Quantcast

Καφρίλα VS Αναλυτικής ψυχολογίας


Γράφει η Σεμίνα Διγενή

Για τέσσερα ανόητα κι εκδικητικά πρόσωπα κι έναν πολύτιμο σοφό, θα ‘θελα να σας πω σήμερα.

1. O ΕΡΝΤΟΓΑΝ

Στα πλαίσια της «εκκαθάρισης», μετά το «πραξικόπημα», προβαίνει σε μια απίστευτη πράξη λογοκρισίας. Θέλει «θέατρα μόνο με τοπικά έργα, γραμμένα από Τούρκους συγγραφείς και μόνον από συγγραφείς που εκλαμβάνονται ως πατριώτες», αφήνοντας άφωνη την καλλιτεχνική κοινότητα. Ανάμεσα στους «απαγορευμένους συγγραφείς» ο Σαίξπηρ, ο Τσέχωφ, ο Μπρεχτ φυσικά, αλλά και ο Ντάριο Φο. Ο Ιταλός συγγραφέας, που έχει και στο παρελθόν λογοκριθεί από την κυβέρνηση της δικής του χώρας και το Βατικανό, δήλωσε: «Είναι υπέροχο να είσαι στη συντροφιά των μεγάλων συγγραφέων. Για σκέψου, εμείς οι τέσσερις είμαστε η αιτία των προβλημάτων της Τουρκίας!».
-----------------------------------------------
2. Η ΝΤΙΒΑ

Έχεις σκεφθεί, τι θα προέκυπτε αν έριχνες σ ένα μπλέντερ τους ρόλους της Τασσώς Καβαδία, της Μπεάτας Ασημακοπούλου, της Τζόαν Κρόφορντ, προσθέτοντας μια εσάνς Τατιάνας Στεφανίδου, Τόρι Σπέλινγκ, Ελένης Αυλωνίτου και Μάτζικα ντελ Σπελ; Λοιπόν, θα έβγαινε μια... ερμηνεύτρια!

Όχι αυτή που θα υποδυθεί η Άννα Παναγιωτοπούλου στο GLORIUS, στον Ελληνικό Κόσμο. (αυτή είναι χαριτωμένη).

H άλλη, που όλα τα σφάζει, όλα τα μαχαιρώνει! Η συνώνυμη του ανθρωποδιώκτη. Το Απόλυτο Βύσμα.

Μα σε όποια καλλιτεχνική παρέα, έχει αναφερθεί το όνομά της, όλοι να έχουν να διηγηθούν μια τραυματική εμπειρία με την Αυτοκράτειρα της Ξινίλας. Μα όλοι; Μάλιστα, όλοι! (ωραίο σενάριο για ταινία, το συζητάω με φίλο σκηνοθέτη...)
------------------------------------------------------
3. Ο ANT AYTOY

Τον ξέρεις, δεν μπορεί. Παντού, δίπλα στους σταρ, υπάρχει κι ένας αντ’ αυτού. Πρόκειται για παρασιτικό είδος που ευδοκιμεί σε χώρους... γενικής εξουσίας. Αναγνωρίζεται εύκολα από το μονίμως «αφ' υψηλού» ύφος, τον ανεκδιήγητο βοναπαρτισμό, από την ασίγαστη τάση για εξυπνακισμό, αλλά κυρίως από τη σαδιστική συμπεριφορά σε υφισταμένους.

Αστοιχείωτοι, αλλά παντός καιρού. Ευπροσάρμοστοι, αλλάζουν χρώμα και σχήμα ανάλογα με το περιβάλλον. Αυτοί οι δούλοι λοιπόν, κάποιου ισχυρού, τον οποίο κατά βάθος μισούν και του κάνουν κρυφά βουντού, μπροστά στους άλλους, προτιμούν να υποδύονται ότι είναι... αυτός.

Το κάθε εγκεφαλικό κύτταρο, δουλεύει μόνο για να πειστούν όλοι, ότι αυτό «το κάτι σαν αφεντικό» δεν είναι οφθαλμαπάτη. Στο πρόσωπό τους, το αφεντικό αντικρίζει το εφιαλτικό -και δυσφημιστικό- κακέκτυπό του.
------------------------------------------
4. Η ΠΟΛΥΞΕΡΗ

Ποια δαιμόνια και υπερπροβεβλημένη παρουσιάστρια της ΕΡΤ, είπε τα εξής ανεπανάληπτα:

-Κύριε Βούλγαρη πώς εμπνευστήκατε την ταινία «Το προξενείο της Άννα»;

-Να υπενθυμίσουμε ότι ο Γκαίτε έχει γράψει (κοιτάζει στα χαρτιά της τη λέξη «Faust» ) και τον Φουστ!!!

Ναι, ναι .. είναι ακόμη εκεί και μάλιστα στα όπα όπα!
------------------------------------------------

ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΜΑΣ ΗΞΕΡΕ ΚΑΛΑ.

Ο Καρλ Γκούσταβ Γιουνγκ, από τους σημαντικότερους γιατρούς και ψυχολόγους του 20ού αιώνα, ο πατέρας της «αναλυτικής ψυχολογίας», ήταν ένας βαθιά φιλοσοφημένος στοχαστής, που εξέτασε όλες τις πτυχές της ανθρώπινης προσωπικότητας και καλά θα κάνουμε, που και που να επιστρέφουμε στη μελέτη του λόγου του, γιατί τίποτε πια δε μας σώζει, έτσι που μπλέξαμε.

Θυμάσαι άραγε, καλέ μου αναγνώστη τι έλεγε, ο μέγας σοφός, για κάποια στραβόξυλα, σαν τα προαναφερθέντα;

«Αυτό που δε θέλει κανείς να ξέρει για τον εαυτό του, καταλήγει να επέρχεται σαν πεπρωμένο»

Αν όλοι αυτοί και οι όμοιοί τους, διάβαζαν και κανένα βιβλίο, δεν μπορεί, θα κατέβαιναν από τα θηριώδη καλάμια τους και θα μελετούσαν λίγο, εκείνα που πιστεύουν ότι τους ενοχλούν στους άλλους. Θα μπορούσαν τότε, αντί να βασανίζουν τους γύρω τους, να οδηγούνταν οι ίδιοι στην κατανόηση του τόσο βλαβερού εαυτού τους.

Έτσι, δεν θα ήταν αυτό που τους συνέβη. Θα ήταν αυτό, που επέλεξαν να γίνουν.

Γι' αυτό επιστρατεύω σήμερα τον μεγάλο Ελβετό... Ο Γιουνγκ προειδοποιεί: «Όποιος κοιτάζει προς τα έξω ονειρεύεται. Όποιος κοιτάζει μέσα του ξυπνάει».

Καλή βδομάδα, είπα;