Quantcast

Renault Megane 1.5 dCi 110: Γαλλική απάντηση

Το πεντάθυρο μοντέλο με τον κορυφαίο ντίζελ κινητήρα ήρθε για να κατακτήσει την καρδιά των Ελλήνων οδηγών.
Του Σπύρου Ρέκκα

Η Renault για πρώτη φορά στη σύγχρονη ιστορία της έχει τη δυνατότητα να αποσπάσει σημαντικό μερίδιο από τη μικρομεσαία κατηγορία. Στην κατηγορία που τα γερμανικά μοντέλα κατέχουν το μεγαλύτερο ποσοστό έρχεται το μοντέρνας σχεδίασης Renault Megane να βρει τη θέση που του αξίζει.

Οδηγώντας το πεντάθυρο αυτοκίνητο στη διαδρομή προς το μαγευτικό Ναύπλιο, εντυπωσιάστηκα από την πρόοδο της μάρκας. Είχα στα χέρια μου την πετρελαιοκίνητη έκδοση 1.500 κ.εκ. dCi με την υψηλότερη ισχύ των 110 ίππων. Ας αρχίσω από τον τομέα που φθάνει στην καρδιά του οδηγού, την αίσθηση.
Κάθε στιγμή ένιωθα ότι χειρίζομαι μια στιβαρή κατασκευή, με όλα τα τμήματα να είναι σωστά προσαρμοσμένα και ρυθμισμένα. Το γαλλικό αυτοκίνητο μήκους 4.359 χιλ. (+64 χιλ. από το παλιό) συμπεριφέρεται σαν ένα ενιαίο τμήμα μετάλλου και πλαστικού.

Το πλαίσιο είναι καινούργιο της σειράς CMF C/D, οι αναρτήσεις αναθεωρημένες, το τιμόνι με τη σωστή υποβοήθηση, ενώ οι ρυθμίσεις φέρουν την υπογραφή των Γάλλων μηχανικών. Στον αυτοκινητόδρομο απόλαυσα την κίνηση, αλλά στο επαρχιακό δίκτυο διαπίστωσα αδυναμίες στη διαχείριση των διαδοχικών ανωμαλιών. Πρόσεξα και την πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Η νέα γενιά ανέβηκε στο υψηλότερο σκαλί της κατάταξης όσον αφορά αυτόν τον καθοριστικό τομέα.

Το μοτέρ «γουργούριζε» και υπάκουε στις εντολές μου. Οι υψηλές περγαμηνές του είναι η πιο σίγουρη εγγύηση. Προβάλλει σαν το καλύτερο σύνολο ντίζελ στην κατηγορία του και γι’ αυτό το επέλεξε η premium Mercedes, για να κινήσει τα πιο δημοφιλή μοντέλα της. Τυχαίο; Δεν νομίζω. Μιλάμε για τη Mercedes, την πρώτη πολυτελή μάρκα στον κόσμο και στην Ελλάδα.

Οι 110 ίπποι φτάνουν και περισσεύουν για να δώσουν τελική ταχύτητα πάνω από 180 χλμ./ώρα. Η συμβολή της ροπής (26,4χλγμ.) από χαμηλά (1.750 σ.α.λ.) είναι σαν το καθαρό αλάτι υψηλής ποιότητας στο σπιτικό φαγητό. Αποτελεσματική, ετοιμοπόλεμη και ευπρόσδεκτη.

Το χαμηλό επίπεδο θορύβου, η άριστη λειτουργία, η μικρή κατανάλωση και οι περιορισμένοι ρύποι συμπληρώνουν την εικόνα του μοτέρ, που δεν πρέπει να αποσυρθεί από την αγορά, λόγω της επικράτησης της βενζινοκίνησης.

Επιδόσεις αξιοπρεπέστατες, 0-100 χλμ./ώρα σε 11,3’’ και τελική ταχύτητα 187 χλμ./ώρα. Το μοτέρ που συνδυάζεται με εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο στη δοκιμή είχε μέση κατανάλωση 5,2 λίτρα/100 χλμ. Επίσημη εργοστασιακή τιμή 3,4 λίτρα/100 χλμ. Εκπομπές CΟ2, από 95-100 γρ./χλμ.

Οι χώροι ανταποκρίνονται στις ανάγκες μια τετραμελούς οικογένειας. Αποθηκευτική ικανότητα 434 λίτρα. Μου άρεσαν η έγχρωμη οθόνη αφής-τάμπλετ των 8,7 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων R-Link 2 (έξτρα), τα μαλακά υλικών και το προσεγμένο φινίρισμα.

Δεν είναι φτηνό, αλλά αξίζει τα λεφτά του. Κοστίζει 23.500 ευρώ. Η γκάμα των ντιζελοκινητήρων ξεκινά από τα 18.890 ευρώ (1.5 dCI 90 ίππων).