Quantcast

Ωρα για «καθαρές» μετρήσεις

Συνεργασία του γαλλικού ομίλου PSA με τον οργανισμό Transport & Environment, σε μια προσπάθεια για πιο αξιόπιστες τιμές εκπομπής ρύπων και κατανάλωσης καυσίμων.
Του Σπύρου Ρέκκα

Η αυτοκινητοβιομηχανία δεν μπορεί πλέον να κρυφτεί πίσω από τις νόρμες και τις συνθήκες που είχαν καθοριστεί σχετικά με τη μέτρηση δύο βασικών τεχνικών χαρακτηριστικών -των ρύπων και της κατανάλωσης- όλων των μοντέλων που κυκλοφορούν στην αγορά.

Το ποτήρι ξεχείλισε μετά την αποκάλυψη του μεγαλύτερου σκανδάλου στον χώρο του αυτοκινήτου. Η VW και οι φίρμες που ελέγχει έκαναν παραποίηση των στοιχείων που αφορούν την ποσότητα των επικίνδυνων ρύπων και της κατανάλωσης καυσίμου.

Τώρα οι αυτοκινητοβιομηχανίες σπεύδουν να αξιολογήσουν πάλι τα στοιχεία των μοντέλων και ξεκινούν μια προσπάθεια καταγραφής των στοιχείων σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης. Από τους πρωτοπόρους σε αυτή την εκστρατεία είναι ο γαλλικός όμιλος PSA.
 
Ελέγχει δύο διακεκριμένες μάρκες -την Peugeot και την Citroen- και σε κάθε ευκαιρία ανακοινώνει τους υψηλούς στόχους για αύξηση των διεθνών πωλήσεων τα επόμενα χρόνια.

Η ανάγκη για αναθεώρηση των στοιχείων γίνεται πιο επιτακτική μετά τον πόλεμο που κήρυξε η δήμαρχος του Παρισιού σε όλα τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα.

Στο πλαίσιο της συνεχούς βελτίωσης της πληροφόρησης προς τους πελάτες σχετικά με την οικονομία καυσίμου, ο όμιλος PSA και ο μη κερδοσκοπικός οργανισμός Transport & Environment συμφώνησαν να συνεργαστούν. Η συνεργασία τους προβλέπει την καταγραφή και τη δημοσιοποίηση μετρήσεων σε πραγματικές περιβαλλοντικές συνθήκες.

Σε πρώτη φάση (έως την άνοιξη του 2016), αυτές οι μετρήσεις θα αφορούν τις καταναλώσεις καυσίμου, ενώ σε δεύτερη φάση (από την άνοιξη του 2017) οι μετρήσεις θα επεκταθούν και στις εκπομπές ρύπων, συμπεριλαμβανομένων των οξειδίων του αζώτου (NOx) σε επιβατικά οχήματα προδιαγραφής Euro 6.

Βάσει της τυποποιημένης διαδικασίας, θα μετρηθούν οι καταναλώσεις καυσίμου για κάθε μοντέλο του ομίλου PSA (σε ανοιχτούς δημόσιους δρόμους και σε μικρή απόσταση από το Παρίσι), περιλαμβάνοντας μετρήσεις σε αστικό, περιαστικό και υπεραστικό κύκλο.

Η όλη διαδικασία θα συμπεριληφθεί στη μέθοδο αξιολόγησης του PSA Quality, ενώ τα αποτελέσματα των δοκιμών θα πιστοποιηθούν από τρίτο παράγοντα.

Ο Carlos Tavares, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου PSA Peugeot Citroën, δήλωσε: «Αυτή η πρωτοποριακή πρωτοβουλία δείχνει ξεκάθαρα πως μία αυτοκινητοβιομηχανία και ένας ανεξάρτητος μη κερδοσκοπικός οργανισμός μπορούν να συνεργαστούν προς όφελος της πληροφόρησης του καταναλωτή.

Επίσης, αυτή η ενέργεια υπογραμμίζει τις προηγμένες τεχνολογίες που έχει εξελίξει η PSA για να διασφαλιστεί η μέγιστη αποδοτικότητα καυσίμου».

Από την πλευρά του, ο Jos Dings, διευθυντής στον οργανισμό T&E, είπε: «Οι μετρήσεις της κατανάλωσης και των εκπομπών CO2 στον πραγματικό κόσμο θα βοηθήσουν τους οδηγούς να επιλέξουν τα πιο αποδοτικά μοντέλα και θα ωφελήσουν το καταναλωτικό κοινό, τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον.

Είμαστε πεπεισμένοι πως η συνεργασία μας με τον όμιλο PSA θα επιφέρει αξιόπιστα και ξεκάθαρα αποτελέσματα, στα οποία θα μπορεί να βασιστεί ο καθένας».