Quantcast

Τέσσερις ξεχωριστές παραστάσεις στο Φεστιβάλ Αθηνών

Τέσσερις ξεχωριστές παραστάσεις διά... χειρός ξένων δημιουργών φιλοξενούνται έως το τέλος Ιουλίου στο Φεστιβάλ Αθηνών.
Τέσσερις ξεχωριστές παραστάσεις διά... χειρός ξένων δημιουργών φιλοξενούνται έως το τέλος Ιουλίου στο Φεστιβάλ Αθηνών.

Στις 22 και 23 Ιουλίου, ο Μπρετ Μπέιλι, σκηνοθέτης αγαπητός στο ελληνικό κοινό, μαζί με τη νοτιοαφρικανική ομάδα Third World Bunfight παρουσιάζει στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών μία ιδιαίτερη εκδοχή της όπερας του Βέρντι «Μάκβεθ», τοποθετώντας τη δράση στο εμφυλιακό Κονγκό.

Τα βασικά θέματα που διατρέχουν το έργο (τόσο του σαιξπηρικού όσο και του μεταγενέστερου οπερατικού), η απληστία, η τυραννία και οι τύψεις αποκτούν νέα βαρύτητα σε αυτό το δραματικό περιβάλλον.

Όταν ο στρατηγός Μάκμπεθ και η φιλόδοξη σύζυγός του δολοφονούν τον νόμιμο βασιλιά, ξεσπούν στη χώρα πλήθος συμφορές: εθνικός διχασμός, διπλές εθνικές προδοσίες, αδίστακτη εξουσία, ακραία βία και φρικαλεότητες, «ματωμένα» ορυχεία.

Ο Βέλγος συνθέτης Fabrizio Cassol ξαναγράφει το μουσικό θέμα του Βέρντι, προσαρμοσμένο για δώδεκα μουσικούς και δέκα τραγουδιστές όπερας. Μαζί τους, επί σκηνής βρίσκεται η διαβαλκανική ορχήστρα No Borders Orchestra, υπό τη διεύθυνση του σέρβου μαέστρου Premil Petrovic.

Στις 23 και 24 Ιουλίου,
οι εφευρέτες «του χορού της μινιατούρας» (nanodanse), Μισέλ Αν ντε Με και Ζακό Βαν Ντορμέλ, με την κολεκτίβα Kiss and Cry που δημιουργήθηκε μετά την τεράστια επιτυχία της ομώνυμης παράστασής τους, παρουσιάζουν τη νέα τους δουλειά.

Το «Cold Blood», αφηγείται τις ιστορίες επτά περίεργων θανάτων, αναφέρει το σχετικό τηλεγράφημα του Αθηναϊκού Πρακτορείου.

Οι δημιουργοί της παράστασης συνδυάζουν τις τεχνικές και τα μέσα του κινηματογράφου, του θεάτρου, του χορού και της μουσικής, για να δημιουργήσουν μια εντελώς νέα και εντυπωσιακή καλλιτεχνική γλώσσα.

Μικροκάμερες καταγράφουν και προβάλλουν την ιστορία που διαδραματίζεται ανάμεσα σε απόλυτα ρεαλιστικές μακέτες-μινιατούρες, ενώ μοναδικοί πρωταγωνιστές είναι δάχτυλα και χέρια που χορεύουν.

Στις 25 και 26 Ιουλίου, ο βραβευμένος Ελβετός σκηνοθέτης Μίλο Ράου παρουσιάζει το δεύτερο μέρος της ευρωπαϊκής τριλογίας του για τον πόλεμο.

Με το «The dark ages» εξετάζει την πρόσφατη ιστορία των πολέμων στην ανατολική Ευρώπη και τα Βαλκάνια, μέσα από τις συγκλονιστικές βιογραφίες πέντε ηθοποιών που βίωσαν τα ιστορικά γεγονότα.

Τέσσερις ηθοποιοί, από τη Βοσνία ,τη Σερβία, τη Γερμανία και τη Ρωσία, αφηγούνται επί σκηνής και μπροστά σε μια κάμερα τις ιστορίες τους, με τα πρόσωπά τους να προβάλλονται σε μεγάλη οθόνη.
 
Οι συγκλονιστικές βιογραφίες τους εμπλέκονται με ιστορικά γεγονότα και ερωτήματα, καθώς οι ίδιοι μιλάνε για τον πόλεμο, τον ξεριζωμό, τη φυγή και το νέο τους ξεκίνημα.

Τη μουσική για την παράσταση έχει γράψει το ιστορικό cult συγκρότημα από τη Σλοβενία, οι Laibach, που εδώ και δεκαετίες μιλούν μέσω της μουσικής τους για τη σχέση μεταξύ τέχνης και ιδεολογίας.

Τέλος, στις 30 και 31 Ιουλίου, o βραβευμένος νεαρός σκηνοθέτης Ζουλιέν Γκοσλέν και η κολεκτίβα Si vous pouviez lécher mon coeur δανείζονται τις ιστορίες και τη δομή του μυθιστορήματος «2666» του Χιλιανού συγγραφέα Ρομπέρτο Μπολάνιο και δημιουργούν μια δεκάωρη παράσταση, προκαλώντας το κοινό να βιώσει ένα ολόκληρο σύμπαν στα όρια της πραγματικότητας.

Ήδη από τον τίτλο γίνεται σαφής η ατμόσφαιρα Αποκάλυψης του διατρέχει το έργο: Στα πέντε μέρη της ιστορίας παρακολουθούμε, μεταξύ άλλων, μια παρέα θεωρητικών της λογοτεχνίας που αναζητούν έναν μυστηριώδη συγγραφέα, έναν καθηγητή στα πρόθυρα της τρέλας, έναν σαστισμένο Αμερικανό δημοσιογράφο.

Χαμένοι αστυνομικοί, φόνοι, έρωτας, βία και τράφικινγκ συνθέτουν τον καμβά του έργου, μέσα από τον οποίο αναδύεται μια κουρασμένη Ευρώπη του μέλλοντος και μια διεφθαρμένη Αμερική. Μάταια οι ήρωες ψάχνουν να βρουν τη σωτηρία.