Quantcast

Suzuki Swift: Ολική αναβάθμιση

Η νέα γενιά του ιαπωνικού supermini ξεχωρίζει για την ποιότητα και τον εξοπλισμό της.
Του Σπύρου Ρέκκα
Αποστολή στο Μόντε Κάρλο


Τα αυθεντικά ιαπωνικά αυτοκίνητα έχουν μοναδικά χαρίσματα. Οπως το νέο Suzuki Swift, που κατασκευάζεται στην Ιαπωνία και αποτελεί άριστο παράδειγμα των ικανοτήτων των αφοσιωμένων μηχανικών.

Οδηγώντας τη νέα γενιά του supermini στο κοσμοπολίτικο Μόντε Κάρλο, αξιολόγησα την προσπάθεια της Suzuki, που πριν από μερικές δεκαετίες ξεκίνησε την εμπλοκή της με την τετρακίνηση.

Η μάρκα που δίδαξε στους Ελληνες οδηγούς τα μυστικά της κίνησης σε όλους τους τροχούς και λάνσαρε θρυλικά 4Χ4, όπως τα Jimny και Vitara, τώρα βρίσκεται μπροστά σε μια πρόκληση: να αποσπάσει υψηλό μερίδιο από την πιο δημοφιλή κατηγορία της αγοράς. Στην Ελλάδα, η κατηγορία των supermini είναι η μεγαλύτερη.

Το πρώτο δίμηνο του 2017 κατείχε το 37,4% της συνολικής πίτας. Στα supermini, τα τελευταία χρόνια την πρώτη θέση κατέχει ένα άλλο διακεκριμένο ιαπωνικό αυτοκίνητο, το δημοφιλές Toyota Yaris.

Με το Suzuki Swift κινήθηκα δίπλα στα πιο ακριβά και ζηλευτά αυτοκίνητα του κόσμου, τις τελευταίες Rolls-Royce, Bentley, Ferrari και Lamborghini.

Οπως διαπίστωσα, οι Ιάπωνες αναβάθμισαν το αυτοκίνητο σε όλους τους τομείς. Σε σύγκριση με την απερχόμενη δεύτερη γενιά, είναι κατά 10 χιλ. μικρότερο στο μήκος, ενώ ταυτόχρονα το μεταξόνιο είναι κατά 20 χιλ. αυξημένο.
 
Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να αυξηθούν οι ζωτικοί χώροι για τους επιβάτες και να μεγαλώσει η αποθηκευτική ικανότητα κατά 54 λίτρα (265 λίτρα). Επίσης, είναι κατά 15 χιλ. πιο χαμηλό και κατά 40 χιλ. φαρδύτερο, στοιχεία που τονίζουν τη χαμηλή και φαρδιά σιλουέτα του.

Οι νέες διαστάσεις: μήκος 3,84 μ., πλάτος 1,73 μ., ύψος 1,49 μ., μεταξόνιο 2,45 μ., μετατρόχιο εμπρός/πίσω 1.520/1.530 χιλ.

Στον εσωτερικό χώρο μού άρεσαν ο πίνακας οργάνων, οι σπορτίφ λευκές λεπτομέρειες, η κεντρική κονσόλα με κλίση πέντε μοιρών προς τον οδηγό, το τιμόνι σχήματος D, τα εμπρός καθίσματα, καθώς και το ηχοσύστημα με οθόνη αφής 7 ιντσών, συμβατό με Bluetooth Smartphone Linkage, θύρα USB και SD συμβατή με MP3/WMA/ACC.

Υβριδικό σύστημα

Οδήγησα την έκδοση με το μοτέρ βενζίνης, που εξοπλίζεται με το ήπιο υβριδικό σύστημα SHVS (Smart Hybrid Vehicle της Suzuki).

Μέγιστη ισχύς 111 ίπποι στις 5.500 σ.α.λ. Μέγιστη ροπή 17,2 χλγμ. από τις 2.000-3.500 σ.α.λ. Χωρίς πίεση προσδίδει ικανοποιητικές επιδόσεις και καλύπτει τις καθημερινές ανάγκες μετακίνησης.
 
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 10,6’’ και τελική ταχύτητα 195 χλμ./ώρα. Θα ήθελα όμως καλύτερη απόδοση στις χαμηλές στροφές.

Μέση κατανάλωση στη δοκιμή 5,6 λίτρα/100 χλμ., εργοστασιακή τιμή 4,3 λίτρα/100 χλμ., εκπομπές CO2 97 γρ./χλμ. Η οδική συμπεριφορά είναι στο ανώτερο τμήμα της κατηγορίας.

Στο πολύ καλό αποτέλεσμα συνέβαλαν το νέο πλαίσιο, οι καινούργιες ρυθμίσεις των αναρτήσεων και το ακριβές τιμόνι. Ανταγωνίζεται τα καλύτερα ευρωπαϊκά μοντέλα.

Οι πωλήσεις ξεκινούν στις αρχές Απριλίου. Από 11.990 ευρώ.