Quantcast

VW Golf 1.5 TSI 150: Σταθερά... μοναδικό

Η ανανεωμένη γενιά του αγαπημένου γερμανικού μοντέλου έρχεται να συνεχίσει την επιτυχημένη παράδοση.
ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΗΝ ΙΣΠΑΝΙΑ
Του Σπύρου Ρέκκα


Την εποχή που όλα αλλάζουν και οι αξίες δοκιμάζονται, υπάρχουν μερικά μοναδικά αυτοκίνητα που στέκουν αγέρωχα και αντέχουν στον χρόνο. Ενα από αυτά είναι το VW Golf.

Στη Μαγιόρκα της Ισπανίας οδήγησα το ανανεωμένο VW Golf πριν ξεκινήσει τη νέα κούρσα του. Επί δύο ημέρες έψαχνα κάθε σημείο του δημοφιλέστερου μικρομεσαίου αυτοκινήτου της ευρωπαϊκής αγοράς, που πλέον είναι φορτωμένο με καινούργια τεχνολογικά καλούδια.

Από την πρώτη στιγμή διαπίστωσα ότι η αυθεντική συνταγή της σχεδίασης του αμαξώματος έμεινε αναλλοίωτη. Το σχήμα που αγάπησαν εκατομμύρια οδηγοί σε όλο τον κόσμο δέχθηκε μικρές παρεμβάσεις για να φιλοξενήσει τα νέα φωτιστικά σώματα LED και τους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες.

Το άνοιγμα της πόρτας του οδηγού συνοδεύεται από τη στιβαρή αίσθηση που καθιέρωσε το Golf εδώ και πολλά χρόνια. Το βλέμμα μου καρφώθηκε στο ταμπλό και την κεντρική οθόνη, γιατί εκεί βρίσκονται τα νέα ηλεκτρονικά συστήματα ενημέρωσης, επικοινωνίας και ψυχαγωγίας.

Η πρώτη μου κίνηση ήταν να δοκιμάσω το σύστημα χειρονομιών Discover Pro. Κάνοντας χειρονομίες, εύκολα βρήκα ραδιοφωνικούς σταθμούς, σκρόλαρα εμπρός/πίσω την playlist, έκανα αναζήτηση στο Picture Viewer και στα άλμπουμ μουσικής (CoverFlow).
 
Δοκίμασα και τον αισθητήρα εγγύτητας που εμφανίζει περισσότερες λειτουργίες όταν το χέρι πλησιάζει στην οθόνη αφής.

Η λειτουργία του είναι απλή και διαισθητική. Σημειώστε ότι είναι το πρώτο αυτοκίνητο στην κατηγορία του με αυτό το σύστημα.

Το μοτέρ πήρε μπροστά με το πάτημα ενός μπουτόν και μόλις ξεκίνησα, έστησα αυτί στον νέο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.500 κ.εκ. TSI Evo απόδοσης 150 ίππων, με μεταβαλλόμενη και διακοπτόμενη λειτουργία κυλίνδρων (ACT).

Προήλθε από τον κινητήρα 1.400 κ.εκ. και είναι προσαρμοσμένο στις νέες αυστηρές νόρμες. Από χαμηλά παρέχει ισχύ και ροπή (η μέγιστη ροπή των 25,4 χλμ. αποδίδεται μόλις στις 1.500 σ.α.λ.). Ψηλά διατηρεί την ποσότητα ενέργειας σε καλό επίπεδο και οι απαγορευτικές ταχύτητες έρχονται πολύ γρήγορα.
 
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 8,3’’ και τελική ταχύτητα 216 χλμ./ώρα. Μέση κατανάλωση 5,1 λίτρα/100 χλμ. Εκπομπές CO2 116 γραμ./χλμ.

Η λειτουργία του είναι πολιτισμένη. Το εξάρι κιβώτιο αναβαθμίστηκε, διακρίνεται για την ακρίβειά του και τον εύκολο χειρισμό. Προσαρμοσμένες στις νέες συνθήκες ισχύος είναι και οι αναρτήσεις.

Να τονίσω έναν ακόμη σημαντικό παράγοντα, έχει την καλύτερη ποιότητα κύλισης στην κατηγορία του.

Εκτιμώ ότι το ανανεωμένο VW Golf 1.5 είναι η πληρέστερη πρόταση στη μικρομεσαία κατηγορία.

Η VW Kosmocar προγραμμάτισε το λανσάρισμα του ανανεωμένου VW Golf στις 20 Μαρτίου. Ο τιμοκατάλογος θα παραμείνει στα ίδια επίπεδα, παρά την προσθήκη τού επιπλέον εξοπλισμού και της νέας τεχνολογίας.