελλάδα διαθέτει τρία vip αεροσκάφη;

Το ένα vip αεροσκάφος το “μικρό” των 16 θέσεων βρίσκεται για μεγάλη συντήρηση στις εγκαταστάσεις της ΕΑΒ και θα είναι έτοιμο σε περίπου 20 ημέρες. Αυτό το αεροσκάφος προορίζεται για πώληση αν και είναι εξαιρετικά αμφίβολο ότι θα υπάρξει ενδιαφερόμενος αγοραστής. Η τιμή του έχει προσδιοριστεί στα 7 εκατομμύρια ευρώ αλλά αν προσθέσουμε τα εκατομμύρια που θα χρειαστεί η πιστοποίησή του για να πετάξει ως ιδιωτικό λήαρ τζετ γίνεται ασύμφορο.

Το δεύτερο αεροσκάφος με το οποίο είχε πετάξει στην Τουρκία ο ΥΠΕΞ Νίκος Κοτζιάς ,αμέσως μετά από την επιστροφή του μπήκε για “μικρή” συντήρηση δύο εβδομάδων.

Και το τρίτο το Gulfstream ,το μοναδικό που κάνει και υπερατλαντικές πτήσεις ; Σ΄ αυτό είχαν υπολογίσει και η κυβέρνηση και η ΠΑ, αλλά ένα …κανόνι ισπανικής εταιρείας ανέτρεψε όλο τον προγραμματισμό. Το αεροσκάφος βρίσκεται εδώ και καιρό για συντήρηση στην Ισπανία,η οποία όπως λένε πηγές της ΠΑ δεν μπορούσε να γίνει στην ΕΑΒ. Η εταιρεία που έχει αναλάβει τη συντήρηση όμως αντιμετωπίζει σημαντικά οικονομικά προβλήματα που δεν της επιτρέπουν να αγοράσει απαραίτητα ανταλλακτικά για την ολοκλήρωση των εργασιών! Όπως λένε οι πληροφορίες τα οικονομικά της είναι τόσο άσχημα που ούτε δάνειο από τράπεζα δεν μπόρεσε να πάρει προκειμένου να κάνει τις απαραίτητες αγορές ανταλλακτικών! Το …ισπανικό κανόνι λοιπόν οδήγησε τον Τσίπρα και τη συνοδεία του στο C-130.

Το ερώτημα βέβαια τώρα είναι πως θα πάρουμε πίσω το πιο χρήσιμο από τα τρία vip αεροσκάφος. Είναι η δεύτερη φορά που ελληνικό ιπτάμενο μέσο μένει …όμηρος σε ισπανικό έδαφος. Είχε προηγηθεί η περίπτωση του ελικοπτέρου Super Puma της ΠΑ, το οποίο το στείλαμε για …καλύτερα στην Ισπανία και κάναμε…χρόνια να το δούμε πίσω. Το χειρότερο; Στην πτήση επιστροφής του από την Ισπανία μετά την πολυδάπανη συντήρηση, έκανε…τρεις αναγκαστικές προσγειώσεις λόγω βλαβών!!!

Η πτήση προς Ρίγα πάντως με το C-130 ήταν εξαιρετική και το μόνο αρνητικό είναι ότι η διάρκειά της ήταν μεγαλύτερη απ΄όσο θα διαρκούσε μ΄ ένα από τα vip αεροσκάφη. Μικρό το κακό.

Ο Αλέξης Τσίπρας πάντως δεν είναι ο πρώτος πρωθυπουργός που…ξεμένει από vip αεροσκάφος. Το ίδιο είχε συμβεί και στον Αντώνη Σαμαρά ο οποίος έπρεπε να πετάξει για το Αζερμπαϊτζάν . Το ένα και μοναδικό αεροσκάφος που υπήρχε παρουσίασε βλάβη και τότε είχε προταθεί στον Αντώνη Σαμαρά να πετάξει κι αυτός με C- 130. Προτίμησε να μην δοκιμάσει την εμπειρία της πτήσης με μεταγωγικό αεροσκάφος.