Quantcast

Volvo XC60: Πολυτέλεια που συναρπάζει

Το σουηδικό SUV ξεχωρίζει για την ποιότητα κατασκευής και τις υψηλές επιδόσεις του.
Του Σπύρου Ρέκκα

Η επιτυχία της Volvo στην ελληνική αγορά συνεχίστηκε και το 2015.

Η σουηδική μάρκα που κατασκευάζει πολυτελή μοντέλα υψηλών προδιαγραφών, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΣΕΑΑ, το ενδεκάμηνο Ιανουαρίου-Νοέμβριου διέθεσε 1.873 αυτοκίνητα και αύξησε το ποσοστό της κατά 14,5%, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Σημαντικό ρόλο στη προσπάθεια της φίρμας έπαιξε και το XC60. Το premium μεσαίο SUV έφτασε τις 188 ταξινομήσεις και απέσπασε το 3,59% της κατηγορίας του.

Στην παγκόσμια αγορά, ο φετινός Νοέμβριος ήταν ο πιο επιτυχημένος μήνας από πλευράς πωλήσεων για τη Volvo, στη μέχρι σήμερα 88χρονη ιστορία της. Ταξινόμησε 49.055 αυτοκίνητα, αύξηση κατά 26%.
 
Στην Ευρώπη, οι πωλήσεις έφτασαν τα 26.646 αυτοκίνητα, αύξηση κατά 23,9%. Πρωταθλητές στις πωλήσεις τα V40/V40 Cross Country και το XC60, ενώ το νέο XC90, με μόλις πέντε μήνες εμπορικής παρουσίας, έδειξε μεγάλη δυναμική.

Οδήγησα την πιο ενδιαφέρουσα έκδοση του XC60 για την ελληνική αγορά αυτή την περίοδο.

Το πολυτελές αυτοκίνητο ήταν εξοπλισμένο με τον καινούργιο πετρελαιοκινητήρα 2.000 κ.εκ. Drive-E. Αποδίδει 190 ίππους και 40,8 χλγμ. ροπής από τις 1.750-2.500 σ.α.λ. Αυτό το μοτέρ εξελίχθηκε από τους Σουηδούς μηχανικούς και αποτελεί μια ολοκληρωμένη πρόταση.

Ειδικότερα, η τεχνολογία common rail συνδυάζεται με ένα ακόμη πλεονέκτημα, τη νέα τεχνολογία i-Art για τον έλεγχο της πίεσης ψεκασμού του καυσίμου.
 
Ελέγχει με ξεχωριστό αισθητήρα την πίεση καυσίμου σε κάθε μπεκ, αντί της παραδοσιακής μεθόδου του ενός αισθητήρα για το σύνολο των μπεκ του common rail.

Η κίνηση μεταδίδεται στους μπροστινούς τροχούς μέσω ενός νέου αυτόματου σειριακού κιβωτίου ταχυτήτων 8 σχέσεων.

Στον δρόμο τα σουηδικά καλούδια δούλεψαν ρολόι και μου προσφέραν μεγάλα ποσά οδηγικής ευχαρίστησης. Το μοτέρ «αρπάζει» από χαμηλά και η συμβολή της ροπής είναι καθοριστική.

Οι επιδόσεις είναι πολύ καλές και στο ταξίδι αναπτύσσει χωρίς πίεση απαγορευτικές ταχύτητες. Το κιβώτιο εξασφαλίζει γρήγορες και ανεπαίσθητες αλλαγές ταχυτήτων και παράλληλα συμβάλλει στην οικονομία καυσίμου.

Η οδική συμπεριφορά δεν δέχεται κριτική, γιατί οι Σουηδοί έχουν σετάρει σωστά το πλαίσιο, το τιμόνι και τις αναρτήσεις. Κατανάλωσε 7,2 λίτρα/100 χλμ., εργοστασιακή μέτρηση 4,7 λίτρα/100 χλμ. Εκπομπές CO2 124 γρ./χλμ., τέλη 148 ευρώ.

Οι χώροι είναι μεγάλοι και με κάποιες υποχωρήσεις φιλοξενούνται ακόμη και πέντε επιβάτες. Χώρος αποσκευών 495 λίτρα. Να τονίσω τα ακριβά υλικά κατασκευής, το άψογο φινίρισμα και την καλή εργονομία.

Με πλούσιο εξοπλισμό και προηγμένα συστήματα ασφάλειας από τη βασική έκδοση. Αρχική τιμή 38.900 ευρώ, με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων κοστίζει 36.900 ευρώ.
 
Διατίθεται και η έκδοση D3, με επίσης κινητήρα 2.000 κ.εκ. ισχύος 150 ίππων, προς 34.900 ευρώ.