Quantcast

Honda CR-V: «Θηρίο» πολυτέλειας

Το ανανεωμένο SUV ανατρέπει τα δεδομένα στην κατηγορία του.
Του Σπύρου Ρέκκα

Οδηγώντας το ανανεωμένο Honda CR-V, με κατεύθυνση προς τη λίμνη Στυμφαλία, αναζήτησα τα στοιχεία που του αφαιρούν πόντους στη σύγκριση με τα αντίστοιχα premium SUV.

Θα μου πείτε, γιατί το συγκρίνω με τα πολυτελή οχήματα ελεύθερου χρόνου και δεν περιορίζομαι στα μοντέλα των εταιρειών μαζικής παραγωγής;

Επειδή το ιαπωνικό μοντέλο με το καλύτερο μηχανολογικό πακέτο της γκάμας δεν περιορίζεται στα στενά όρια της κατηγορίας του.

Κάθε λεπτομέρεια στο αμάξωμα και στο τεχνολογικό υπόβαθρο μαρτυρά ότι στόχος των δημιουργών του είναι να ανταγωνισθούν τις ακριβότερες κατασκευές, ακόμη και τα δημοφιλή γερμανικά μοντέλα με ακριβότερη τιμή πώλησης.

Οπως διαπίστωσα, το ιαπωνικό αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου με τους άνετους χώρους για πέντε ενήλικες δεν έχει να ζηλέψει πολλά από τις ανταγωνιστικές πολυτελείς κατασκευές. Οι πινελιές στην εξωτερική σχεδίαση και τα νέα φωτιστικά σώματα LED αναβαθμίζουν την αισθητική και ενισχύουν τη δόση πολυτέλειας.

Στον εσωτερικό χώρο, όλα έχουν γίνει όπως θα ήθελε ο απαιτητικός αγοραστής. Τα υλικά είναι νέας γενιάς με μαλακή υφή και προδιαγραφές ασφαλείας που βρίσκεις σε ελάχιστα αντίστοιχα μοντέλα.

Η προσαρμογή υλικών και τμημάτων έγινε με ιαπωνική ευλάβεια και πλέον είναι εμφανές ότι οι Ιάπωνες πλησίασαν τα γνωστά γερμανικά στάνταρ. Η πόρτα κλείνει με μια κίνηση και σφραγίζει σαν να έχει μηχανισμό ασφαλείας δανεισμένο από τα χρηματοκιβώτια.

Τα καθίσματα είναι μεγάλων διαστάσεων με καλά υλικά, μεγάλη βάση και χαρακτηριστικά που εξασφαλίζουν άνετα ταξίδια. Η ακριβή μοκέτα έχει μεγάλο πάχος και άριστη εφαρμογή. Ακόμη και τα πατάκια είναι υψηλής ποιότητας.

Το ταμπλό είναι υπερπλήρες με σωστή ταξινόμηση. Αμέσως βρίσκεις τα χειριστήρια και τις λειτουργίες τους, χωρίς να διαβάσεις δεκάδες σελίδες από το εγχειρίδιο του αυτοκινήτου. Τα 589 λίτρα αποθηκευτικού χώρου είναι ό,τι πρέπει για μεγάλες οικογένειες.

Πάμε τώρα στην προσπάθεια που έκανε ο μεγαλύτερος κατασκευαστής κινητήρων στον κόσμο, στο τεχνολογικό μέρος. Το μοτέρ που γουργουρίζει είναι ένα από τα αρτιότερα σύνολα ντίζελ στον κόσμο.

Τα 1.600 κ.εκ. με τη συμπαράσταση δύο υπερσυμπιεστών παράγουν 160 ίππους και δεν διστάζουν να δώσουν κάθε στιγμή το πιο ποθητό δώρο, την υψηλή ροπή 35,6 χλγμ. από τις 2.000 σ.α.λ.

Η ιαπωνική «μεραρχία πυροβολικού» υποστηρίζεται από δύο κιβώτια ταχυτήτων, ένα αναβαθμισμένο μηχανικό εξάρι και ένα ολοκαίνουργιο αυτόματο εννιά σχέσεων.

Ολα δουλεύουν ρολόι και παράγουν μεγάλη δύναμη πυρός. Τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν και το μοτέρ δεν λαχανιάζει. Συγχωρώ τον τραχύ θόρυβο στις υψηλές στροφές, τη ραθυμία του αυτόματου κιβωτίου και την αντίδραση της πίσω ανάρτησης όταν πιεστεί στις κλειστές στροφές.

Κατανάλωσε 7 λίτρα/100 χλμ. Εργοστασιακές επιδόσεις 0-100 χλμ./ώρα σε 9,6’’, τελική 202 χλμ./ώρα. Εκπομπές CO2 129 γρμ./χλμ. τέλη κυκλοφορίας 142 ευρώ.

Κοστίζει 32.270 ευρώ με σχεδόν πλήρη εξοπλισμό. Του λείπει η έντονη και στοχευμένη προβολή -μακριά από την πλανεύτρα τηλεόραση- για να βρει τον δρόμο του στην ελληνική αγορά.