Quantcast

Αποκαλυπτήρια του γλυπτού Ελιά που προσέφερε η Ελλάδα στην Κύπρο

Ένα γλυπτό, με συμβολική σημασία, που έχει τον τίτλο «Η Ελιά» και στο οποίο απεικονίζονται η Κύπρος και η Ελλάδα, προσέφερε η κυβέρνηση της Ελλάδος προς την κυβέρνηση της Κύπρου.
Ένα γλυπτό, με συμβολική σημασία, που έχει τον τίτλο «Η Ελιά» και στο οποίο απεικονίζονται η Κύπρος και η Ελλάδα, προσέφερε η κυβέρνηση της Ελλάδος προς την κυβέρνηση της Κύπρου.

Το γλυπτό τοποθετήθηκε στο προαύλιο του κυπριακού Υπουργείου Εξωτερικών και τα αποκαλυπτήρια έγιναν από τον Κύπριο υπουργό Εξωτερικών Ιωάννη Κασουλίδη και τον Έλληνα υφυπουργό Εξωτερικών Ιωάννη Αμανατίδη, παρουσία του καλλιτέχνη Βασίλη Καραμπίνη, που φιλοτέχνησε το γλυπτό.

Ο κ. Αμανατίδης εξέφρασε χαρά και συγκίνηση για την παρουσία του στην τελετή, επισημαίνοντας, παράλληλα, την αγάπη και το μεράκι με τα οποία φιλοτέχνησε το έργο ο καλλιτέχνης.

«Το έργο συμβολίζει τους προαιώνιους και εξόχως αδελφικούς δεσμούς της Ελλάδας και της Κύπρου» υπογράμμισε, συμπληρώνοντας ότι πέραν από τον κοινό κορμό, συμβολίζονται και οι ρίζες, που είναι οι δεσμοί Ελλάδας και Κύπρου και η ιστορία των δυο χωρών, που χάνεται μέσα στους αιώνες. «Εύχομαι στον κυπριακό λαό να αποδίδουν οι κοινές μας δράσεις προς όφελος και των λαών μας, αλλά και της ευρύτερης περιοχής, η οποία κλυδωνίζεται και η Ελλάδα και η Κύπρος είναι άγκυρες, φάροι, σταθερότητας» τόνισε ο Έλληνας υφυπουργός Εξωτερικών.

Ο υπουργός Εξωτερικών της Κύπρου Ιωάννης Κασουλίδης, αφού εξέφρασε ευχαριστίες για την προσφορά, ανέφερε ότι η ελιά συμβολίζει την ειρήνη, «που υπομονετικά καρτερούμε να έρθει στην Κύπρο και που αδιάκοπα εργαζόμαστε για αυτήν». Επίσης, επεσήμανε ότι «η φιλοξενία αυτού του έργου τέχνης από την Ελλάδα στον χώρο του Υπουργείου Εξωτερικών αποτελεί ένα μικρό σύμβολο των κοινών πολιτιστικών και ιστορικών δεσμών, που μας συνδέουν, αλλά και μια υπενθύμιση για την ανάγκη για συνεχή προσπάθεια διατήρησης και περαιτέρω ενίσχυσης της κοινωνικής, οικονομικής, πολιτιστικής και πολιτικής δύναμης του Ελληνισμού».

Το γλυπτό είναι από σίδερο, που χρησιμοποιεί εν γένει στη δουλειά του ο γλύπτης Βασίλης Καραμπίνης και συνδυάζει αριστοτεχνικά τα ρεαλιστικά με τα αφαιρετικά τμήματα του έργου, που παρατηρούνται έντονα στον κορμό του γλυπτού, ο οποίος είναι φιλοτεχνημένος από μη ισομετρικά γεωμετρικά κομμάτια.