Quantcast

Peugeot 3008 1.6 Blue HDi 120: Το λιοντάρι των SUV

Το γαλλικό μοντέλο ξεχωρίζει για την ποιότητα κατασκευής και τη μοντέρνα σχεδίασή του.
Του Σπύρου Ρέκκα

Αυτές τις ημέρες οδηγώ ένα αυτοκίνητο που αρέσει σε πολλούς φίλους και συναδέλφους: το ολοκαίνουργιο Peugeot 3008.

Μετά από πολλές συζητήσεις και αναλύσεις, βρήκα το μυστικό της σχεδιαστικής μελέτης, που αποτελεί μία από τις ισχυρότερες σφραγίδες στο διαβατήριο του κομψού οχήματος ελεύθερου χρόνου.

Πρόκειται για τη διαμόρφωση της πλαϊνής επιφάνειας και του πίσω τμήματος. Εκεί είναι η θεμελιώδης διαφορά από τον ανταγωνισμό.

Οι Γάλλοι, όμως, δεν έμειναν στο φαίνεσθαι. Προχώρησαν στην ουσία και στην υιοθέτηση προτάσεων που συναντάμε στα ακριβότερα premium μοντέλα.

Ξεκινώ από το τμήμα που βλέπει συνεχώς ο οδηγός και οι επιβάτες: το ταμπλό.

Σου δίνει την εντύπωση ότι χειρίζεσαι μια μοντέρνα ταμπλέτα με ελάχιστους διακόπτες. Αυτή τη στιγμή, κανένα ανταγωνιστικό μοντέλο, ούτε τα premium, δεν έχει καλύτερο ταμπλό.

Αφού εντυπωσιάστηκα από τη μοντέρνα και φρέσκια προσέγγιση, έπιασα στα χέρια μου το ξεχωριστό τιμόνι. Μοντέρνα σχεδίαση και μικρή διάμετρος, σαν το τιμόνι του αεροπλάνου.

Πρακτικό και άνετο

Κάθισα στη θέση του συνοδηγού, στο πίσω κάθισμα, στη μέση και προσπάθησα να μπω στη λογική των σχεδιαστών εσωτερικού χώρου. Πήρα τα μηνύματα που μου έστειλε η μελέτη τους.

Απόλαυσα τη φινέτσα, ικανοποιήθηκα από την εργονομία και την πρακτικότητα και εντυπωσιάστηκα από την άνεση. Στην παραγγελία να προσθέσετε και τη λειτουργία μασάζ.

Η ποιότητα και η προσαρμογή είναι πάνω και από τα υψηλά γερμανικά στάνταρ. Σε ένα μικρό ταξίδι στο Λουτράκι, διαπίστωσα ότι ο χώρος των αποσκευών είναι υπεραρκετός για να χωρέσει και όσα χρειάζεται μια οικογένεια για τις χριστουγεννιάτικες διακοπές (591 λίτρα).

Το αυτοκίνητο της δοκιμής είχε στο οδόμετρο 380 χλμ. Μύριζε «καινουργίλα» και διέθετε το μοτέρ που είναι ιδανικό για ταξίδια.

Ο πετρελαιοκινητήρας 1.6 Blue HDi με τις ακριβές περγαμηνές, ενεργοποιείται αμέσως και όταν επικρατούν θερμοκρασίες γύρω στο μηδέν. Ανεβάζει εύκολα στροφές, χαμηλά κάνει θαύματα και οι 120 ίπποι κινούν γρήγορα το αυτοκίνητο βάρους 1.375 κιλών.
 
Η μέγιστη ισχύς έρχεται στις 3.500 σ.α.λ. και η κορύφωση της υψηλής ροπής των 30,2 χλγμ. στις 1.750 σ.α.λ. Η αποδοτική ηχομόνωση κρατάει μακριά θορύβους και κραδασμούς. Νομίζεις ότι οδηγείς όχημα που καταναλώνει βενζίνη.

Η ποιότητα κύλισης είναι στο ανώτερο επίπεδο της κατηγορίας.

Κιβώτιο χειροκίνητο έξι σχέσεων με καλή κλιμάκωση και άριστη λειτουργία. Είναι και οικονομικό στην κατανάλωση.

Εκαψε μόλις 5,9 λίτρα/100 χλμ., επίσημη μέτρηση 4,3 λίτρα/100 χλμ. Κανένα παράπονο για τις επιδόσεις, τα 189 χλμ./ώρα έρχονται σχετικά εύκολα και τα 11,2΄΄ για τα πρώτα 100χλμ./ώρα είναι μια πολύ καλή επίδοση.

Τελικά είμαι σίγουρος ότι η Peugeot έπιασε στον ύπνο τους μεθοδικούς Γερμανούς κατασκευαστές. Περιμένω την αντίδρασή τους, γιατί ήδη το νέο Peugeot 3008 βάζει θεαματικά γκολ στην ευρωπαϊκή αγορά.

Πολύ καλή είναι και η τιμή του, καθορίστηκε στα 29.400 ευρώ με πλούσιο πακέτο εξοπλισμού.

Η γκάμα ξεκινά από τα 24.900 ευρώ και για πρώτη φορά στην ελληνική αγορά υπάρχει ίδια τιμή για το ντίζελ (1.6 Blue HDi 100) και τη βενζίνη (1.2 PureTech 130).